![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
|
![]()
Synd at slikt skjer.
AVH melder: Quote:
__________________
-S. Holberg Last edited by wf145; 24-01-2010 at 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2009
Location: Sørlandet
Posts: 1,449
|
![]()
Har ikke De-Ice folkene noen som helst form for kommunikasjon med pilotene? De skulle ha vært minimum 10 meter vekke ifra flyet før flyet fikk lov til å fortsette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
Det er vel rimelig å anta at deicingrutinene er litt så-så i Istanbul .. prosedyrene er nok på plass, men her har enten piloten begynt å takse før han har fått klarsignal, eller så har ikke bakkekoordinatoren sjekket at utstyret er utenfor 'rekkevidde' ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 215
|
![]()
De-Ice personell har radiokommunikasjon med pilotene, og skal ha dette under hele operasjonen. Det vanlige er at man etter å ha gjort seg ferdig med av-isning på et fly, trekker seg tilbake, forså å kontakte pilotene for info ang. hvilke type væske som er brukt, og gjerne også klokkeslett for start og stopp. Det som kan ha skjedd her, er at operatøren i bilen har vært for rask med info, og at pilotene da har trodd at vedkommende allerede hadde trukket seg tilbake, men hvem vet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,706
|
![]()
Utrolig trist at slikt skjer og det viser at det er en farlig bransje og vi må være på vakt!
Men de-icing i Istanbul? Kan ikke være ofte det skjer?
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
Nei, det er ok omtrent like vanlig som her i ATL, selv om jeg husker at de hadde en meter sne på flyplassen der for noen år siden ..
De har neppe så avansert utstyr som dere har på OSL, Rampsnake. Informasjonen går nok via radio til Ops som formidler den via cut'en ... men uansett dette skal man ha visuelt klarsignal fra bakken ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Vi er i direkte radiokontakt på egen frekvens med de-icing operatørene, og vi må ha en verbal rapport med type og blandingsforhold på væsken, klokkeslett for start av den avsluttende behandlingen. Så skal vi ha en tommel
![]()
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
20 drept i Kongo-kræsj | CK | Flyforum | 8 | 22-10-2010 23:09 |
17 drept i flykrasj i Montana. | Twin Otter | Flyforum | 6 | 23-03-2009 17:34 |
Fem drept i flystyrt | PC | Flyforum | 0 | 04-12-2004 01:25 |