![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,616
|
![]()
http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article511872.ece
Analytiker tror på overskudd snart. Ikke bare Kjos med andre ord. Jeg krysser fingrene for at dette er riktig.
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,363
|
![]()
...da vil alle norske selskap (DY, WF og SASBU) gå med overskudd!!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,363
|
![]()
...og det gjør da SASBU også - så da er det DY igjen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Hadde vært morro. Norwegian har kommet for å bli og det skal vi være veldig glade for!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
Vel, WF lever av statlige overføringer og SAS Braathens av interne pengeforflyttinger. Et rent driftsoverskudd er det faktisk ingen av de 3 selskapene som har hatt hittil i år. Vi håper vel alle at dette skal komme, men i dag viser driften til de 3 selskaper rødt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 291
|
![]()
Q1 for Norwegian var bare rødt.
Følgende merknader er registrert hos SAS Braathens og WF Capital gains 268 1) Pertains to internal capital gain from the sale of Braathens AS to the SAS Consortium, prior to implementation of the merger. Widerøe’s operations are divided into two parts. One part is on the Norwegian short runway network which is procured by the Norwegian state. These operations accounted during the first quarter for approximately 36% of passenger revenue. The other larger operations comprise commercial route traffic within, to and from Norway. Studerer man driftsresultatene vil man se at den faktiske driften gikk i rødt for alle de 3 selskapene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
|
![]()
Uansett; la oss håpe på sorte tatt!
__________________
BEF *********************************** ... Intelligens er mangel på uvitenhet ... *********************************** |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
som sagt tidligere, et selskap som Norwegian BØR klare overskudd i Q2. Andre kvartal er tradisjonelt det beste, og særlig i år når påsken kom i Q1, og for et flyselskap som Norwegian som satser tungt på ferie/fritid er Q2 et godt kvartal. Klarer ikke Norwegian å få overskudd i Q2 i år, nå som priskrigen har stabilistert seg og etterspørselen i markedet er opp, bør de innse sine begrensninger og enten legge ned butikken eller skifte ut HELE ledelsen.
Men, jeg er ikke overbevist.... Kostnaden per ASK var på 64 øre i Q1 (ikke 50 som har vært selskapets mål i over ett år), og yielden er SVÆRT presset (takket være DYs egne kampanjer, ikke prispress fra SK). Andre faresignaler er fremdeles høy oljepris, og stigende leasingrater på 737. Veksten i LCC'er i Asia gjør at markedet støvsuges for 737 og A320 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
__________________
Torbjørn ----------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]()
Det verserte mange oppkjøpsrykter rundt påsketider. Både Fred Olsen, Finnair og islendingene som kjøpte Sterling var nevnt som mulige kjøpere av Norwegian.
Noe nytt rundt dette? Eller var det bare rykter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 308
|
![]() Quote:
He-he... noe paradoksalt, CK. Ikke for å vri debatten over til noe annet, men da burde vel ditt selskap hatt mange flere lederbytter og antageligvis vær nedlagt for mange år siden. ![]() Quote:
Det er vel litt naivt å påstå at priskrigen mot bl.a. SAS så og si er over, avblåst? Du behøver ikke bla i så alt for mange aviser og lese alt for mange annonser fra SAS for å skjønne at prispresset fortsatt er ganske enormt. Men for all del; selskapet (eller skal en si selskapene) må tjene penger snart før investorene kaster inn håndkle'!
__________________
BEF *********************************** ... Intelligens er mangel på uvitenhet ... *********************************** |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]() Quote:
Som går med overskudd...... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
det er jo nettopp det det har vært i SAS Braathens i Norge, og det kan se ut til at det hjelper... Nå er jo SAS-konsernet og NAS i to forskjellige situasjoner, SK er presset av konkurrenten og det er klart man da sliter litt når man har hett altfor høye kostnader og en noe laid-back holdning til konkurrentene i mange år. DY er den agressive utfordreren, men MÅ snart vise at de har livets rett. Nå har de holdt på i snart tre år uten å levere én krone i overskudd til sine eiere, de har tatt markedsandeler på SKs bekostning, de har fått seg et sterk brand og fått mye goodwill i markedet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Men at veksten i LCC i Asia, og "støvsuging" av A320 skal bety så mye for Norwegian tror jeg ikke er avgjørende.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banned
Join Date: Feb 2005
Posts: 381
|
![]()
Det er vel vanskelig for noen å se at dette går i riktig retning vel?
Resultat for hele 2005: minus 59 mill Resultat for hele 2004: minus 152 mill. Første kvartal 2005: minus 47 mill. Greitt at paxtallet øker, men selskapet ser ut til å tape mer penger jo flere de flyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]()
Enten blir de kjøpt opp, eller så må de trykke opp flere aksjer hvis ikke resultatene blir bedre.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sorte helikoptre over Oslo | LN-AND | Småprat | 4 | 23-06-2013 01:39 |
Sorte felt | putzmeister | Flyforum | 1 | 15-04-2009 18:07 |
Sterling med sorte tal i Q3 | Jan | Flyforum | 2 | 23-11-2006 15:15 |
NB med sorte tal !! | Jan | Flyforum | 0 | 16-08-2006 08:50 |
Første oktober-tall ute - CPH med sterke tall | LN-KGL | Flyforum | 8 | 09-11-2005 18:46 |