Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-03-2010, 12:15   #1
blazius
ScanFlyer Silver

blazius's Avatar

Spørsmål Finne bestilling som ikke er i checkmytrip, vituallythere eller viewtrip.

Jeg skal reise EVE-OSL-FRA-PHL-MAN-OSL-EVE. Billettene er bestilt av en oppdragsgiver hos et amerikansk reisebyrå. EVE-OSL-FRA og MAN-OSL-EVE er på SK, FRA-PHL-MAN er på US Airways. Jeg har fått oppgitt en bookingreferanse på seks bokstaver og sifre, den begynner på FLxxxx.

Denne bookingreferansen kan brukes for oppslag på US Airways nettsider, men der får jeg ikke opp strekningen EVE-OSL. Jeg har ringt SAS, der har de meg på plass i passasjerlisten på EVE-OSL, men med en bookingreferanse med fem tegn.

Men ingen av disse kodene gir tilslag i checkmytrip.com, vituallythere.com eller viewtrip.com. Hvorfor ikke? Skulle gjerne brukt checkmytrip.com for å legge bookingen inn i Outlook'en min. Og hvilken av referansene skal jeg bruke ved innsjekk på web?
blazius is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2010, 12:20   #2
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Default Re: Finne bestilling som ikke er i checkmytrip, vituallythere eller viewtrip.

Mulig at billettene kan være booket gjennom Travelport. Sjekk om du får opp reisen på www.mytripandmore.com.
EDIT: Ser du har sjekket viewtrip.com....

Last edited by LN-AØR; 20-03-2010 at 12:24.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2010, 15:00   #3
ex_trd
*A Gold/OW Emerald

Default Re: Finne bestilling som ikke er i checkmytrip, vituallythere eller viewtrip.

Dette er en ganske vanlig problemstilling, og det er ikke noe å gjøre med det.
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2010, 17:33   #4
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Med mindre reisebyrået bruker noe internt system for å gi ut referanser skal både referansen med 5 og 6 tegn fungere hos SAS (web/automat).

SAS sine resaid bestillinger kan du få opp her, men det er kanskje ikke så mye til hjelp
https://ibp2.scandinavian.net/ibp/pl...lng=no&id=1101
Old 22-03-2010, 23:43   #5
blazius
ScanFlyer Silver

blazius's Avatar

Quote:
Originally Posted by ex_trd View Post
Dette er en ganske vanlig problemstilling, og det er ikke noe å gjøre med det.
Takk for konstruktiv tilbakemelding. Etter litt graving fikk jeg tilsendt ennå en bestillingskode hos reisebyrået, denne gangen seks bokstaver som begynner på G...... Dessuten en gjennomgående reiserute.

Så nå har jeg litt å velge i ved innsjekk . Denne siste gir faktisk tilslag på virtuallythere.com, men siden det ikke er knyttet en epostadresse til bookingen får jeg ikke opp noe online.

Ser at US Airways tillater 1x23 kg i økonomi, men mulighet for å kjøpe 1 ekstra bag for US$50/55 (online/flyplass) og en tredje bag for US$100. Dessuten 18 kg carryon. Jeg forstår det slik at piece-konseptet gjelder gjennomgående slik at jeg også kan ha med 23 kg på SK-leggene. Men hva med carryon og extra bags? Hvis jeg sjekker inn på nett og betaler for en ekstra bag der, kan jeg uten videre få den sjekket inn på EVE uten å betale overvekt til SK?
blazius is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules