![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg har fremdeles ikke trykket bestill på wideore.no på min SAS tur til Singapore, jeg har dog fått det godkjent med et smil fra kona
![]() Hva har man å forvente av denne turen? Er det verdt pengene (fra egen lommebok, ikke jobb denne gangen selv om det blir en tur på kontoret) Hvilke sete valger man på A340 til SAS? Hvor lang er flighten BKK-SIN? Hvordan er TG business på denne biten? (330 til og 777 tilbake) Loungene underveis? Noen som har noen linker til bra report? Og til slutt - antall poeng? Takker.. Last edited by SudCaravelle; 05-06-2010 at 11:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]()
Sjekk vårt eget forum for rapporter, bruk søkefunksjonen.
![]() Hvis du overser at crew er hit-n-miss og at du får mat med folie og plast på, så er det en god tur. TG sin regional-biz er som oftest flydd med relativt avdankede seter, men turen er 2:30 eller noe, så noe nød lider du ikke. ![]() På SAS sine 340 nå i sesongen hvor det er fullt er rad 7 og 8 en egen kabin, uten risiko for å bli sparket ut av setene, og selv foretrekker jeg GH-seter når jeg reiser alene eller AB/HK-seter når vi er to. Ulempen med å sitte så langt bak er at mat-service om kvelden ned fra Køben kommer treigt og man ikker er ferdig ryddet opp og til køys før 2:30-3:00 uti turen. Unngå rad 1 AB/HK da det er sålangt frem at veggen kurver nok inn til å gjøre setnee litt trangere på plassen. Generelt er også den første raden eller to hvor du får med mest lyd fra crew-området fremme. Poeng i biz på CPH-SIN er vel 12.500 pluss evt EB-bonus. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takker..
Quote:
Og hvorfor GH - er ikke det uten vindu? Takker igjen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Er jaggu ikke enig med deg på setevalg ph-ndr. Jeg synes 1A er suveren. Etter å ha lest div trip-rapporter har jeg fått med meg at SudCaravelle ikke er enormt diger.
1A er veldig privat. Og gir alltid en god følelse å sitte helt der foran. Alternativt har man 1B så slipper du å trampe over noen.
![]() |
#5 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Når jeg reiser alene er det DE som gjelder, det betyr alltid midtgang og ingen som skal forbi meg. 7E er favoritten, midtgang, masse plass til bein. Bare hyggelig. ![]() -A (korrigert for defekt sete-tenking, det er DE som er bra når man er alene, ikke GH). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Har selv rejst på række 1 - midtersæderne et par gange - og må sige de hører til mine favoritter. Jeg har oplevet langt mere ro og følelse af privatkabine der fremme end ved at sidde længere bagude. Men korrekt at vinduessæderne på række 1 har en smule mindre plads, da kabinen kurver - men synes nu ikke det er noget der betyder noget... Forreste galley bruges vel primært til hvileområde for crew... Fik række 6 sidst - og den vil jeg ikke anbefale - ihvertfald ikke AB, hvor der var rigtig meget larm fra galley og buffetområde. Vil nu også give dig ret i at række 7-8 kan give en dejlig følelse af ro, da denne kabine er meget lille, men der er også en tendens til at blive overset lidt af crew - ligesom der jævnlig er pax fra Y+ der forsøger at gå denne vej til toilettet.
