![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Aldri si «bun», ikke bruk blå øyenskygge, trim nesehåret, bruk deodorant og ikke putt mer enn seks teposer i kannen.
Dette, og flere andre kriterier, er hva som skal til for å bli en del av kabinpersonalet hos Air New Zealand. Nylig offentliggjorde Air New Zealand sin manual for kabinpersonalet. Flere hundre sider med ting personale kan og ikke kan gjøre, skriver Sydney Morning Herald. http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle3577118.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
"- Vi vil at du skal være deg selv, ikke noen andre."
Ja, særlig...? Noen av disse reglene er nok begrunnet i hygiene, og jeg ser at man ikke ønsker uflidd kabinpersonale, men dette virket i overkant pirkete. Hvorfor kan ikke piloter ha skjegg?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
|
![]()
De har da et stykke igjen til Singapore Airlines, der får man utdelt makeup til å matche kebayaen jentene løper rundt med, som varierer fargene sine etter hvilken grad man har.
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Anntagelig av samme årsak som at forsvaret ikke er tilhenger av skjegg ... det gjør at røyk-/gassmasker ikke er tette ... men jeg har aldri hørt om at andre selskaper har hatt denne regelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg tenker at det er på grunn av surstoffmasken at piloter ikke kan ha skjegg. Dette er et vanlig kriterie i flere yrker hvor yrkesutøveren har en eller annen form for maske som nødvendigvis må sitte tett inntil huden for å være helt tett.
Ellers er den kulturelle karakteristikken interessant lesning: "Reisende fra Tonga drikker mye alkohol og vil ikke bli skreket til." Hvem vil egentlig bli skreket til? Ellers er det vel kanskje en kulturell beskrivelse som også treffer nordmenn? ![]() Edit: LN-MOW var visst hakket kjappere enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Stämmer bra, har flugit mycket i USA med flera bolag tack vare cockpit permit där det i rules and regulations klart står "beard and chin whiskers on own risk".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja, det virker jo logisk at en surstoffmaske ikke er tett hvis det er skjegg mellom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Monobrow er kult.. -.-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg ble litt betrygget over at det ikke skulle brukes blå eller rosa øyenskygge.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Motorsag er lov/ikke lov i innsjekket baggasje | Utflyttet | Småprat | 35 | 04-07-2012 22:38 |
LH og AB får lov å saksøke for forskjellsbehandling til FR | jameson82 | Flyforum | 2 | 14-02-2011 18:48 |
Vil fly – men får ikke lov | apron | Flyforum | 24 | 03-09-2009 00:26 |
USA, LOV OG IKKE LOV !! | SQ 777 | Flyforum | 2 | 15-09-2006 11:20 |