![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Vel - ikke helt, men nesten ....
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,254
|
![]()
Er det bare meg eller er "economy premium" fryktelig hot blant vestens flyselskap om dagen? Nevner i fleng KLM, Icelandair, Continental, Condor, Air France(?) - alle har vel innført dette relativt nylig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,823
|
![]()
Har ikke stort sett premium eller ekstra også andre goder enn benplass? Icelandair har business check inn, lounge, tre retter og 64 kg bagasje på eco premium (i tillegg til minimum 2" mer benplass)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Høres nokså identisk ut med KLMs "Select Seating" som kan kjøpes ved online checkin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Det er vel i virkeligheden bare et "sæde-gebyr" som er lidt højere end vanligt fordi der er ekstra benplads. Endnu et gebyr forklædt som "service"
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,929
|
![]()
Høres mer ut som om det vil bli mulighet for å kjøpe seg plass på emergency exit og bulk-head seter som før "kun" var forbeholdt OnePass platinum kunder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]()
Ja, det baller på seg på fly-menyen...
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
|
![]()
Ser vel for meg at dette er etter modellen til UA. Dvs vanlig økonomisete og økonomiservering, men med bedre benplass. Allerede på tiden da KLM og BU hadde samarbeide kunne gullkunder booke seg plass i fremste delen av eco.
Hvem vet, kanskje SAS innfører dette i tillegg på langdistansene, så har man 4 klasser ombord. Og hvis BA gjør det samme vil de ha 5 klasser. Begynner å bli latterlig dette. Eller hur? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,930
|
![]()
Det er vel egentlig viktig å ikke glemme at Economy Extra (lpå lange ruter) i USA og i Europa er to vidt forskjellige ting.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Betyr dette at de begynner å selge rad 16 ( senere 21 ) og rad 15 ( senere 20 ) uten seatrecline ( rabatt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Ikke noe economy plus, absolutt ingen endring i setupen ombord i "Work Hard, Fly tight" :P
Dette er kun atter ett gebyr av gebyrmesteren CO her i USA. Dersom OP Plats ikke har sikret seg nødutgangssete, vil disse nå selges. Fasiten er at mange Plats blir oppgradert dagen før, rett før avgang eller ved gate til First og vips, der åpnet det seg noen kremseter. Så istedetfor å flytte gold eller silver elite dit, vil man nå heller selge gode seter for å skaffe mer revenue. :rolleyes, CO |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Vet ikke hva som er mest trist jeg.
- at selskapene legger på gebyr, etter gebyr. - eller at folk nå kun ser på prisen til å begynne med, å gir blanke i sluttprisen. Det er jo slik nå, at når alle gebyrer er lagt til, hos Ryanair, DY, CO osv, osv så er ikke disse selskapene spesilet mye billigere en andre nettverkselskaper. Skremmende utvikling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann SAS-Steward!
Quote:
Er heller ikke personelig enig med alle disse ekstra gebyrene, men her er det kniven paa strupen for aa tjene penger og "noen" har bestemt at dette er en maate aa hente inn ekstra inntekter paa... mye av den samme utviklingen som vi ser med betaling for servering om bord. Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
Sist jeg fløy med CO i Januar, var jeg posetivt overrasket over mat og drikke ombord. Og dette var fra NYC-HOU-YVR, så kan ikke helt sammenligne det med SK, DY, FR, SW i min bok.
Så de leverte ![]()
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Det jeg ville få frem er det at jeg synes det er synd at selskapene føler de må publisere en "kunstig" lav pris, for å selge. Å så legge på "gebyrer" for tjenester somer nødvendig for de aller fleste. Lavprisselskapene er jo godt i gang her, men vi ser desverre at Legacy selskapene følger mer å mer etter. Det synes jeg er trist. men slik er nå utviklinga. Har veldig sansen for CO, fløyet mye med CO i USA. Alltid god service. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Hei igjen SAS-Steward!
Quote:
![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Men kan absolutt anbefale CO, etter SAS selvfølgelig ;-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Nå er forskjellen mest det at det er fullprisselskapene som er gebyrledende i USA mens det er LCC'ene ellers i verden ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Det CO her innfører er det samme som KLM har. Og egentlig synes ikke jeg det er så ille objektivt sett - subjektivt misliker jeg det jo fordi det går utover meg..
Altså, hvorfor skal man få et bedre sete med mer benplass ved å bare ha kjennskap til systemet? Den ekstra benplassen ved exit er jo rent faktisk en fordel for de fleste - hvorfor skal man få denne fordelen gratis ved at man know how to work the system - det er jo ikke et standard økonomisete slik man har betalt for... Selvsagt, personlig synes jeg ikke noe om det, men jeg kan fint se argumentet om en lite fee for exitrow-seating av non-elites. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]() Quote:
![]() ![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fordeler med SAS Economy Extra/Business på reise til Manchester | Ph34r | Reiseforum | 29 | 11-12-2012 16:31 |
Kampanje med loungetilgang i Economy Extra | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 01-03-2010 19:42 |
Airways med SAS Economy Extra | Discus | TripReports | 6 | 08-06-2008 18:57 |
Endelig mulig med bonusreiser i Economy Extra | Tommy777 | Flyforum | 4 | 04-03-2008 18:30 |
SAS A330 med ny business / economy extra i produksjon | Tommy777 | Flyforum | 1 | 06-01-2007 07:30 |