Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-02-2010, 10:52   #1
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Danmark Uenighet om fremtidens vekst ved Kastrup

Ledelsen utfordres på fremtidig passasjer vekst.

Quote:
Hvis vi ikke igen får Københavns Lufthavn op på en tiendeplads i Europa, skal der en anden ledelse til, siger han.

Det er noget af en hård nyser ledelsen i Københavns Lufthavn i dag vågner op til i en artikel i dagbladet Børsen. Her konstateres, at lufthavnen må opgive sit vækstmål om at nå 30 mio. passagerer i 2015. Det i sig selv er dog ikke så uventet, sammenlignet med hvad der sker andre steder i verden.

Nok så kontant er formanden Henrik Gürtlers bemærkning om udviklingen, som dog et langt stykke følger adm. direktør Brian Petersen, men så kommer det:

"Hvis vi ikke kan få Københavns Lufthavn tilbage på en tiendeplads i Europa (nu nr. 15) skal der en anden ledelse til," siger formanden til avisen. "Vi skal simpelthen op på 30 mio. passagerer årligt for at være et seriøst alternativ til de store lufthavne i Europa."

Måske flyselskaberne ikke vil være med, måske passagerer heller ikke vil, men så ryger ledelsen altså. Dog er der en kattelem. Formanden sætter ikke årstal på, hvornår man skal være oppe på de 30 mio. passagerer.
http://www.takeoff.dk/news/18785
__________________
Lufta er for alle!

Last edited by MartinL; 04-02-2010 at 13:12.
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2010, 14:54   #2
jikswoboB
Qwerty
 
jikswoboB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
Default Re: Uenighet om fremtiens vekst ved Kastrup

Några 30 miljoner passagerare kommer man med säkerhet inte ha 2015. Lite märkligt att styrelsens fortsatta exsistens bestäms av faktorer vilkas inverkan flygplatsen i hög grad inte själv kan rå över.
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2010, 15:56   #3
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: Uenighet om fremtiens vekst ved Kastrup

Er vel mye som avhenger av veksten av direkteruter fra ARN og OSL, samt hva den nye storflyplassen i Berlin klarer å få til. Selv tror jeg CPH skal slite med å nå 30 millioner passasjerer noe særlig før 2020.
amatør is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2010, 17:16   #4
vadheim
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 396
Default Re: Uenighet om fremtiens vekst ved Kastrup

Jeg tror også Berlin Brandenburg kommer til å sparke bena under disse planene.

København Kastrup har vært en 'kunstig' stor lufthavn pga manglende flytilbud i resten av Norden. Dette er i endring nå og derfor stopper veksten opp.
vadheim is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2010, 19:47   #5
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Re: Uenighet om fremtiens vekst ved Kastrup

Lad os slå fast at det ikke er muligt for CPH at nå 30 mio. i 2015 som det tidligere har været ambitionen. Dette er nu erkendt af både ledelsen og bestyrelsen og derfor er det jo ganske fornuftigt at melde ud allerede nu, således at den daglige ledelse kan få arbejdsro og ikke bliver presset af et urealistisk mål.

Det er dog samtidig dejligt at der stadig er høje ambitioner og at ledelsen bliver målt på at indfri disse ambitioner. Ja trafikvækst er til dels bestemt af konjunkturerne og udefrakommende faktorer, som lufthavnen ikke direkte selv kan påvirke. Men til gengæld er det også muligt at stimulere trafikvækst gennem en lang række tiltag som lufthavnen selv kan påvirke.

Hvad angår CPH synes jeg der er gang i en lang række ting, som kan give forhåbning om stigende trafik og forøgede vækstrater:
  • Partnerskabsaftale med SAS om at udvikle CPH som trafikkundepunkt.
  • Fokus på at optimere og forbedre transfer produktet på CPH.
  • CPH SWIFT der skal tiltrække nye LCC selskaber og stimulere den nuværende LCC trafik.
  • Copenhagen Connected - ruteudviklingsfond med fokus på at styrke CPHs position og udvikle IC trafikken.
  • Incentive ordning der giver mulighed for op til 5 års rabat for nye ruter.

At ovenstående har en effekt vises jo ved at der allerede på nuværende tidspunkt er annonceret 3 nye IC ruter fra CPH.
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2010, 19:53   #6
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Re: Uenighet om fremtiens vekst ved Kastrup

Quote:
Originally Posted by vadheim View Post
Jeg tror også Berlin Brandenburg kommer til å sparke bena under disse planene.

København Kastrup har vært en 'kunstig' stor lufthavn pga manglende flytilbud i resten av Norden. Dette er i endring nå og derfor stopper veksten opp.
Lad os slå fast at CPH og BBI har forskellige lokalmarkeder og personligt tror jeg ikke BBI kommer til at have den store betydning for CPH. BBI kommer til at have det store problem, at Lufthansa ikke ønsker at udvide med endnu en IC hub i Tyskland. Derfor vil man være afhængig af andre selskaber end Lufthansa og specielt i forhold til at have status som IC hub tror jeg det bliver op ad bakke - husk på at Berlin er et stort marked men at betalingsvilligheden altid har været ganske lav...
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
ATC Prat - Vanlig med litt uenighet på linjene? Tjab Register- og ATC-Forum 3 27-09-2014 12:37
SAS og intern uenighet 72rompe Flyforum 6 07-09-2009 16:19
BH - sjekk ved Kastrup Tikkaani Flyforum 7 30-03-2007 14:27
Sikkerhet ved Kastrup ikke godkjent........????? LN-FOC Flyforum 16 21-09-2006 15:10


All times are GMT +2. The time now is 02:32.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.