![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 644
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,134
|
![]()
Ikke det at jeg er 100% sikker, men det er vel luftinntaket til APU'en?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
Ja det stemmer det.
__________________
Mad dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Posts: 69
|
![]()
Litt off-topic:
Hvis flightdeck velger å stå med APU i gang og starte 1 & 2 først etter at de-iceingen er fullført, må man da utvise ekstrem forsiktighet i området rundt luftinntaket, eller tåler den moderate mengder med væske? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Nå er ikke motorer særlig glad i væsken. Så det sprøytes ikke de-ice/anti-ice vekse i luftinntaket. Man er svært forsiktig med luftinntak, pitotrør , luker, dører ol.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Location: BGO
Posts: 149
|
![]()
Den tåler litt, men ikke så veldig mye. Spruter du inn for mye, så sier den ifra! Det blir mye brumming, smell og masse røyk!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva er disse i cockpiten på 737-8JP ? | MrColourmaker | Flyteknisk forum | 21 | 05-02-2015 21:21 |
Air Explore 737-400: Hva er det han driver med? | Elyas93 | Bilder & foto | 8 | 27-03-2013 21:08 |
Hva foretrekker pilotene: 737-300 eller 737-800? | ENZV | Småprat | 6 | 22-06-2011 08:49 |
- Hva koster en skinnende ny 737? | LN-MOW | Flyforum | 1 | 02-07-2009 11:55 |
Hva koster det å male en 737?? | CK | Flyforum | 8 | 08-07-2005 21:11 |