![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2008
Location: SVG
Posts: 656
|
![]()
Har da vært en spotteralert om at Jet2.com skulle komme med en 757 til Sola i dag. Vell, det gjorde det!
![]() Det var tidlig morgen, våknet klokken 5 i morges. Fri fra skole i dag, så jeg kunne valgt å sove lenge. Men det er en stund siden jeg har fotografert på Sola. Jeg tok nå de tre bussene som må til for å komme meg ut til flyplassen. Og så er jeg lei av flybussen nå, har ikke skaffet meg bankkort, har ikke tatt initiativ til det. Og jeg tar ikke med meg pass når jeg ikke skal reise. Jo, så jeg måtte betale voksen billett- 15 år gammel. Må skaffe meg legitimasjon. ![]() Traff også den påskeuheldige Harald ![]() Er litt varierende kvalitet på de første bildene, men det for nå gå ![]() ![]() Mye kondens i dag. ![]() Virkelig flott stil! ![]() Blink ![]() Stive vinger og runde motorer gjør susen Jeg mesunner dem! hvem? jo: ![]() ![]() The whoole plane! ![]() Mennesker blir plutselig maur. ![]() LN-WDE helt frisk før hun fikk problemer i dag. ![]() Alltid litt Tysk ![]() Agressivt! ![]() Litt morsomt "Grimhild". ![]() Denne drev å sjekket meg opp, gaula som bare det. ![]() Første gang jeg ser den rullende. ![]() Prop finnes i doser ![]() De vokser, enormt! ![]() Kondens ja. Høy QNH i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2008
Location: SVG
Posts: 656
|
![]() ![]() Avgårde Kåre! ![]() "Thhaannk yuu for ous" I britisk aksent. ![]() Enorm climbpitch. ![]() Avslutter med Camilla. Takk for titten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2009
Location: RSY
Posts: 973
|
![]()
Stå opp kl 05 på en fridag for å ta 3 busser i regnet - det står det virkelig respekt av...! Flott miljø ungdommene ved SVG har, bedre med fotoapparat hengende rundt halsen på Sola enn hjemmebrent på indrelommen ved Rutebilstasjonen... Stå på ungdom!
H
__________________
Eg har ingen signature... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: Litt overalt
Posts: 143
|
![]()
Fine bilder!
![]() Men det var vel LN-WDJ som fikk problemer, ikke WDE? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Virgin
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 337
|
![]()
Enig med Harald! Dette var godt dokumentert, og viser at dere har litt variasjon på Sola også.
Kan tenke meg at spottingen får en ny dimensjon når man har vært ute og tatt bilde av et frisk og klart fly på vei til NCL, og så senere samme dag får beskjed om at den står syk på TRF. Og hva er det egentlig som har skjedd med Grimhild? Hun var skikkelig grim! Last edited by Spantax; 09-04-2010 at 12:35. Reason: Nå leste jeg posten over min... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Fine bilder dette ! -Og den kler jo fargene til Jet2 fint også !
Bra gjort å står opp så tidlig og ta tre busser for å komme seg til flyplassen ja ! -Bor jo selv kun 5 minutt unna Flesland, har bil,- men er eg ofte der oppe....? -Nix... -Er kansje mange årsaker til det,-men var vel mye ivrigere før ja... Stå på ! ![]() Dere har stor variasjon med flytyper der nede hos dere! Koser meg med bilder derfra! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: Litt overalt
Posts: 143
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2008
Location: SVG
Posts: 656
|
![]()
Takk for kommentarer!
![]() Stakar mennesker som skulle til Newcastle, de fikk seg ihvertfall en ekstra flytur ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banned
Join Date: Nov 2008
Location: ENZV
Posts: 685
|
![]()
Ja bra bilder dette maaland !!
Jeg kunne ikke møte siden jeg måtte på skolen men skal ta den 757 fra Jet2 på søndag kveld. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Stå på, vi vil ha mer.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,268
|
![]()
Nais nais nais! Liker at du har "lekt deg litt" med redigering og forskjellige stiler. Spesielt grimhild viking var fin, in my opinion
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,706
|
![]()
Flott innsats må jeg si.
Rart å se seg selv på foumet. ![]()
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2009
Location: Askøy
Posts: 567
|
![]()
Ble bra dette Alexander Salamander
![]() Godt å se at det ikke bare er jeg som til tider er ute før fuglene fiser ![]() Man ofrer til tider mye for interessene |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Location: Hurdal/Gjøvik
Posts: 1,399
|
![]()
Kjempefine bilder Aleksander! Bra dokumentert!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: ENGM/Råholt
Posts: 1,977
|
![]()
Bra jobba.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Bra jobba! Jeg sitter bare igjen med et spørsmål om hva du mener med høy QNH ifm det siste bildet...
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2008
Location: SVG
Posts: 656
|
![]()
Takk for alle kommentarer!
![]() Quote:
Dewpoint var også i dag det samme som temperaturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2005
Posts: 1,110
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
Kjempe fint! Knall fin den Antonoven
![]()
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Posts: 286
|
![]()
QNH= lufttrykket målt på flyplassen omregnet til havflatenivå vha. Standaratmosfæren.
Det med fuktighet (kondens) har ikke noe å gjøre med QNH. Men heller med relativ fuktighet og metningspunkt. Relativ fuktighet angir forholdet i prosent mellom den vandampen som er i en kubikkmeter luft, og den maksimale mengden vann samme kubikkmeter kan inneholde før den er mettet, dvs. Den ikke kan holde på mer vann og dampen går over til vann/is forutsatt samme temperatur og trykk. Den temperaturen luften må kjøles ned til for å bli mettet kalles duggpunktstemperatur. Hvis det er liten spredning mellom denne og aktuell luftemperatur er det stor sannsynlighet for at det blir dannet tåke. Dessuten kan også trykkendringer føre til at vandampen kondenserer, for eks; de brå trykkendringene en flyvinge skaper. Bildet av Camilla Collett var pent ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor brennbart er Jet A vs Aviation Gas vs Diesel vs Bensin | Kanon | Flyteknisk forum | 1 | 20-09-2016 23:22 |
Finn en .. nei, to .. nei MANGE feil! | LN-MOW | Småprat | 17 | 29-04-2013 00:15 |
SVG: 18.11.12 m/Jet2.co.uk! | L1011-385 | Bilder & foto | 10 | 22-11-2012 23:24 |
SVG Jet 2 til SVG | aksi1 | Spotteralerts | 11 | 17-11-2012 18:32 |
Jet2 til SVG på Lørdag | andreas97sas | Bilder & foto | 1 | 12-07-2010 20:56 |