![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei. tenkte jeg skulle prøve meg på en interkont flyvning til asia. studietlånet tillater kun så billig som mulig, men samtidig vil jeg helst slippe Aeroflot.
så har sett litt rundt på blandt annet WIAS , planen er å komme meg til en eller annen hub i europa med sas ID tickets så ta det videre derfra fullpris. å i den forbindelse får jeg opp et veldig bra tilbud fra swiss Cdg-zrh-pvg ca 4000kr. men om jeg prøver å søke på samme biletten fra zrh-pvg blir det mye dyrere. Noen som vet her inne om jeg tar den melkeruta, om jeg bare kan møte opp i zrh fra osl og hoppe på der? eller om jeg faktisk først må reise til cdg, for så å ta flyet til zrh derfra? hvorfor er det sånn at selskaper tilbyr veldig bra priser fra konkurenters hubber ? mens i egene hubber er det andre selskap igjen som billigere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Fra egen hub så har man fordel av "hjemmebane" samt direkteflygninger. Mens man da reduserer prisene fra konkurentens hub for å stjele passasjerer derfra. Et godt eksempel på det er at man ofte kan finne langt gunstigere billetter med SAS fra f.eks Tyskland enn Skandinavia |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
så ingen måter å trikse med dette på ? :P virker for meg litt merkelig.
annet spørsmål mens jeg er i gang. får en Eurobonus poeng ved reiser med staralliance? eller får du poeng fra det selskapet du reiser med? kanskje ikke så veldig lurt spørsmål, men jeg er veldig lite fullpris reisevandt- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
å hvorfor er det sånn at osl er den dyreste plassen å fly fra? er det pga liten konkuranse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spørsmål ang oppdelt booking | Hermann SF | Reiseforum | 3 | 06-02-2012 01:58 |
Spm ang. booking på emirates for to | petru26 | Reiseforum | 14 | 23-02-2011 10:13 |
Spørsmål ang. TSA | krølle | Flyforum | 0 | 08-11-2009 18:48 |
Noen spørsmål ang. booking hos KLM | K3nn7 | Reiseforum | 5 | 14-06-2008 20:34 |
Spørsmål ang DC-10 / MD-11 | N-3PB | Flyforum | 8 | 02-08-2005 21:18 |