![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
Her er resten av artikkelen: http://www.takeoff.dk/news/19514 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,425
|
![]()
Hvis jeg husker rett har Swift-passasjerene direkte adgang til hovedterminalene, og dermed synes jeg ikke det er på sin plass med så stor forskjell som easyJet vil ha ... hvorfor skal de ha så store fordeler hvis flyplassproduktet er det samme minus nesebroer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
I Singapore fungerer det utmerket. Det er en buss som går fra lavpristerminalen og til terminal 2. Bussen er forøverig gratis så ingenting å si på det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Ja der har den senste uge på ny været lidt "ballade" ang. CPH SWIFT.
Fra takeoff.dk: Swift- prisen er en del af et nyt priskoncept i Københavns Lufthavn Fra business.dk: Københavnsk lavpristerminal vakler SAS tilgodeset i aftale om ny lavpristerminal Lavpristerminal skærper priskrig Dette viser hvor svær en balance det er med en dual strategi, hvor der både satses på de tradtionelle netværksselskaber og samtidig satses på de fremstormende lavpris selskaber på den anden side. Da det er CPH som er ansvarlig for at finde en prisaftale, som der kan skabes opbakning til blandt fylselskaberne, var dette tilsyneladende det bedst mulige resultat i forhold til at finde den rette balance mellem netværksselskaber og lavprisselskaber. Herudover skal man heller ikke se bort fra at der i øjeblikket en del spil for galleriet i forhold til SWIFT, da prisaftalen trods alt stadig er til høring hos SLV. Jeg tror derfor at når alt kommer til alt, så vil alle egentlig være ok tilfredse med aftalen. SAS brokker sig men det er egentlig en ganske ok aftale for dem, da deres nuværende omkostninger ved at benytte CPH reduceres - ved SAS' nuværende volume på CPH vil det være en besparelse på omkring 50 mio dkr. om året. Cimber Sterling har da også i den skriftlige udgave af Børsen givet udtryk for, at de yderst tilfredse med aftalen. easyJet brokker sig også, men det er egentlig også en ok aftale for dem. Med deres nuværende volume på CPH, vil de opnå en besparelse på omkring 20 mio. dkr. årligt. Men måske det faktum at SWIFT nu er blevet 15 kr. dyrere end oprindeligt planlagt, kan få Ryanair til at bakke ud - om ikke andet kan de benytte dette som undskyldning, i stedet for at melde ud at de ikke tør tage kampen med fagforeningerne på CPH. Nå men sagt tror jeg egentlig at alle i sidste ende vil være tilfredse - selvfølgelig med den betragtning at neværksselskaberne helst så SWIFT som så dyr som muligt, at lavprisselskaberne helst så SWIFT så billig som muligt og at CPH helst så differende mellem de eksisterende terminale og SWIFT som så stor som muligt...
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Voldsomt prishopp på SK sine enveis Business - priser | 737-405 | Reiseforum | 6 | 11-11-2010 22:40 |
Swift Air | ENGM 911 | Bilder & foto | 3 | 19-10-2010 21:16 |
Rejsegilde på CPH Swift | PP | Flyforum | 6 | 05-05-2010 19:25 |
Norwegian sine fullflex-priser | gustavf | Flyforum | 5 | 13-02-2009 08:15 |