![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Jeg hørte kun ett løst rykte om at Finnair vurderer å starte OSL-DEL.
Tenkte mer på NAX, men inderen jeg snakket med mente bestemt at AY har hatt samtaler om denne ruten i det siste. Er det grunnlag for en slik rute? Kilde? Han er på vei til Dehli nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Antall reisende mellom Oslo/Norge-DEL har jeg ikke tall på, men at AY skal åpne base på OSL og begynne å fly OSL-DEL i tillegg til HEL-DEL er vel lite sannsynlig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]()
Sikkert en HEL DEL
![]() Nei, jeg har ikke helt troen på dette, når de kan route paxen via HEL. Det er jo et marked OSL-BKK også: Hvorfor startet de ikke der? Hva med HEL-OSL-JFK? Nei, jeg skjønner ikke helt hvorfor de plutselig skulle starte en langdistanserute utenfor sin egen hub. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Jeg tviler sterkt på at Finnair kliner til med India fra Osl.
Derimot kan jeg si såpass at India er en av de største asiatiske destinasjonene fra Osl og burde være særdeles attraktivt for selskap som Emirates og Qatar.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,441
|
![]()
Det er ikke nok indere i Norge til å støtte en slik rute. Jeg tror heller ikke at lutfartsavtalen mellom India og Norge tillater dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Som jeg skrev tidligere er nok dette markedet av større interesse for de arabiske selskapene som med tiden kommer til Osl.
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Hvis det blir OSL-DEL så blir det høyst sannsynligvis med et indisk flyselskap, og da mest sannsynlig med Air India. Andre selskaper er SAS, men de vil nok starte CPH-DEL og ARN-DEL før evt OSL. Norwegian er jo en annen kandidat, men jeg tror de ønsker å satse på andre destinasjoner i første omgang. De arabiske selskapene kommer ikke til å fly non-stop OSL-DEL. Det blir via deres hub'er i så tilfelle.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 356
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
men sko ikke Norwegian starter ruter til Helsinki, der passasjerne transitere videre med Finnair til Delhi eller andre asiatiske byer ?
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2006
Location: Trondheim
Posts: 205
|
![]()
Jeg fløy OSL-SVO-DEL for ca en uke siden og jeg talte vel ca 30 som kom med Osloflyet og skulle videre til Delhi. Det er mulig at det er fordi det er påske, men hvis det er det samme antallet nordmenn på de andre rutene fra Nord-Europa til Delhi, virker det jo som om det er et grunnlag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Derimot er det som jeg skrev ovenfor, en stor spredning i trafikken inn i India, slik at dette markedet nok har størst potensiale gjennom de arabiske selskapene som opererer via Gulfen. At SAS ikke fikk feste fra CPH, hadde jeg ikke akkurat tatt som en føring for om markedsgrunnlaget er til stede eller ikke ![]()
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Posts: 289
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
At CPH-DEL er mislykkedes skyldes mange andre faktorer end selve markedet og det kan ikke på nogen måde benyttes til at vurdere markedspotentialet. Det er uden tvivl muligheder i det indiske marked fra Skandinavien, men det kræver det rette oplæg og den rette operatør. Jeg er ganske sikker op at CPH og ARN inden for en relativ overskuelig fremtid vil få direkte ruter til Indien - OSL derimod er jeg mindre sikker på, men man skal jo aldrig sige aldrig...
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
At mangelen på suksess for SAS sin rute IKKE er førende for det generelle markedsgrunnlaget eller mangelen på sådan, fra Skandinavia/Kastrup til India. Med det mener jeg at forutsetningene ligger tilrette for andre selskap på strekningen!
__________________
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 30-03-2010 at 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Det er en påstand jeg gjerne skulle sett at du utdypte, spesielt med tanke på den orginale trådens innhold!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 519
|
![]()
Av 25 bestillte Airbus A330/340/350 har AY fått levert 10 stk. (i følge Airbus). Det betyr at de får levert 15 stk. til. Jeg kan neppe tro at det finnes økonomisk grunnlag får å ha en kapasitet på 25 stk Airbus widebody med dagens trafikkgrunnlag med base i HEL. Markedet i Finland er alt for liten for en slik satsning (i motsettning til prognosene de dagene AY bestemte seg for å bestille 25 stk Airbus widebody). Videresalg av flyene er heller ikke en attraktiv løsning med dagens overkapasitet. Jeg vill ikke bli overrasket om AY ser på andre økonomiske muligheter en kun HEL som base for disse flyene. OSL vill være et selvfølgelig alternativ for å finne trafikkgrunnlegget. Nordmenn er rike, reiser veldig mye (Norgessatsning av bl. KLM og LH) og det er veldig mye C-class trafikk mellom Norge og Asia. Med den sterke posisjonen DY har i Norge (hvor AY er aksjonær i) tror jeg at SK kan vente seg en stor konkurrent med samarbeidet mellom DY og AY. DY mater AY's interkontinentale flåte i OSL både fra innenriks Norge og europeiske byer (f.eks CPH). Dette er kun min spekulasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,017
|
![]()
Nå kommer ikke AY til å ha 25 langdistansemaskiner i flåten på en gang. Endel av A350 kommer til å brukes til erstatte deler av 340/330 flåten og ikke til vekst
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,441
|
![]()
Finnair har bestilt 11 A350. 330/340 er en mellomløsning og disse skal ikke forbli i flåten når A350 er levert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Romerikes Blad sender direkte fra OSL nå. | ATC-flyradar | Småprat | 4 | 04-04-2014 08:35 |
2 år rundt OSL - del 4 (En kort siste del) | LN-HVI | Bilder & foto | 3 | 30-06-2011 23:32 |
SAS starter OSL/BGO-MAD direkte | KLMfan | Flyforum | 28 | 30-03-2011 00:12 |
SAS direkte USA fra OSL. | ATC-flyradar | Flyforum | 12 | 24-06-2007 18:37 |
Sterling direkte OSL-LPA | CK | Flyforum | 0 | 12-01-2005 13:15 |