![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvordan er det plass til 80 mennesker i en An-32? Syntes dette hørtes mye ut jeg, men ifølge Dagbladet kan det ha vært opptil 80 personer ombord. Flyet styrtet i Ekvatorial Guinea
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Litet OT men se haveriet 28 augusti 1993 med en YAK-40 "configured for 28 passengers" men där 82 fanns ombord och omkom !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Det er ikke uvanlig at en del regional flyginger i Afrika skjer med fly uten seter. Pax'en sitter på dørken og har som regen små taustumper å holde seg fast i.
Det er dessverre dagligdags at en del flyginger på det kontinetet er overlastet med både pax og cargo. Selv har jeg sett B737-200 ta av med ca 170 mennesker i Nigeria. Innsjekk på en del innenlands flyginger mellom Lagos og distriktene skjedde på følgende måte for en del år tilbake; -200 mennesker sjekkes inn og lines opp foran en gul strek på tarmac. -Når alle er sjekket inn gis klarsignal om ombordstigning. -Flyet stormes av pax'en som entrer inngang foran og bak. -Passasjerer krabber over seter bakfra for å sikre seg plass. -De som ikke greier å skvise seg ned i et sete har tapt. -Ut og vent på neste fly/sjanse en seinere samme dag eller uke. En gang tok det meg 2 dager før jeg greide å få plass på fly fra Lagos til Port Harcourt. Det tok tid å lære seg triksene for komme med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
...og jeg som synes free seating på flighter til Nord-Norge er ille...
![]() Er du forresten "Fellowship"? Eller har vi to OJB her nå?
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||