![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Jeg hørte kun ett løst rykte om at Finnair vurderer å starte OSL-DEL.
Tenkte mer på NAX, men inderen jeg snakket med mente bestemt at AY har hatt samtaler om denne ruten i det siste. Er det grunnlag for en slik rute? Kilde? Han er på vei til Dehli nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Antall reisende mellom Oslo/Norge-DEL har jeg ikke tall på, men at AY skal åpne base på OSL og begynne å fly OSL-DEL i tillegg til HEL-DEL er vel lite sannsynlig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sikkert en HEL DEL
![]() Nei, jeg har ikke helt troen på dette, når de kan route paxen via HEL. Det er jo et marked OSL-BKK også: Hvorfor startet de ikke der? Hva med HEL-OSL-JFK? Nei, jeg skjønner ikke helt hvorfor de plutselig skulle starte en langdistanserute utenfor sin egen hub. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg tviler sterkt på at Finnair kliner til med India fra Osl.
Derimot kan jeg si såpass at India er en av de største asiatiske destinasjonene fra Osl og burde være særdeles attraktivt for selskap som Emirates og Qatar.
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er ikke nok indere i Norge til å støtte en slik rute. Jeg tror heller ikke at lutfartsavtalen mellom India og Norge tillater dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Som jeg skrev tidligere er nok dette markedet av større interesse for de arabiske selskapene som med tiden kommer til Osl.
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvis det blir OSL-DEL så blir det høyst sannsynligvis med et indisk flyselskap, og da mest sannsynlig med Air India. Andre selskaper er SAS, men de vil nok starte CPH-DEL og ARN-DEL før evt OSL. Norwegian er jo en annen kandidat, men jeg tror de ønsker å satse på andre destinasjoner i første omgang. De arabiske selskapene kommer ikke til å fly non-stop OSL-DEL. Det blir via deres hub'er i så tilfelle.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
men sko ikke Norwegian starter ruter til Helsinki, der passasjerne transitere videre med Finnair til Delhi eller andre asiatiske byer ?
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg fløy OSL-SVO-DEL for ca en uke siden og jeg talte vel ca 30 som kom med Osloflyet og skulle videre til Delhi. Det er mulig at det er fordi det er påske, men hvis det er det samme antallet nordmenn på de andre rutene fra Nord-Europa til Delhi, virker det jo som om det er et grunnlag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Derimot er det som jeg skrev ovenfor, en stor spredning i trafikken inn i India, slik at dette markedet nok har størst potensiale gjennom de arabiske selskapene som opererer via Gulfen. At SAS ikke fikk feste fra CPH, hadde jeg ikke akkurat tatt som en føring for om markedsgrunnlaget er til stede eller ikke ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
At CPH-DEL er mislykkedes skyldes mange andre faktorer end selve markedet og det kan ikke på nogen måde benyttes til at vurdere markedspotentialet. Det er uden tvivl muligheder i det indiske marked fra Skandinavien, men det kræver det rette oplæg og den rette operatør. Jeg er ganske sikker op at CPH og ARN inden for en relativ overskuelig fremtid vil få direkte ruter til Indien - OSL derimod er jeg mindre sikker på, men man skal jo aldrig sige aldrig...
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
At mangelen på suksess for SAS sin rute IKKE er førende for det generelle markedsgrunnlaget eller mangelen på sådan, fra Skandinavia/Kastrup til India. Med det mener jeg at forutsetningene ligger tilrette for andre selskap på strekningen!
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 30-03-2010 at 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er en påstand jeg gjerne skulle sett at du utdypte, spesielt med tanke på den orginale trådens innhold!
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Av 25 bestillte Airbus A330/340/350 har AY fått levert 10 stk. (i følge Airbus). Det betyr at de får levert 15 stk. til. Jeg kan neppe tro at det finnes økonomisk grunnlag får å ha en kapasitet på 25 stk Airbus widebody med dagens trafikkgrunnlag med base i HEL. Markedet i Finland er alt for liten for en slik satsning (i motsettning til prognosene de dagene AY bestemte seg for å bestille 25 stk Airbus widebody). Videresalg av flyene er heller ikke en attraktiv løsning med dagens overkapasitet. Jeg vill ikke bli overrasket om AY ser på andre økonomiske muligheter en kun HEL som base for disse flyene. OSL vill være et selvfølgelig alternativ for å finne trafikkgrunnlegget. Nordmenn er rike, reiser veldig mye (Norgessatsning av bl. KLM og LH) og det er veldig mye C-class trafikk mellom Norge og Asia. Med den sterke posisjonen DY har i Norge (hvor AY er aksjonær i) tror jeg at SK kan vente seg en stor konkurrent med samarbeidet mellom DY og AY. DY mater AY's interkontinentale flåte i OSL både fra innenriks Norge og europeiske byer (f.eks CPH). Dette er kun min spekulasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nå kommer ikke AY til å ha 25 langdistansemaskiner i flåten på en gang. Endel av A350 kommer til å brukes til erstatte deler av 340/330 flåten og ikke til vekst
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Finnair har bestilt 11 A350. 330/340 er en mellomløsning og disse skal ikke forbli i flåten når A350 er levert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Romerikes Blad sender direkte fra OSL nå. | ATC-flyradar | Småprat | 4 | 04-04-2014 08:35 |
2 år rundt OSL - del 4 (En kort siste del) | LN-HVI | Bilder & foto | 3 | 30-06-2011 23:32 |
SAS starter OSL/BGO-MAD direkte | KLMfan | Flyforum | 28 | 30-03-2011 00:12 |
SAS direkte USA fra OSL. | ATC-flyradar | Flyforum | 12 | 24-06-2007 18:37 |
Sterling direkte OSL-LPA | CK | Flyforum | 0 | 12-01-2005 13:15 |