![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Var i Frankfurt 7.-9.Mai 2010 med en god venn, og reiste begge
veier med Lufthansa. Tilfeldighetene ville det til, at vi faktisk fikk "servert" en så og si splitter ny A320-200 maskin på vei nedover på ruten: OSL-FRA. Litt info og bilder fra flyvningene, før selve fotoserien starter: Avreise, FRA-OSL, 7. Mai 2010, A320-200, reg: D-AIZF Flight: LH 3133, kl: 14:05 fra OSL. Retur, OSL-FRA, 9. Mai 2010, B737-500, reg: D-ABIY Flight: LH3130, kl: 07:40 fra FRA. A320-200 maskinen nedover ble levert ny til Lufthansa ikke senere enn: 30. April 2010. Og her satt vi i maskinen, og datoen viste 7. Mai 2010 - den hadde dermed vært i "ordinær rutetrafikk" i under én uke! Dette la man også merke til, det luktet faktisk "ny-bil lukt" når man kom inn, vegger, tepper osv. var helt prikkfritt - ikke et eneste merke og slett ingen slitasje her nei. Utrolig morsomt! Da var B737-500 maskinen på vei oppover, av en "litt" annen dato. Denne ble levert ny til Lufthansa 18. Juli 1991, maskinen er dermed snart 19 år. Ble ikke helt den samme opplevelsen, som å fly en knapp én uke gammel A320 nei - men til B735'erns forsvar, ville nok det meste vært en nedtur i forhold. ![]() På vingene i en under én uke gammel A320-200, fra OSL til FRA med Lufthansa. ![]() Ikke mye slitasje og merker å skimte her nei, ikke engang om vi så hadde hatt med oss lupe. ![]() ![]() De-boarding via aft-stairs på FRA, så fikk man med seg et halvveis brukbart bilde. Mye trafikk på Frankfurt-Main, også på en lørdag. ![]() ![]() De to bildene ovenfor, er fra innflyvningen ned mot OSL på returen - med classic-maskinen. En snart 19 år gammel B735. Så over til selve bildene, fra noe av trafikken på FRA på en typisk lørdag: ![]() AirFrance-KLM, med en av sine "baby-busser" en A318, med reg.: "F-GUGO", levert ny: 27. Nov. 2006, ca. 3 år gammel. ![]() Etihad Airways med A330-200: "A6-EYP", levert ny: 15. Okt. 2007, ca. 2 år gammel. ![]() ![]() ![]() Alitalia Express med lekker Embraer, nærmere bestemt en EMB170ST - med reg.: EI-DFJ. Levert ny til Alitalia 30. Juni 2004, 5 år gammel. (En av Thai sin B747-400 synes delvis på siste bildet) ![]() Lufthansa med klassisk B737-500: "D-ABIR", levert ny: 3. Mai 1991, ca. 19 år. ![]() Delta Airlines med en av flere B777-200ER denne dagen, denne har vært hos Delta siden den var ny. Levert: 15. Mars 2002, altså ca. 8 år gammel, med reg.: "N867DA". Ellers kan bl.a. følgende maskiner sees på bildet: Lufthansa med A321, Delta med B767, Qantas med B747-400, South African og Air Namibia med hver sin A340 m.m. ![]() Gulf Air med A330-200: "A9C-KD", levert ny: 26. Juli 1999, 10 år. ![]() Delta Airlines med B767-300ER: "N188DN", levert ny til Delta 17. Okt 1996, 13.5 år. ![]() Et lite "mixed heavies" bilde, Delta med B767-300ER, Lufthansa med A340-600 og B747-400 i skjønn forening. ![]() Delta Airlines med nok en B767-300ER: "N183DN" (reg. ikke langt fra den to bilder opp), denne ble levert ny til Delta 29. Apr. 1993, 17 år. Legg også merke til Lufthansa- maskinen i bakgrunnen: Airbus A340-600: "D-AIHE" som er ca. 6 år gammel. ![]() Lufthansa med B747-400: "D-ABTK", levert ny til LH: 19. Des. 2001, 8 år. ![]() Yemenia med A310-300: "7O-ADV", levert ny til Yemenia: 18. Mars 1997, 12 år. ![]() China Airlines med A340-300: "B-18803", levert ny: 28. Juni 2001, 8 år.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... Last edited by Blackhawk; 04-06-2010 at 21:02. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Okt2012: Spotting/flyfoto: Frankfurt & VW Phaeton (leiebil): | Blackhawk | Bilder & foto | 10 | 05-12-2012 23:00 |
Spotting på Frankfurt Main (14.og 15. oktober) | Twin Otter | Bilder & foto | 6 | 19-10-2011 20:22 |
Fly & Foto | imm | Flyforum | 10 | 28-05-2007 22:37 |
OT: Foto & Telelinse | ENGM RAMP | Flyforum | 6 | 21-02-2007 08:48 |