![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ja, ja, ryktebørs
![]() ![]() Fikk vite i kveld fra SK-kilde at SK Norge skal behandle på styrmøte i august en ev. anskaffelse av to stk 330 ( vet ikke om 333 eller 332 ) for nye ruter OSL til SEA/ORD vestover og BJS østover... Dette for å komme Kjos i forkjøpet ???? ![]() Hadde jo vært morsomt, om sant ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det hadde vært noe det!!! Kom igjen`a SAS!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Tror vi slenger dette i bunken over rykter som viser seg å være totalt skivebom.......
Det er foresten ikke noe som heter SAS Norge lenger og er derfor heller ikke noe eget styre for Norge |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Reidar da!
Hva har du røyka denne gangen?? ![]() Det er blitt slik med disse ryktene med SAS og IC fra Oslo, at jeg tror det ikke før jeg ser det. Sist gang var det jo EWR og BKK SAS skulle satse på fra OSL, og nå altså ORD og SEA. Høres merkelig ut i mine ører! Uten å starte enda en diskusjon om SAS IC, så vil jeg mene at å ha SAS IC fra 3 skandiaviske flyplasser ikke kan være særlig fordelaktig for SAS som selskap! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Jeg bare refererer hva en edru SK-ansatt på OSL som jeg kjenner godt, sa i min bakgård og begge drakk juice. Men som Someone sier, så må "Norge" komme på min kappe som referent. Er ikke i SK leiren lenger og følger ikke med i SK-klassen. Så den minuserer jeg ..
![]() Jeg gir ikke uttrykk for hva jeg mener eller tror, MEN ingen trodde TG kom til OSL heller.. Uansett fasinerende tanker i forbindelse med hva Kjos sier etc.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå er ikke jeg spesialst på dette feltet. Men med tanke på at vi har COA og US Airways til USA og Thai til Østen pr idag. Å når vi vet hva Kjosern har sagt om deres planer om IC må vell SAS komme på banen asap om dem skal klare og komme inn på markede ifra OSL før det blir for sent. Og det er vell alt antydet at SAS ønsker flere fly. New Yourk området er jo alt bra dekket med Continental og US Airways. Har hørt at US Airways skal kvitte seg med alle B757 fly i løpe av året. Da kan man fort få US Airways hit med A330 eller B767 ifra neste år av.
Så om SAS har seriøse planer om IC ifra OSL må dem vell komme på banen raskt om dem skal lykkes? Dette er bare tanker om hvordan det neste året hva IC og OSL kan se ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Direkte OSL-SEA er det vel godt marked for etterhvert. Det skal vel en del Norwegian folk over fremover for å hente fly til en stadig høyere dollarkurs?
De måtte vel likt å fly direkte skulle jeg tro.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette hørtes veldig interessant ut, og la oss håpe det ikke bare er et typisk "rykte"!
![]() Og nå som SAS plutselig ligger godt an, tror jeg dette kan realiseres! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Browncoat
|
![]()
For si som en A330-kusk (og A340...) her på forumet har sagt før...
Det tror jeg ikke før jeg ser det ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis dette er seriøst, fremstår SAS' strategi som rett og slett merkelig.
De løper rett og slett etter toget! Dette syntes ikke å være i tråd med selskapets overordnede strategi. I den strategien er CPH hub, og det er en strategi selskapet bør fortsette med. De har vel prøvd med en tredelt løsning før, og i følge dem selv var ikke det optimalt. Hvorfor skulle det plutselig bli optimalt nå? En etablering fra SAS' side på OSL, vil kun bidra til å ødelegge profittgrunnlaget for Norwegian. Strengt tatt tror jeg også at det er motivet bak en slik strategi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Pfft. Dette skjer nok samme dagen som at NAX bestiller 50 A320..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SEA fra OSL ville vært et veldig bra produkt og klart billigere en å operere fra CPH da den ville kunne "kjøres" med et fly i stedet for et og et halvt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() Seriøst, SAS har gjort så mye sprell som ikke faller i tråd med hva de uttaler er strategi at jeg vet ikke hva jeg skal tro. Jeg plasserer meg i kategorien som sier at dette tror jeg når jeg ser det. Om jeg ser det så tror jeg at det vil fungere når jeg ser regnskapene og at det er husfred i bolaget. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Noen temaer lar seg tydeligvis ikke diskutere ferdig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er jo mulig at DY sine IC-planer har fått SAS til å skjønne at de må gjøre noe for ikke å bli sakket helt akterut.
Men jeg vil se maskinen ved gate før jeg tror det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg lover at jeg skal ta meg en tur med SK til SEA om de starter å fly fra OSL.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SK med IC fra Oslo har nok livets rett til en viss grad - Med en begrensning. SAS må gå inn for det selv, og ikke bevisst undergrave det tilbudet de har direkte for å kunne sluse pax via CPH, for så å skylde på dårlige trafikktall. Det har vi jo sett før.
Allikevel, henger meg på og sier at maskinen må stå på gate før jeg tror det. Det samme går forsåvidt for Kjos og DY også, så de er i samme båt der. Foreløpig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ute på tur
|
![]()
Det slo meg, ingen har så langt jeg kan huske frontet "Le Carrè"-vinkelen på denne saken. Er alt IC-pratet bare en måte for Kjos å sørge for at SAS sitt konurranseinstinkt bare begraver SAS i prosjekter som ikke lar seg betjene?
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med A330 til Tokyo 1NOV16 | sk931 | Småprat | 2 | 03-11-2016 18:49 |
Tilbud til Beijing, A380 til vinteren | SQ 777 | Reiseforum | 5 | 04-08-2010 21:20 |
SAS flyr Apollo til Sharm El Sheik fra SVG/TRD vinteren 2010/2011 | LN-RRA | Flyforum | 8 | 14-02-2010 13:13 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |
Novair A330 til SAS? | FBU 4EVER | Flyforum | 16 | 10-08-2006 11:16 |