![]() |
|
![]() |
#1 |
Scanflyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
|
![]()
BBC News melder om et Air India fly fra Dubai til Mangalore i India har kræsjet etter landing.
Link: http://news.bbc.co.uk/2/hi/10141297.stm
__________________
Upcoming flights: Tja.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: Litt overalt
Posts: 143
|
![]()
Tragiske greier....
![]() http://www.dagbladet.no/2010/05/22/n...ykke/11817566/ "Minst 160 mennesker omkom i en flyulykke i den sørlige delen av India lørdag, ifølge indiske myndigheter. Ulykken skjedde tidlig på morgenen i forbindelse med landing utenfor byen Mangalore De første meldingene om ulykken tydet på at Boeing 737-maskinen hadde sklidd av rullebanen under landing. Men delstatsminister Acharya sier til nyhetsbyrået Press Trust of India at ulykkesstedet ligger hele 10 kilometer fra flyplassen" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Radar man
Join Date: Jul 2008
Location: Stockholm
Posts: 406
|
![]()
Flight IX812 - http://data.flight24.com/flights/ix812/
Boeing 787-800 VT-AXV - http://data.flight24.com/airplanes/vt-axv/ Planet syntes på flightradar24.com när det lyfte från Dubai.
__________________
Flightradar24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,976
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
Join Date: May 2010
Location: Bodø
Posts: 42
|
![]()
Tragisk.
De har tydeligvis bommet på rullebanen, flyet tok fyr før det skled videre inn i skogen. Flyplassen i Manglahore ligger på toppen av en ås og er kjent for å være et vanskelig sted å lande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Tragisk ulykke igjen i Asia.
Dessverre kan det være mange faktorer som spiller inn her, men CRM, instrumentering, pilotfeil med mer er mulige årsaker som vi får håpe at det er mulig å finne ut av. Om man leser på denne tråden : http://www.pprune.org/rumours-news/4...8-crash-5.html , så er det vel kanskje usikkert om man noengang kommer helt til bunns i årsaken til at denne ulykken skjedde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 898
|
![]()
http://www.ndtv.com/news/videos/vide...php?id=1230395
NDTV har prøvd seg på en rekonstruksjon av ulykken ved å bruke FSX. Men, de lander på bane 09. De lander laangt inn på banen, og banen er ikke i det hele tatt lik virkeligheten. Oh well.
__________________
Mvh Per-Kristian Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,258
|
![]()
The Aviation Herald melder følgende:
Quote:
http://www.avherald.com/h?article=42bd5e46&opt=0 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Om man har holdt throttlene i idle, med full revers, og flyet bråstopper, er det ikke unaturlig at den hånden som holder throttlene blir skjøvet fremover og tar throttlene med seg. Før vis(s)e flygesjefer kommer på banene med personlige teorier, minnes det igjen om at en flyhavariundersøkelse er en lengre og viktig prosess, der FDR/CVR, alle relevante deler av motorkontrollene, tilhørende wirer, kontrollenheter og ikke minst posisjonen av spjeld, dyser og andre deler av motoren selv til slutt vil gi en "fasit" på hva motoren gjorde, var bedt om å gjøre og ikke minst hvorfor den var det ene eller det andre.
Dersom en rep for DGCA eller andre myndighetsorganer slenger ut et enkeltstående "faktum" som dette, er de med på å lede opinionen i en bestemt retning. Som flyger kan man nesten lure på om DGCA selv har svin på skogen i anledning precursors til ulykken, og derfor kaster ut noen brannfakler i andre retninger for å skjule sine egne små bål. Minner om jernbanedirektøren som konstanterte i riksdekkende media at "togføreren kjørte på rødt lys", dagen etter ulykken.
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Höllviken/ESMS
Posts: 306
|
![]()
På radion sa de att flygledaren hade beordrat en go-around vilket skulle kunna førklara varfør throttlarna var framåt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Flygelederens eventuelle "ordre" er nok det absolutt siste i verden flygerne har hatt behov for å tenke på her, og forklarer ingenting om throttleposisjonene.
Nok en enkeltstående påstand som er null verdt annet enn for medias hunger etter nyheter å publisere.
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air India får ikke mere drivstoff i India. | Trdfly | Flyforum | 3 | 09-03-2012 21:10 |
tur/retur India, Kingfisher/Air India/BA? | torestabell | Reiseforum | 7 | 09-07-2010 15:00 |
Air India + Indian Airlines = Air India | CK | Flyforum | 6 | 24-05-2007 07:54 |
Air India Express oppdatert livery! | LN-AFG | Flyforum | 10 | 21-02-2005 13:44 |
Air-India express | Blubird | Flyforum | 11 | 08-02-2005 00:41 |