![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Bra de har noen langtidsplaner.
På langdistanserutene flyr SAS idag Airbus A330 og 340, som begge er relativt nye flytyper og som SAS har fått levert siden 2001. Likevel vurderer SAS-ledelsen om de skal oppgradere til Airbus A350, som ennå er til utvikling hos Airbus. Alternativt vurderer SAS også å gå for Boeings nye prestisjefly 787 Dreamliner. http://e24.no/boers-og-finans/article3580471.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bra de har planer!
Men håper de selger både A330 og A340 flyene, før de faser inn en ny flytype. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
En slik planlagt oppgradering burde jo love godt for fortsatt satsing på IC.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det første som må skje er vel å sikre at SAS IC idet hele tatt overlever.
Men, alle planer om fortsatt satsning på IC er etter mitt syn positive signaler fra SAS-ledelsen. Vi får se... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Litt deilig for oss som jobber i SAS at det kommer noe positivt ut for en gangs skyld
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Foreslår i tillegg til nevnte A350 og 787, MD11, 772, 773-ER, 747-8 og selvfølgelig A340-500 og -600. Blir en fin og variert flypark for SAS IC!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Der, ja. Lenge siden sist det har stått voen vitser om nye fly til SAS IC. Nå mangler det bare noen ord om planer om oppstart av IC fra OSL også, så er vi i gang igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ikke spesielt interessant artikkel. Så lenge SAS er i live er det en del av jobben til selskapet å vurdere flyflåten og nye fly. Det gjøres kontinuerlig i alle selskaper - og at det er 787 eller A350 som eventuelt kan erstatte dagens flåte, overrasker heller ingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå husker jeg ikke helt strukturen her, men jeg mener å ha lest at SAS har leaset long-haul flåten sin.
Hvor lang tid er det igjen de kontraktene? For dersom de begynner å utløpe, bør jo flyselskapet se seg om etter nye, og kanskje mer passendes fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Nye, mer passende fly, er ikke lett å få tak i på kort varsel. De to flytypene som er nevnt her, er i hvert fall ikke tilgjengelig før tidligst om 3-4 år. For A350 tar det vel enda lengre tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Uanset hvor aktuelt det er nu, så er det da dejligt at høre positive toner fra SAS - der involverer IC i fremtiden
![]()
![]() |
#13 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
787 er sikkert et bra fly for SAS for det er vel litt mindre enn dagens fly? Hva SAS skal med en 350 er totalt ubegripelig for meg. Et av de store problemene for SAS er at de har litt for store fly, slik at de sliter med å fylle dem, og derfor ikke kan tillby daglige avganger.
Skal du slege til de som betaler store penger må du fly ofte nok, skal du kunne fly ofte nok må du ha fly tillpasset markedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg vil tro at udskiftningen at MD80 flåden er vigtigere...
Her er de vigtigste kandidater A319 og EMB 195 Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Allerede overskriften avslørte en uninteressant artikkel. Som vanlig er overskriften laget for å generere klikk (om lag som gårsdagens "Vær forberedt på 9 prosents rente" i flere nettaviser, inkludert denne og DN.no)
Det oppsiktsvekkende ville jo være overskriften: "SAS vurderer ikke nye flykjøp". |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Som nevnt over er det SAS sin plikt å fortløpende vurdere flyflåten så lenge selskapet er i drift. Dette gjelder flyflåten såvel som alle andre ting vedr drift i dag og fremover. Kan ikke forstå hvorfor du skal være så negativ til dette ved å påberope deg en like høy troverdighet som ved å anta at du tar en lotto-gevinst. Må jeg få minne om at da tråden kom at Kjos var ute i media og drømte om Dreamliner, var det ikke noe negativt fra deg i det hele tatt foruten at Norwegian skulle være først ute på Dreamliner: Sitat: "Første IC-trafikk for DY, nå skal de være så godt som først ut på Dreamliner... skal vi toppe dette nå må det bli Chicago i rutenettet og Tommy777 som fast kunde" Kan du forklare hva som er mere sansynlig at DY starter med IC med Dreamliner enn at SAS vurderer å benytte den i fremtiden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
SPOT ON Skyhigh!!!! Og til ph-ndr, det ville klæde dig med en mere seriøs tilgang til emnet, alternativt kan du jo holde dig til DY tråden og diskutere de mange nye fly de skal have til deres IC flåde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Det må være lov å være kritisk kunde av SAS, og innse at de ikke er selskap som har vist mye vilje til å satse og rydde. Hvis du bare vil ha kunder som smiler hele tiden så er du i feil bransje. Siden jul har jeg allerede passer 20 t/r-turer med butikken sin, så da har jeg vel saktens lov å mene det jeg vil om den. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Austrian vurderer tre nye destinasjoner til USA | Glenn | Flyforum | 2 | 08-05-2012 22:06 |
SAS vurderer 55 nye fly | RH | Flyforum | 63 | 03-12-2010 00:12 |
Emirates øker overskuddet, planlegger nye flykjøp og ser paa Norden | Someone | Flyforum | 14 | 11-11-2009 16:05 |
Nye Heavylift vurderer Boeing C-17 ! | ENGM RAMP | Flyforum | 1 | 04-03-2007 15:49 |
Norwegian vurderer flere nye ruter | ENKB | Flyforum | 9 | 23-02-2007 15:51 |