![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal en tur til København neste uke med SAS fra Bergen, men så viser det seg at jeg heller kommer til København fra Praha og ikke vil ha bruk for utreise billetten. Hva skjer når jeg ikke møter opp på Flesland? Blir returbilletten også kansellert da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vil anbefale deg å ta kontakt med SAS, for å understreke at du ønsker returen! Når askeskyen herjet her til lands i april, tok jeg ikke sjansen på at flyet mitt skulle gå som normalt og kastet meg på et tog i stedet for.. Når jeg kom på Værnes for å sjekke inn på returen var hele reisen min kansellert, og dermed måtte jeg punge ut med 1300,- (dette var med Widerøe)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tenk på om noen andre vil ha tak i billetten din, og flyet er helt fullt. Du står på passasjerlisten, men dukker ikke opp på flyplassen.
SAS taper en kunde, og han/hun som ville med flyet, får ikke reist. Oppfordring: Gi beskjed! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg har brukt returbilletter - og ikke utreisebilletter - og aldri opplevd at den har blitt kansellert. Trodde faktisk ikke selskapene hadde lov til å kansellere på den måten lenger. SAS kan uansett splitte bestillingen for deg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Husk også at du må be om å få refundert skatter og avgifter på billetten du ikke bruker - det går ikke av seg selv.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SAS har vel innen Europa gått nokså fullt og helt over til one-waypricing - så å kansellere utreisen burde ikke være noen krise - der andre selskaper rent faktisk har denne forordningen slik at man ikke omgår deres prisingssystem - og vil kunne finne på å reprise billetten dersom utreise kanselleres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kontraktsmessig så skal billetten brukes i "rekkefølge". De aller fleste selskapene kansellerer resten om ikke første leg benyttes, men SAS gjør normalt ikke det med mindre det er IC.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tull å vas! Nei hjemreisen blir ikke kansellert hvis ikke utreise benyttes
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du kan risikere at returen blir CNL viss utreisen ikke blir benyttet. Det er nok best å gi beskjed til flyselskapet som du skal fly med for å være sikker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå har jeg jobbet for SGS og DY, og kan med god sikkerhet si at retur ikke blir kansellert hvis ikke utreise blir gjenomført... den vil stå som "ikke oppmøtt" mens retur vil stå i normal status klar til bruk...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Refusjon ved ubrukt billett hos Wizz air | krølle | Reiseforum | 2 | 26-07-2019 07:37 |
Ubrukt flyplass | Someone | Flyforum | 9 | 20-05-2009 08:16 |
Ny avisningshall står ubrukt | Hurum | Flyforum | 5 | 09-03-2006 16:51 |