![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Benyttet den inneklemte fridagen til noe fornuftig, nemlig en heldags tur til Gardermoen.
Ankom flyplassen allerede noen minutter før 07:00 og det første som møtte meg var en DC-10 på motsatt bane. Nå skal det legges til at jeg ikke hadde vært på nettet kvelden i forveien, og således hadde ikke fått med meg at disse DC-10'ene hadde begynt å trafikkere OSL, og ble derfor mildt sagt meget overrasket. ![]() Thomas Cook A321 ![]() Austrian med Fokker 100 - litt annet design enn de vanlige ![]() Thomas Cook A330 ![]() AirBaltic 737 - akkurat dette eksemplaret hadde jeg ikke bilde av fra før ![]() LN-AWD tok av mot trafikkretningen...! ![]() LY-NSA ![]() LN-MOF ![]() En ny for meg: Air One 737-300. En fin overraskelse synes jeg! F-WDHH. ![]() Legg merke til hvor grått været har blitt... ![]() Mer GA... ![]() Ennå en fin overraskelse - SunExpress 737-800. TC-SUZ ![]() Vi har nå flyttet oss ned på sørsiden av 01R. Cimber ATR lander. ![]() Brussels RJ100 lander. Ikke ofte jeg har sett de med annet enn RJ85. ![]() ![]() Cimber OY-MBI ![]() SAS LN-BUF ![]() Carpatair Fokker 70. YR-KMA. En meget trivelig overraskelse! ![]() Så har vi flyttet oss tilbake på plattformen. US Airways 757 N203UW gir gass ![]() Ambulansen ![]() Carpatair på vei avgårde igjen. Samme som landet en stund tidligere
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]() ![]() ![]() Dagens Thai A345 - HS-TLA ![]() Så har vi beveget oss over på østsiden. "Rånertreff" mellom to SAS-maskiner ![]() Så dukker endelig en DC-10-30 opp. N270AX var det første jeg fikk på nært hold. For en lyd! ![]() Primera 738 ![]() The British are coming! ![]() OK EGO ![]() TUI med sin vanlige SE-DZK ![]() Finnair Embraer 190, OH-LKF ![]() Hvem er tøffest?? ![]() Fantastisk maskin! ![]() Mmmmmm..... ![]() Denne er jo også veldig tøff i trynet ![]() N270AX reiste igjen ![]() ![]() Så kom en til. N810AX. ![]() TAP A319, CS-TTD ![]() Avslutter serien og dagen med SAS sin gode gamle A321 Alt i alt nesten 12 timer og veldig mye bra på brikka. Var meget godt fornøyd med fangsten. Håper bildene faller i smak ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]() ![]() Ser nå at jeg nesten måtte ha med denne for å ha ordene mine i behold...
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kjempe! Veldig bra
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette var fine bilder, Håkon ! Riktignok et par skjeve horisonter og noen malplasserte fly (TAP og SAS airbusene nær slutten - ikke vondt ment , bare litt lavt i bilderamma (i forhold til at det bare finnes himmel over de) for min smak , så ta det som konstruktiv kritikk), men de aller fleste av disse bildene er meget gode og ikke minst lyse og skarpe
![]() Flott levert ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bra bilder!
![]() Hva gjorde Carpatair på OSL? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Vollen sør på østsiden er ikke så høy, så jeg gikk over til et lavere fokuspunkt på slutten for å se hvordan dette ble. Dessuten synes jeg himmelen var svært fin denne ettermiddagen. Horisontene er ellers rettet opp etter alle kunstens regler, så jeg tror det meste skal være nogenlunde i vater ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kjekt å vite...jeg synes nemlig det var litt lite med AirBaltic fly på OSL denne dagen....
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Likte stemningen på noen av bildene i den første delen, med tåke i skogen i bakgrunnen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Likte veldig godt bildene med tre spottere på andre siden av banen ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
dæven døtte! Jeg synes at bildene de siste månedene fra OSL har vært over the top fantastiske! nå burde jeg jaggu komme meg opp dit igjen!
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Litt av et sammentreff da, tok akkurat samme motivet selv
![]() ![]() Slik ser dette bilder ut fra andre siden ![]() ![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jøss...ikke ofte å se eksakt samme motiv fra begge sider - utrolig bra
![]() Når det gjelder gjerder, så er jeg forsåvidt enig, men det var egentlig bare litt eksperimentering jeg holdt på med på slutten der ![]() Og jeg må også legge til at jeg er enig i at det har vært veldig mye spennende trafikk på OSL de siste ukene. Håper bare det fortsetter slik. Ingenting er som å være der en fin dag, og i tillegg få noe "sjeldent" på brikka ![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nyydelig!! Nå har det vært mye artg på OSL den siste tiden
![]() Men har Omni Air fobi for vestbanen eller? o.O |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det virker egentlig ikke slik.... Har fanget de på begge sider ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flott fotoserie, Håkon!
Stein Olsen => Hvordan får du fotografert fra den vinkelen du viste på det ene bildet? Er det innenfor gjerdene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Såvidt jeg kunne se stod denne gjengen på utsiden av gjerdet på sørsiden av SAS-hangaren. Er vel bare å kjøre inn ved P2/P3 og litt sørover så kommer man dit.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Old Warden 15.mai 2010 | Dan K.R | Bilder & foto | 2 | 21-07-2012 15:39 |
"1, 2, 3 & 4 motorer" - Flesland 10. Juli 2010 | Toby91 | Bilder & foto | 15 | 13-07-2010 20:12 |
Flesland 9. Mai 2010 | Scandinavian | Bilder & foto | 12 | 11-05-2010 11:08 |
MD-11 Gardermoen 5 mai 2010 | JanSev | Bilder & foto | 19 | 08-05-2010 11:04 |
LH og 17. mai 2010 ! | SQ 777 | Reiseforum | 13 | 09-06-2009 19:11 |