![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fikk sett denne over hustaket, da fikk jeg jammen opp farten! Nye farger og greier! Ellers så er det glovarmt her nede i dag også, selv om gradestokken bare viser rundt 25 grader.
Kos dere med Fokkeren: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Fint bilde. Jeg undrer meg på om du tok bilde inne fra flyplassområdet eller ikke. Ser for meg ut som bilde er tatt på nordøst siden av banen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bildet er tatt utenfor gjerdet, og det stemmer at det er tatt nordøst for banen. Det ligger en liten haug med jord like ved gjerdet som er fin å stå på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da er det altså mulig å fotografere fly uten å få motlys på rullebanen på Kjevik om morgenen også - hvis de takser til nordre ende (22) for avgang mot sør.
En bitteliten og uvesentlig korrigering: det riktige er vel at du befinner deg SØR-ØST for banen?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Burde vel egentlig fått laget en spotterguide for plassen. Det hadde jo vært et fint prosjekt på en vakker sommerdag! Edit: Hva tror du GF? Noe vi trenger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En spotterguide hadde kanskje vært fint, ja.
Selv har jeg hittil bare tenkt på fotografering på Kjevik på som et gjerde- og motlys- problem. Fra terminalsiden har man motlys til langt utpå dagen, og gjerdet er urimelig høyt. Riktignok er maskene i gjerdet store nok til å ta bilder av stillestående fly hvis de befinner seg noenlunde vinkelrett på gjerdet der hvor man befinner seg. Men hvis man ønsker å følge et fly i bevegelse, må man høyere enn gjerdet, og det virker vanskelig. Jordhauger er det vel lite av, men litt skrånende terreng oppe ved militærforlegningen passer godt. De to-tre gangene jeg har fotografert fly på Kjevik i senere år, har jeg gjerne stått passende plassert ved lufthavnvakta - eller oppe i tårnet ![]() Men nå viser det seg altså at en jordhaug på østsiden av rullebanen kan være til hjelp i mange tilfeller - så lenge den får ligge urørt.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har slitt
![]() Jeg er allerede i gang... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bare sånn litt OT; hvordan går ruten AMS-KRS-AMS egentlig.....det virker jo som om KLM blir.....så det må vel være ganske greit!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Holder på med å lage et kart. Det vil bli litt jobbing før den er ferdig. Først landskapet, bygningene og så kommer infoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kjevik i dag | Bizflyer | Flyforum | 13 | 04-04-2009 00:26 |
Kjevik i dag | LN-GBM | Flyforum | 3 | 05-02-2007 20:42 |
Kjevik i dag | LN-GBM | Flyforum | 18 | 27-08-2005 10:19 |