![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Posts: 373
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Hvilken som helst av deres 744 flyr på LAX.. Slapp av , de er alle under kontroll vedr. rust etc..
Med et kjempestort smil ![]() ![]() ![]() Unnskyld meg.. det er lørdag kveld... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det er bare korrosjon på stål og jern som har navnet rust SQ777 - aluminium er det en helt annen sak.
Så til svakhetene med 747-400: - Korrosjon dukker opp etterhvert som flyene blir eldre, og da spesielt i områder som er utsatt for korrosivt miljø (fuktighet, i nærhet av VAR-komponenter og åpne metallflater som kan bli utsatt for fysisk belastning). Hos BA er det ikke de eldste og de yngste som er utsatt for korrosjon, men merkelig nok de som ble produsert litt inn på 1990-tallet. - Svakheter i strukturen fra front gear til dør 2 på hoveddekk er identifisert og en mengder av ribber skiftes/forsterkes ut under det forebyggende tunge vedlikeholdet. BAMC er en av veldig få som har fått Boeings godkjennelse til å produsere disse forsterkede enhetene innendørs. Med andre ord er det ikke noen problemer med de 747ene som flyr for BA, men det er operatører som ikke har den klassen som BA har på sitt vedlikehold ...
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,883
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
![]() Korrosjon ikke nødvendigvis sammenhenger linear med alderen. Disse flyene har fatt i minst 3 lakkeringer. Har man slurvet med en av den, kan det snart bli korrosjon. Det finnes mange flere kilder som til slutt fører til korrosjon. Fuktigheten inni i flyet, dårlige/feil-monterte vindu-sealings... Jeg kunne forsette... Det er helt normalt at man har relevante korrosjons-findings på en fly som er 10+ års gammelt...
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
South African B747-400 1/400 ?? | Lennart | Samlerhjørnet | 6 | 26-09-2009 23:41 |
TUI FLY B747-400 | MD11 | Flyforum | 21 | 10-06-2008 22:29 |
B747-400 | MD11 | Flyforum | 10 | 02-04-2006 16:34 |
A380-800 vs B747-400 | catocontrol | Flyforum | 15 | 17-05-2005 22:36 |
B747-400 'Dreamliner' | LN-MOW | Flyforum | 15 | 05-11-2004 00:10 |