![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Siden været fortsatt var så fantastisk fint, bestemte jeg meg for å ta en aldri så liten tur til Gardermoen etter jobb. Selvfølgelig hadde jeg med kamerasekken.
Siden vindretningen tilsa at flyene skulle lande og ta av nordfra, bestemte jeg meg for å sette kursen mot vollen. Der kom etterhvert Stein også, og det ble en ganske så trivelig kveld. Allikevel veldig surt at det bare noen minutter før jeg ankom, hadde dratt avgårde en gammel russisk fugl av typen Ilyushin Il-62. Jeg så den faktisk ta av da jeg passerte sørenden av rullebanen på vei mot vollen.... Fangsten ble ikke så veldig unormal, men noe OK ble det da allikevel..... Tekst er under bildene. ![]() TUIfly Nordic med 737-800 var først ut. Individet var SE-DZK. ![]() Lufthansa var innom med en liten A319. D-AILT, for å være mer nøyaktig. ![]() En liten amerikanskregistrert kuriositet...en Cirrus SR-22. ![]() Jeg synes SAS og MD-80 passer meget godt sammen, uansett gamle eller nye farger... ![]() Individet som landet på 19R i kveld var en MD-82 med reg. SE-DIN. ![]() BenAir var innom med en liten Cessna 208 Caravan. LN-PBK. ![]() Usikker på hvem dette flyet tilhører, men det er iallefall en ATR. Reg er OY-RUD. ![]() Så skjedde det noe jeg aldri har sett før....Norwegian LN-KKM er på vei til å lande på 19R, men da det tok ganske lang tid for flyet foran å komme seg av banen, bega LN-KKM seg inn på et lite sidesprang i siste liten.... ![]() ...og landet på 19L istedenfor. Dårlig kvalitet på disse to da avstanden er i meste laget for mitt 70-200mm objektiv. ![]() CS-DXK. En Cessna 560 Citation XL. ![]() TAP var innom med A320 i kveld. CS-TNI var individet som landet på 19R. ![]() Kjos har begynt å hente deler hos høgger'n ser det ut til. LN-KKB var det iallefall... ![]() Estonian Air er alltid et velkomment syn. Her med ES-ABL - en 737-500. ![]() Ser ut som NSB har innsett at det er bedre å satse på noe annet enn tog :P ![]() Swiss er som vanlig innom ganske ofte. Denne gang med HB-IPS som er en liten A319. ![]() Sist ut i denne omgang blir en liten ATR fra Cimber/SAS. Reg. OY-CIJ. Første gang jeg får denne på brikka selv... Håper bildene faller i smak. PS! Det vil komme en større serie fra meg snart, som jeg tok lørdagen som var - men det er en ganske stor jobb å gå igjennom og redigere alle bildene, så de kommer nok ikke på noen dager ennå. Ha en riktig fin kveld/natt!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ønsker meg en SR-22 til jul jeg...
![]() Flotte bilder. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fine bilder!
ATR'en var Danish Air Transport (DAT), og registreringen er OY-RUB
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Du har nok rett i at det var DAT, men jeg gir meg ikke på registreringen, her er et annet bilde av samme fly: ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hehe, SR-22 passer jo *nesten* under juletreet - absolutt ikke et dumt ønske å ha til jul det
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Pene bilder. Det ble et hyggelig sammvær ja
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
takk takk, det blir nok flere fine dager/kvelder utover våren/sommeren håper jeg på
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
fine bilder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flott serie!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Herlig serie med fantastisk vær!
![]() Var selv ute på tur med Austrian Arrows fra Wien til Oslo mandagen. Knallbra flyvær, med utsikt omtrent hele turen oppover. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL blir stille flyplass fra mandag 7. april | Michael | Flyforum | 100 | 24-07-2014 02:53 |
Hjelp til å finne oversikt over avganger fra OSL 19. April 2010? | -Daniel92 | Flyforum | 7 | 15-10-2010 22:04 |
A-330 og A 340 OSL 19 april 2010 | JanSev | Bilder & foto | 12 | 20-04-2010 16:06 |
OSL 16. april 2010 | Madman | Bilder & foto | 15 | 18-04-2010 21:16 |
Thai A340-500 OSL 6 april 2010 | JanSev | Bilder & foto | 10 | 06-04-2010 23:25 |