![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dette er jo omtrent i tråd med hva -KGL's analyser har vist oss her på forumet en stund det jo
![]() Hyggelig for Norwegian, men pass på Norwegian, SAS kvesser kniven og kan komme skarpt tilbake...
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hvor mange passasjerer representerer Vestlink-produksjonen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Back to normal - Braathens var vel også i sin tid større enn SAS på innenriksmarkedet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er ikke bare innenlands i Norge DY jafser markedsandeler, i februar i år passerte DY 45% av hele SAS Group målt i 12-måneders rullerende passasjertall. Trenden er markant og i løpet av høsten, hvis ikke før, vil DY passere 50% av SAS Group.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
DY er veldig flinke, og har utnyttet mulighetene i markedet. De har kunnet kjøre en "Ryanair-light" variant der de ikke hadde direkte ansvar for bakketjenestene etc, da dette var outsourced. Mye penger spart der. I en startfase kunne de benytte seg av kontraktsansatte, også piloter, med begrensede rettigheter - ulikt det som har vært kutyme i skandinavisk luftfart tidligere.
Men for pax'en er de blitt det foretrukne selskap, har bedre nettsider en f.eks SAS, og ligger godt under på pris. Selv flyr jeg DY når jeg selv må betale - sånn er det blitt - og jeg er veldig fornøyd med selskapet. Like fornøyd er nok ikke de gjester som av ulike grunner kommer i forsinkelsestrøbbel o.l., og som må ha hjelp av DY. Servicenivået blir nødvendigvis ikke særlig høyt da, og de berørte gjester har ikke samme rettigheter som hos nettverksselskaper og charterselskaper. Man får hva man betaler for. Det er bare et tidsspørsmål før DY er større enn SK - det er jeg rimelig sikker på. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian tar store markedsandeler - Avinors reisevaneundersøkelse | LN-KKY | Flyforum | 1 | 25-06-2010 11:50 |
Reisevaneundersøkelse: Norwegian tar store markedsandeler | ENGM RAMP | Flyforum | 1 | 24-06-2010 22:46 |
Flybe ønsker seg til Norge | Blubird | Flyforum | 15 | 13-09-2008 18:50 |
Norwegian og markedsandeler?? | Tu-154 | Flyforum | 1 | 14-09-2005 11:58 |