![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tripreport: LGA-BOS-LGA
Jeg leverer en kort trip-rapport fra to korte flyvninger t/r New York La Guardia til Boston. Reisen var ikke særlig spesiell, men jeg skriver ettersom det var et nytt selskap og en ny flytype involvert. 1.flyvning: Strekning: LGA-BOS Selskap: US Airways Dato: 13. juni 2010 Flytype: E-190 Klasse: Economy Flytid: 0:40 Jeg og to kolleger tok taxi ut til LGA, det var mye trafikk og det gikk ganske sakte, men LGA ligger ganske nærme Manhattan, så turen tok en drøy halvtime. Ingen kø i US Airways’ terminal og vi var raskt sjekket inn etter å ha betalt 25 USD for bagasjen vi måtte sjekke inn. Etter en rask sen lunch/tidlig middag gikk vi om bord i US Airways’ E-190. Maskinen var knapt 30 % full og ”boarding completed” ble derfor meldt svært raskt. Jeg har fløyet E-175 med andre selskap tidligere, E-190 ligner mye men er lenger; Jeg liker ”jungel-jetene” som de gjerne kalles her på forum, da det kun er to seter på hver side av midtgangen, hvilket betyr at midtseter ikke finnes, stort pluss. Jeg satt på bulkhead og det var langt frem til veggen foran. 1. klasse har kun tre seter i bredden. Vi ble tilbudt å oppgradere til 1. klasse for 50 dollar begge veier, men det er unødvendig på et så kort tur. Take-off ble forsinket p.g.a. stor trafikk. Flyvningene ellers var ikke særlig begivenhetsrik, men jeg konstaterte at setene om bord var svært behagelige og kabinen lys og fin. De to mannlige flyvertene serverte gratis drikke raskt og greit, og etter å ha drukket mon kaffe og litt vann begynte vi nedstigningen mot Boston Logan. Vi landet kun litt etter tid og bagasjen kom som et skudd på båndet, og vi var raskt på vei mot Cambridge like utenfor Boston. 2. flyvning: Strekning: BOS-LGA Selskap: US Airways Dato: 16. juni 2010 Flytype: E-190 Klasse: Economy Flytid: 0:40 Returen til LGA gikk raskere enn reisen til Boston, da det ikke var noen forsinkelser p.g.a. stor trafikk. Check-in på Boston Logan gikk raskt unna da det var få mennesker der. Flyet var ca. 2/3 fullt. Vi satt ganske langt bak. Setene kjentes like behagelig som på veien opp, og benplassen var helt ok, med knyttnevetest bestått. Samme servering som på vei opp fra de to smilende flyvertinnene. Landing helt på tid og bagasjen kom igjen svært rakst på båndet. US Airways leverte bra her, men tidsbesparelsen i forhold til toget på denne strekningen er minimal, selv om man flyr fra LGA. Jeg sitter fortsatt med inntykket at LGA er en fin og effektiv flyplass. Jungeljetene er fine fly og frister til gjentagelse. Jeg kan gjerne prøve US Airways igjen også.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flott rapport, bra skrevet.
Fint at noen dekker de kortere sektorene som vi ikke så ofte flyr (vi som forsatt bor i Europa) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flott rapport. Har selv flydd shuttle til BOS og DCA fra LGA mange ganger og rutene er ganske spesielle. Tidligere gikk disse kun med 319/320, tydeligvis kan man nå bruke mindre ting.. Det kan også nevnes at US har egne sikkerhetskontroll køer både på Logan og La Guardia eksklusivt for Shuttle kunder slik at man kan være på Logan eller LGA kun halvtimen før avreise og fortsatt rekke flyet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Eastern Shuttle med A300 var tingen på 80-tallet, men det var gøy med PeoplExpress også!
Og det var før sikkerhetskontrollens tid.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Eller Eastern DC9-30 på 70 tallet, med Electra som back-up.. Ble det en for mye fikk du Electra'en alene, ev. cash mot å vente på neste nier...
Dessverre ble det ingen Electra på noen av strekningne LGA-BOS-LGA ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hotell med familierom eller suiter nær JFK eller LGA | BårdK | Reiseforum | 1 | 16-01-2012 19:14 |
LGA vs JFK vs EWR | Flying-news | Reiseforum | 19 | 28-08-2010 15:12 |
LGA/JFK til EWR | Roxman | Reiseforum | 8 | 06-12-2009 21:23 |
Fargerik Airbus på LGA | AA-skipper | Bilder & foto | 6 | 17-08-2009 20:55 |
Store planer for JFK/LGA/EWR | Concorde | Flyforum | 1 | 15-02-2007 11:26 |