![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,454
|
![]()
Air Berlin har i dag sendt en A330-200 fra Dusseldorf til Nordpolen. Fikk den på radaren...
![]() ![]() Det hadde vært artig å blitt med på slik tur.... ![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Mener det sto en artikkel om den flighten der i Airliner World for en stund siden. Virket som en utrolig kul flight.
![]()
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 566
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 659
|
![]()
Pilotseye.tv har gitt ut en DVD med film fra tilsvarende flygning (den gang med LTU).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,049
|
![]()
Mine venner i Polarflug/ Airevents som arrangerer.
Var med på samme turen for 3 år siden, 11 timer lang flight fra Dusseldorf til Dusseldorf, lavtflyvning over Svalbard, Nordpolen, Grønland og Island, en minneverdig opplevelse ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
|
![]()
Må føles merkelig å sitte 12 timer i et fly og lande samme plass som man lettet.
Kan dette være den nye formen for cruise? Speed-cruise! Rekk hele hurtigrute turen på bare 12 timer. Spesielt for folk med liten tid. Tenk å betale i dyre dommer for denne turen, for så å få plass på midtkonsollen med seter!? Mer bortkastet tid skal man lete lenge etter! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 566
|
![]()
Uten vindussete ser jeg ikke poenget, nei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
De har vel sikkert en slags ordning ombord, at de som sitter
i midten - har en slags rotasjon med de som sitter ved vinduet. Ellers kan jeg vanskelig si at de får solgt midtsetene overhodet!
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]()
Slik jeg forstod det så var ordningen for de som satt i midten at de kunne stå, og se ut vinduene. Og se på kameraene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Uten avtale med værgudene ser jeg ikke poenget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Ut i fra hva jeg har sett av prising for en tilsvarende tur ut fra Australia (mot Sydpolen) så selges en del av midtsetene, det var to varianter, en seksjon ås byttet midtsetene med se som satt på sidene midtvei, i andre seksjonen var det se på kamera og stå og se ut.
Og i motsetning til dyrere jo legnre frem, så var disse turene priset slik at det ble dyrere jo nærmere vinduet man var. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2010
Location: Vadsø
Posts: 106
|
![]()
Kan en A330-200 fly så langt på bare en tank? Eller mellomlandet de?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,454
|
![]() Quote:
Til sammenligning flyr Thomas Cook A330-200/300 nonstop OSL-KBV som også tar ca. 11,5 time...
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ops Manager
Join Date: Mar 2007
Location: Tjøme
Posts: 295
|
![]()
Ser ut som de brukte en A320 i 2009, med mellomlanding på Svalbard.
http://www.airliners.net/photo/Air-B...214/1578709/L/
__________________
Mvh Thorbjørn Kongsteien-Ottesen |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,049
|
![]()
Vel, det er montert en rekke kameraer på utsiden av flyet, en produsent mikser bildene fra disse til ekstra, store LCD-skjermer montert rundt om i kabinen, i tillegg er det stadig live-sendinger fra cockpit, der en rimelig utandvendt kaptein virkelig utfolder seg med oppdateringer og annen informasjon,bla. om instrumentene i cockpit) Eksperter på polområdene er ombord og holder underholdende fordrag, div. historiske (luftfarts)filmer blir vist, god mat, selvfølgelig champis, muligheter til å vandre rundt i kabinen og se ut vinduene. Alt i alt et imponerende multimediashow og opplevelse. Men kanskje ennå mere interessant for vitenskapsinteresserte mellomeuropeere enn fx. oss flygale på scanair, som stadig har anledning til slike opplevelser med turer til nordnorge og Svalbard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,259
|
![]()
Dette er jo noe som for meg hadde vært helt fantastisk, men er litt skeptisk til opplegget.
Så lenge jeg ikke hadde fått lov til å være klistret til et vindu hvor det ikke var noe utsikt ødelagt av vinger eller liknende, så hadde det vel vært rimelig greit, men det er jo bare så mye du får med deg gjennom de små vinduene... Multimediashow og forelesninger kan jeg forresten få på en forelesningssal på universitetet/museumet, hvorfor skal de plage oss med slikt når vi først er i lufta? Nei, skulle heller vært pilot/sitte i cockpit på en slik tur; de som får den beste utsikten og slipper gnålet fra alle folka baki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Var med på en noe spesiell flight fra LHR-MAN for mange år siden når kometen Hale-Bopp passerte jorden. Hadde vindu da og jeg fikk vite senere at det var flere flighter over UK for å se på denne
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,049
|
![]() Quote:
![]() I.o.m. at jeg fløy på en særdeles ´billig´billett satt jeg for en gangs skyld midt i flyet (er ellers notorisk opptatt av vindussete) og kombinasjonen av kameraoverføring og muligheten til å rusle rundt/ stjele et vindussete fra tid til annen gjorde det til en overraskende vellykket affære. ´Forelesningene´var konsise og fine, og ikke for mange, på en 11-12 timers tur i dagslys var de helt flotte avbrekk. Så bare vær så skeptiske dere vil dere ![]() Når det er sagt; denne her ville stått høyere opp på listen, og vi ville faktisk ha landet et sted: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=50644 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Berlin fra OSL til Nordpolen | Toffen | Småprat | 1 | 30-10-2013 10:31 |
Gardermoen-Nordpolen tur/retur | Eirik | Reiseforum | 13 | 29-10-2013 10:20 |
Air Berlin, i form av Niki, til Berlin | Someone | TripReports | 7 | 19-04-2012 22:39 |
Air Berlin eller Norwegian til Berlin | kristian | Reiseforum | 22 | 12-06-2010 08:41 |
Til Berlin med Air Berlin, DUS-TXL-CGN | WF-380 | TripReports | 14 | 13-04-2009 16:26 |