![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg vet ikke om jeg skal le eller graate. Fikk foelgende email fra en journalist i Stavanger Aftenblad da jeg proevde aa opplyse ham om noen av sakens fakta ...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
MOW, vi må bare innse at jordens befolkning består av både opplyste og ikke-opplyste individer.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Det får man si - har ferievikarene begynt allerede? Når det er sagt så kan det jo tenkes at noen kunne blitt litt provosert hvis de hadde fått en mail skrevet i samme tone som enkelte av innleggene på forumet her?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jetran International er eiet og også drevet av den rike texas familien Jaffe. De har blant annet vært interessenter i utviklingen av business jeten Swearingen S-30 (etter at gulfstream trakk seg ut). De også driver et stort Marriott resort (Horsehoe Bay).
De stilte opp som investorer når Stuart Peebles startet opp sin egen leasingvirksomhet av fly etter at han har gjort det for US Airways (tidl sjef for US Air Leasing). Jetran International ble startet opp og man kjøpte fly som US ikke trengte. At disse flyene er statlige er som å si at BU's fly som staten rekvirerte i anledning av tsunami-katastrofen er statsfly og skal behandles som slike i all framtid.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Du har tydligvis tråkket på noen som endelig har skjønt at saken nok ikke var så viktig som han kunne ha ønsket... BRA MOW!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Husk at dersom du kan trekke en sensasjonsnyhet i tvil, er du fullstendig uinteressant for dem. Det ødelegger jo hele opplegget må du forstå.
Vel, men Stavanger Aftenblad har jo alltid vært en noe arrogant avis. Men hva var bakgrunnen for svaret. Det hadde jo i sakens sammenheng vært interessant å vite hva du hadde skrevet til dem i din email. Men den ligger kanskje ute på en annen tråd. Så da får jeg lete videre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
Nei, jeg har ikke tenkt til aa legge ut dialogen. Jeg har hatt mer kontakt med ham i en litt bedre tone, men vi har grunnleggende forskjellige definisjoner av noe av sakens kjerne ... Vel - vi venter vel fortsatt paa uttallelser fra UD og den amerikanske ambassaden ...
Men interessant har det vaert ... mye snusk i leasingbransjen og Almeda/Jetran er en konstellasjon som nok har mer spennende paa lager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg sendte en mail til journalisten i Nettavisen i sakens anledning, og fikk hyggelige svar tilbake. Så vi skal vel ikke dra alle journalister over en kam heldigvis. For å si det sånn, Nettavisen beholdt en leser!
![]() Sånn som vedkomne fra Stavanger Aftenblad oppførte seg burde nesten fått konsekvenser. Det er tross alt kunder, eventuelt potensielle kunder, man snakker med. Og det er enkelte ting man ikke tillater seg i omgang med kunder. Dessuten virker han jo lite opptatt av sannheten med tanke på språket - men det er jo et prestisjenederlag å måtte innse at story'en var bom... ![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Burde ikke Stavanger Aftenblad følge opp denne virkelige viktige saken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er vel bedre å stilltie saken når det viser seg at de har driti på draget
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
|
![]()
Den mailen som ga det svaret, saa slik ut:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det var bra at du la ut noe av brevvekslingen mellom dere!
Jeg kan på en måte forstå at journalisten reagerer, særlig når han blir irettesatt av en som bruker uttrykk som "såvidt jeg vet ..." og "jeg tror ...". Selv ikke journalister av verste løssalgs-sort anser tro og synsing som holdbart grunnlag for en sak, og dermed heller ikke som kilde for en rettelse/oppfølging. Men reaksjonen hans var nok i krasseste laget, ja! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Gleder meg til Aftenbladet kommer med en faktaoppsummering...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
|
![]()
Det er blitt stille derfra gitt .... han er opptatt med Rumsfeld ..... det var jo hyggelig aa oppgi hvor han bor !!!
http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article201289.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ja for det er det jo ingen som hadde funnet ut, siden hele hotell omraadet var avsperret...hehe:hoho |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
FlyHigh: Jeg er ikke enig i at man engang kan forstå reaksjonen. Journalisten har i dette tilfellet samtale med det som pr. definisjon er en kunde. En slik reaksjon overfor en kunde er totalt uakseptabelt (overfor alle andre voksne mennesker også forøvrig
![]() Sånn som jeg ser det, vedkomne jeg mailet med i Nettavisen taklet det hele meget profesjonelt og hyggelig, Stavanger Aftenblads reporter bommet så stygt på skiva som det er mulig å gjøre...
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis du leser hva jeg skriver, så mener jeg altså at journalisten reagerer noe for krasst. Men samtidig forstår jeg ham til en viss grad: Om han har jobbet lenge og grundig med en sak, og en leser tar kontakt og "tror" eller "antar" at journalisten tar feil, så er det ikke sikkert at det er velvilje som er den mest utpregede sinnsstemningen. Da bør i alle fall "kunden" ha mer i bagasjen enn tro og antakelser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det jeg var uenig i var formuleringen "at du på en måte kunne forstå reaksjonen", ikke det andre. Og vi er som sagt enig i at formuleringen var krass, kanskje litt uenige om hvor for mye krass vi synes den var.
![]() Selv om man ikke alltid begynner med litt mer velvilje utifra personen man snakker med, bør man ta seg tid til å undersøke litt. Med det svaret MOW fikk, gav han helt klart et inntrykk av at her var det adskillig viktigere å lage en oppkonstruert sensasjon enn å opplyse (som journalister selv hevder de gjør - men det er en helt annen diskusjon... ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
noen som vet reg og type som skal fly meg i morgen? :D (ENZV) | svgspotter | Register- og ATC-Forum | 1 | 02-10-2009 19:52 |
Er det noen som kan hjelpe meg med denne rekken | LN-KGL | Register- og ATC-Forum | 2 | 13-09-2007 16:51 |