Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-06-2010, 09:38   #1
Spantax
ScanFlyer Virgin

Spantax's Avatar

Default Innsjekk AirBaltic med SK-codeshare

Hei godtfolk,

Mine foreldre reiser fra Haugesund til Riga i morgen. HAU-OSL med SK og OSL-RIX med BT. De har SK-flightnummer hele veien, da reisen er bestilt på wideroe.no.

Så er vi tre som møter dem i Oslo og flyr OSLRIX. Vi har bestilt hos airbaltic.com og har BT-flightnr.

Innsjekk på BT åpner klokka 12 i dag. På SK åpner den ikke før 1740. Jeg vil helst sjekke inn alle sammen på airbaltic.com så vi får sitte sammen. Men da må de sjekke inn seg selv på SAS senere i dag. Går det i det hele tatt an å gjøre det sånn?

Beklager at dette ble rotete. Håper noen har glupe ideer her. Bare spør hvis det ble uklart.
Old 30-06-2010, 09:43   #2
Wishmaster
avsluttet

Wishmaster's Avatar

Default Re: Innsjekk AirBaltic med SK-codeshare

Prøv, så får du svar...
Jeg har prøvd noe lignendes med LH med SAS/LH fly fra OSL og videre til MAD.
Har prøvd å sjekke inn FRA-MAD fra LH's direkte internett ckin sider.

Fungerte ikke da jeg hadde inbound fra OSL, og opplegget i en gjennomgående billett.
Men, prøv, ihvertfall. Da får dere svar.
Isåfall er det ikke verre enn at SGS i HAU får throughsjekket dem inn hele veien.
Iverstefall er det ikke noe i veien med å ta seg en prat på Sas servicesenter utland. ;-)
Wishmaster is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2010, 11:00   #3
EK 007
ScanFlyer Silver

Betaler man for bag på BT, når man har kjøpt billetten via f.eks wideroe.no?
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2010, 12:12   #4
Spantax
ScanFlyer Virgin

Spantax's Avatar

Quote:
Originally Posted by EK 007 View Post
Betaler man for bag på BT, når man har kjøpt billetten via f.eks wideroe.no?
BT og SK har en avtale om at man følger SK-bagasjeregler hvis man har SK flightnummer. Er det BT-flightnummer gjelder BT-regler (15EUR per kolli per vei).

Nå fikk jeg denne da jeg prøvde å sjekke inn opphavet på airbaltic.com

Quote:
Unfortunately you will not be able to use online check-in for your flight as the online check-in is not available for this route. We kindly ask you to check in for your flight at the airport.

Da er frågan: Vil de få mulighet til å sjekke inn og velge sete for begge strekningene på sas.no, i og med at de har SK-flightnummer hele veien?
Old 30-06-2010, 12:59   #5
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
BT og SK har en avtale om at man følger SK-bagasjeregler hvis man har SK flightnummer. Er det BT-flightnummer gjelder BT-regler (15EUR per kolli per vei).
Med mindre de har endret noe, så var det ihvertfall for omkring et år siden - da jeg handlet BT - slik at det kun var billetter kjøpt på airbaltic.com som hadde baggebyr; billetter kjøpt via reisebyrå hadde 20K som normalt (dog tror jeg de forsøkte å si max to kolli i tillegg).

(Videre kan nevnes at BT er svært dyre på overvekt over 20K...)
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2010, 13:13   #6
Spantax
ScanFlyer Virgin

Spantax's Avatar

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Med mindre de har endret noe, så var det ihvertfall for omkring et år siden - da jeg handlet BT - slik at det kun var billetter kjøpt på airbaltic.com som hadde baggebyr; billetter kjøpt via reisebyrå hadde 20K som normalt (dog tror jeg de forsøkte å si max to kolli i tillegg).

(Videre kan nevnes at BT er svært dyre på overvekt over 20K...)
Vi bestilte en av billettene på Opodo. På bekreftelsen står følgende:
Quote:
For reiser med Air Baltic, inngår det ingen bagasje i grunnprisen. Bagasje bestilles og betales før reisen på Air Baltics hjemmeside: www.airbaltic.com eller på flyplassen.
Hvordan det er om man bestiller på et "vanlig" reisebyrå (over skranke) vet jeg ikke. Kan også nevne at om man bestiller fly og hotell samtidig på airbaltictravel.com, er bagasje inkludert. Det er et salig surr! Alt dette rotet med bestilling av bagasje og mat på flyet og "husk å sjekke inn på nett og printe boardingkortet hvis du ikke vil at vi charger deg til knehasene!". Men de hadde best flytider denne gang, og det er jo viktig det også når man bare skal på weekendtur
Old 30-06-2010, 18:44   #7
Spantax
ScanFlyer Virgin

Spantax's Avatar

Da har vi svaret. Man kan ikke sjekke inn en pax med SK-flightnummer på AirBaltic, og på sas.no får man kun sjekke inn for sas-flighten, ikke for AirBaltic. Så da blir det å vente til man kommer til flyplassen, så får vi se om de klarer å sette oss sammen :-)

Posting Rules