![]() |
![]() |
#7 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() ![]() Det han mente er vel at hvis bare biz er 2/3 full, pleier de å stenge av den bakerste seksjonen på 2 rader. Er du da booket bak der, blir du plassert på et ledig sete foran. Det er vel det som er risikosporten. Slik jeg ser det er det mye mer trafikk på de 2 bakerste radene. Toalettene er rett foran, og der står det gjerne mange folk i kø. Spesielt om morgenen. Og da sitter du lett på utstilling der bak. Er enig med andre her som mener at rad 1 er konge! Rad 1 og 3 blir servert først, så ev er rad 3 et godt alternativ. Sist jeg reiste satt jeg på bakerste raden på venstre side (sett bakfra og forover). Der hadde vi skapseksjonen for jakker osv i midtgangen, så det føltes også ganske privat. Ingen bak som så på deg, og ingen på siden. Det var jo ikke så langt fra buffeten, det da, men jeg følte aldri at det var noe bråk eller forstyrrelser der. Nesten tvert imot. Thai sine 333 har regionale seter. De er noe kjedeligere enn de har på 772 maskinene som er langdistanse setene. Men som det blir sagt her, så er det jo bare et par timers flight, så det store problemet er det ikke. Skal selv prøve TG sin 333 fra BKK til MNL om et par uker. Litt spendt på det, for etter en lang natt fra Europa kunne jeg godt tenke meg å sove videre der i noen seter som kunne legges helt ned. Men det kan jo tenkes jeg blir overrasket?? BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Har du hatt sete der, å det er god plass foran vil vi spørre om du ønsker å flytte frem i den fremre kabin. Mange ønsker ikke å sitte der, på grunn av mere støy, og temperatur. Den delen blir veldig kald ved lite pax. Ofte opplever jeg at mange ønsker å sitte der alikevel, ingen skal bli flyttet av crew. Har noen opplevd dette, så anbefaler jeg en kraftig klage til SAS. Det SKAL ikke forekomme. Blir flau på vegne av kolleger dersom dette skjer. Frivillig flytte, fint. Hvis ikke, flott. Last edited by Utflyttet; 04-06-2010 at 21:53. Reason: Feil quote |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Takker for fin informasjon.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
At den delen er kald er en bonus, jeg foretrekker å sove så kaldt som mulig. Quote:
Jeg har ved to av anledningene klaget og ble møtt med en relativt likegyldig respons. Men for å holde oss til saken og å opplyse om hva man kan forvente på en SAS-tur nedover i varmen, så er essense: - Mange liker denne kabinen med bare to rader. - Er det mye ledige seter så kan man risikere tvangsflytting. - SAS-IC er enten veldig bra, eller veldig dårlig, crew er hit-n-miss. - Produktet ellers er helt OK, stolene er grei nok og bevertningen er helt OK. Mine opplevelser har hatt preg av at jeg har bommet mer enn jeg har truffet hva angår bra crew på de turene fra siste halvdel av 08 og frem til jul som var. De turene jeg kan huske sånn i farten før det har bare vært bra. -A Last edited by Utflyttet; 04-06-2010 at 22:06. Reason: Ryddet litt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
En liten ting til....
Er det mye ledige plasser på en slik flight så langt frem i tid (27 okt) så det er lett å velge seg et bra sete? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Tja...kan være både og. Du kan jo signe opp for fem gratisdager på http://www.expertflyer.com - tror de har SAS. (Og alle fleste setene er jo bra, da, IMHO)
To tilfeldige dager i okt
![]() |
#15 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Finner følgende på ExpertFlyer, hvor blanke ruter skulle tilsi velgbart sete
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Så et spørsmål til SAS Stewarden: En ting er at dere ikke flytter folk ufrivillig etter de er kommet ombord. Men hvem er det som tar initiativet til å omrokkere setene i bookingsystemet slik som PH'en beskriver? Gatemanageren eller crewet ombord? BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sorry, maser litt til..
Mener ikke å være gjerrig, men samme billetten ligger til 1000 kroner lavere pris på Ebookers.no 15.000 !?!? Er det noe muffens med å bestille her? Kan man velge sete her også? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ikke noe muffens med å bestille på ebookers. Har gjort det flere ganger, men aldri med SK. Har fått velge sete når jeg har booket amerikanske selskaper der ihvertfall.
Tror også du får opplyst SK sin booking kode der.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ebookers fungerer fint det, brukt det før. Da med SQ billetter, kunne ikke velge sete online, men det er bare å ringe SAS med din referanse så fikser de det på telefonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Singapore Airlines - hva skjer med Business Class | peterfox | Småprat | 2 | 28-10-2017 07:50 |
SAS Business til SAS Plus - involuntary downgrade? | Peppep | Småprat | 10 | 04-11-2013 22:33 |
Singapore Airlines seteconfig business CPH-SIN? | Extra230 | Reiseforum | 9 | 07-05-2013 20:41 |
Business reise OSL-Melbourne via Singapore | viking01 | Reiseforum | 11 | 27-04-2013 13:19 |
British Airways/Singapore Airlines sin Concorde-rute til Singapore | Chriscross | Flyhistorisk forum | 4 | 29-03-2012 12:11 |