![]() |
|
![]() |
#1 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
OK, Here we go..
Med fare for å framstå som en bygdetulling som ikke burde hatt tilgang til kredittkort og internett trenger jeg gode råd fra dere forumister og det litt kjapt.. Jeg skal som dere ser av signaturen min om ikke så alt for mange timer vende reisen østover til India for en velfortjent (??!) ferie.. Problemet er, og det er her idiotgreiene kommer inn. Jeg prøvde å sjekke billetten min chekmytrip.com, men fant den ikke, så jeg klemte en epost avgårde til WIAS for å se hva som var galt. Jeg har intet mindre en fem navn og klarte ikke å finne rett etternavn å bruke på checkmytrip. Da viser det seg rask at jeg, som den bygdetullingen jeg er, har klart å fylle inn alle de fire forr -og mellnavna mine i etternavn og etternavn som fornavn. *slårhodettaktfastiveggen* WIAS kan refundere biletten har jeg finni ut, de(re) er mine helter.. Men det koster jo da nødvendigvis noen kroner ekstra å kjøpe ny billett så sent.. Ca 2K Hva er sjangsen for at jeg havner i trøbbel på OSL på tur ned og i Mumbai på tur opp, skal fly med henholdsvis Luthansa og Swiss.. Nå er gode råd dyre og tida jobber mot meg.. Gode forslag mottas med takk!!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Om det bara är så att för och efternamn har bytt plats skall det inte bjuda på några problem. Det sker flera gånger dagligen att vi i check-in råkar ut för detta "problem". Pinsamt nog har jag gjort samma fel en gång
![]() God tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Tror du trygt kan reise selv om fornavn og etternavn er stokket om. Har gjort samme feil selv tidligere (også hos WIAS), men det var ikke noe problem å reise for det.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er dette en gjenganger hos WIAS? Har gjort samme feilen selv. Jeg oppdaget det dog med en gang, og fikk kansellert og booket på nytt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Okei, takk for beroligende tilbakemelding.. Kjenner at pulsen senker seg opptil flere hakk her nå!! :-D
Altså mine fire for -og mellomnavn har havna som etternavn og etternavnet mitt har blitt fornavn. Ellers stemmer alt... Da kan jeg møte opp på OSL i morgen med godt mot og være klar for en herlig tur til India! Min kjære D80 skal være med på turen, så da skal jeg prøve meg på en TR... :-D
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Har gjort samme feilen selv, og fikk reist uten problemer. Har både stokket om på navn, fått feilstavet navn og reist som det motsatte kjønn uten at det har bydd på problemer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
*phuuuuu*
Takker til dere alle sammen, da kan jeg gå igjennom denne arbeidsdagen uten nevneverdig angst og psykose! Om 24 timer er jeg på veiiiiii :-D :-D Nok en gang TAKK
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg tror "problemet" hos WIAS er at etternavnfeltet kommer først, deretter fornavn...
De aller fleste andre tror jeg har fornavn + etternavn. Derfor kan man fort "gå på en smell".
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
![]() Dersom det er mulig ville jeg sjekket inn pr internett begge vier og printe boardingpass for å slippe at noen bryr seg mer enn nødvendig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har også hatt det samme problemet uten at det skapte noen problemer.
Men det kan være et problem når de skal lete opp navnet ditt i systemet, for da finner de det ikke, ettersom de søker på etternavnet ditt. Bare be dem da søke på fornavnet i etternavnfeltet stedetfor, så går det helt sikkert greit. Hæppi tripp! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har gjort dette flere ganger på widerøe, alltid minnet på det når jeg skal sjekke inn på nett.
Så antar at dette kan være en feil som går igjen...
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kanskje WIAS bør vurdere å omrokkere på passasjeropplysningsskjemaet og legge fornavn før etternavn, så slipper man denne usikkerheten og potensielle feilkilden ved bestilling? Paging WIAS IT
![]()
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er et problem uansett - noen vil alltid bruke feil rekkefoelge uansett hva man gjoer. Jeg jobber ogsaa med andre kunder, og ser det samme hos dem. Det eneste som hindrer dette er aa ha en konto hos utsalgsstedet hvor alt er forhaandslagret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Jeg prøvde en gang i tiden å lage en konto hos WIAS, men frustrasjonen tok overhånd får jeg kom så langt at jeg fikk det til.
Nå er dette noen år siden, så det kan hende det er en idè å prøve på det igjen... Det har sikkert skjedd en utvikling siden sist jeg prøvde meg, som må være fire år siden eller no slikt..
![]() |
#18 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Alt gikk som smurt, vel fremme i Mumbai..
Her er det40 varme og god stemning! Naa ut i solens glade skinn!!!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Den siste MD-11 rapporten? | RJon | TripReports | 21 | 08-04-2015 16:21 |
Den siste Cactus .... | LN-MOW | Flyforum | 0 | 08-04-2015 16:16 |
Den siste reise (MD-80) | MartinL | Flyforum | 42 | 16-10-2009 12:33 |
Du så den ikke før du hørte den. Og da var den vekk, | Desk pilot | Flyforum | 1 | 19-12-2007 16:11 |
Den siste Douglas ..... | LN-MOW | Flyforum | 12 | 12-02-2006 10:11 |