![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Heisann,
lurer på når denne boken blir å få kjøpt, er den på norsk eller engelsk, og hvor detaljert er omtalen av flyet? Mer historisk eller helt inn på manualer og detaljert beskrivelse av flyets operasjon? ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Siden KOG er på ferie nedover Europa, så da får jeg svare.
Det er nå en pall på over 330 kg med bøker fra USA via LeHavre til Hurum, og den vil forhåpentligvis ankomme i løpet av neste uke. Caravelle-boka er den mest komplette beskrivelse av noen flytyper noen sinne. Boka er på engelsk og den har 576 sider. AFG, du kan lese mer om hva den inneholder her: http://www.airwaysmag.com/store/revi...ravelleEng.tpl Pris og hvordan du kan bestille den kommer på Plane-Spotter.com så snart bøkene kommer til landet - og vær rask siden vi bare fått tak i et begrenset antall.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Denne boken må jeg ha, så hvis det er mulig å legge seg inn på en newsletter liste for oppdatering når boken kommer, legg til hakon@soreide.net
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Gleder meg... Blir kanskje å finne under et tre eller 14 i desember også!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
|
![]()
.. og i morges fant jeg boken utenfor inngangsdoeren.. Litt av en murblokk - et skikkelig praktverk! Er naa lagt paa kaffebordet til misunnelse for alle som kommer for aa besiktige huset ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Du selger vel huset kun til flyfreaks???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Gleder meg - KOG har nesten lovet oss at den senest skal ble utlevert på taket hans 10AUG - men det spørs om jeg kan vente så lenge. I natt kommer Harry Potter også! Det kan bli mangel lange doturer fremover...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En liten update
Pallen med bøkene har nå ankommet Norge og står for tiden til behandling ved tollen - siden leveransen kommer fra USA så ser det ut til at det tar litt tid. Nå blir jeg på ferie de kommende to uker, så rett i bakkant av 1. august vil Plane-Spotter.com ha bestillingssiden med PayPal klar.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
TOLLBEHANDLING?? Bøker er jo ikke mva-belagt og tollfritt å innføre! Er det pallen du skal betale toll på da, eller?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Hvem styrer bestillingslista her?
Hvor skal kronasjen sendes? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bare som en liten update, dette er grunnen til at jeg er svært interessert i den boka!
Caravelle Preview ![]()
![]() |
#13 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Haakon! dette er virkelig nydelig.....etter aa ha lest gjennom Preview traaden og beundret bildene, er jeg nysjerrig paa hvilket scenery som er brukt i bakgrunnen...hvor foregaar test-flightene ???
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg tror det er et payware scenery som dekker store deler av Sveits. Jeg har ikke tatt bildene selv, og har heller ikke det sceneryet. Men det virker kjent. Skal undersøke for deg.
![]() Flott at du liker bildene. Er du simmer selv? Vet at LN-MOW gutten driver på med FS2004.
![]() |
#15 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
....er simmer(ogsaa FS2004 - 3 monitorer).... naar tiden tillater det.....og det er alltfor sjelden dessverre, men naar jeg ser bilder som dette, blir en sterkt inspirert.....har stort sett holdt meg til mine nye hjemtrakter....stort sett rundt mellom San Juan oeyene (Eastsound, Friday Harbor, Roche Harbor etc.
Synes ogsaa at Preview vikret kjennt, og naar du sa Sveits, saa maa jeg si at 3 bilde fra oven ser ut som Vier Wald Stetter See paa vei over Gotthard....tettbebyggelsen nede ved sjoen er vel Brunnen med Schwyz rett ute av Hoeyre bilde kant.....noe som skulle stemme godt med en Zuerich Nice Flight
![]() |
#16 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Flott modell og renderings, AFG! Smooth!
Når det gjelder Caramell-boken, så er den virkelig et praktverk om typen. Tenkte jeg skulle skrive en anmeldelse på forumet - skal se om jeg får gjort det rimelig kjapt. Edit: Hva gjelder kjøp av bok - jeg fikk min fra KOG, men jeg regner med at både han og KGL ekspederer villig vekk så lenge de har bøker igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Joda liker selv godt å fly i SEA området, går og gleder meg til SEA/TAC blir å få kjøpt som payware scenery: http://www.flytampa.org/forum/viewtopic.php?t=801 http://www.flytampa.org/forum/viewtopic.php?t=648
![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da er Caravelle-boka tilgjengelig. Vi (rettere sagt KOG) var heldige å få tak i et nesten tresifret antall direkte fra USA ved hjelp av hans luftveier-kontakter. Den engelske utgaven er nå nesten utsolgt hos andre kilder, og derfor har Scandinavian Aviation Photography/Plane-Spotter.com gleden å tilby dere forumdeltakere førsteretten til boka - første mann til mølla får ......
Den 3,2 kg tunge Caravelle-boka selges for [glow tcolor=orange, fcolor=black, size=3, strength=10]kr 625[/glow] + p&p. For å bestille boka, send oss en e-mail til Caravelle_Book@plane-spotter.com inneholdende navn, postadresse og telefonnummer. Vi vil prøve å sende dere en ordrebekreftelse på e-mail slik at dere vet at dere har lykkes å få tak i et eksemplar ![]()
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
dc-8-63, jeg var way off på det sceneryet. Har spurt Rui som har tatt alle bildene og står for master textures på flyet. Sceneryet er freeware og dekke ett område av Pyréneene, er visst rett over 150MB og ligger tilgjengelig fra nedlasting her: http://www.francevfr.fr/freepacks.htm
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Caravelle-boken på eBay | Falcon | Samlerhjørnet | 1 | 17-02-2010 11:32 |
Oppdatering av Caravelle-boken | LN-KOG | Flyforum | 13 | 21-04-2008 21:39 |
plane spotter.com | plane-spotter | Flyforum | 1 | 03-10-2007 17:21 |
Caravelle-boken | LN-KOG | Flyhistorisk forum | 0 | 24-11-2006 18:52 |
PLANE-SPOTTER.COM ?? | ENGM RAMP | Flyforum | 8 | 15-11-2005 08:56 |