![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Go'aften Kranglefanter
![]() Si meg, min stemor nede i DK prøver å få befraktet en liten valp i kabin, mellom CPH og VIE..... Er dette komplett umulig? Kan det stemme at det ikke er lov på internasjonale flighter å ha med seg dyr inn i kabinen? ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skal ikke by på noe som helst problem. Er kun GB og Irland som har karanteneregler, du kan ha med valpen inn i kabinen så lenge han veier mindre enn 10 eller 12 kilo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Det skal gå så lenge de ikke er over en viss størelse, min søster hentet en valp i nederland høsten 2009.
Det var ikke noe problem så lenge buret valpen var i er godkjent og innenfor gitte mål (husker ikke dem nå) Men det er ikke alle selskaper som praktiserer likt på dette område. Henne fløy med KL Hvilket selskap skal din stemor bruke ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hun sjekket med DY, og de har følgende policy iflg hjemmesiden. Da er dette selskapsavhengig da skjønner jeg...
Quote:
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det er endel flere rabiesfrie land, men de stoler man visstnok ikke helt på ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Jeg ville ringt og spurt, det kan være de tar inn valp i kabinen på forespørsel, da med godkjent reisebur selvfølgelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eurobonus Diamond
|
![]()
SAS sin policy er:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis et selskap tillater dyr i cabin, må dette bestilles særskilt igjennom flyselskapet. SAS har et gebyr for dette, såkalt "pet in cabin", og før dette godkjennes må selskapet sjekke at det ikke finnes alergikere blandt passasjerene(alergikere må isåfall gjøre selskapet oppmerksom på dette ved bestilling av billett). Selv om man har betalt og fått godkjent dyr i cabin, kan det skje at flykaptein/besetning krever at dyret må ned i lasterommet alikevell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fra norwegian.no :
Norwegian tillater ikke dyr i kabinen på våre utenlandsdestinasjoner. http://www.norwegian.no/kundeservice...-hva-gjor-jeg/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Eller på dansk :
Transport af dyr i kabinen accepteres kun på indenrigsflyvninger. http://www.norwegian.dk/Kundeservice...-hvad-gor-jeg/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og dyrevennlige SAS tillater selvsagt dette:
http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/R...yr-i-kabinen2/ Det samme gjelder Austrian http://www.aua.com/at/eng/About_Flig...ation/animals/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Foreldrene mine har hentet valp i Nederland ett par ganger, og da har den fått være med i kabin på KLM til Torp begge ganger. Så det lar seg nok gjøre om man finner de rette.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
PETC på SK/OS är inga som helst problem förutsatt att det inte är över max kvot eller allergiker ombord. Viktigt att boka detta samtidigt med resan för att vara säker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Free Luigi
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Hehe, hunder sitter vel på klapp
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
PETC er ok med de aller fleste selskaper, hver nøye med å sjekk regler for dimensjoner og vekt. Om man blir nektet, så blir det ingen reise da det kreves skikkelig transportbur for å transportere i lasterommet (AVIH), men i kabinen har de fleste en type bag spesielt laget for formålet.
Og ikke prøv med en vanlig sportsbag som du begynner å klippe luftehull i ved ckin, er du snill... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY LN-DYR/EI-FHV - status | LN-MOW | Flyindivider | 21 | 28-03-2024 07:41 |
LN-DYR ? Hvor ? Idag ? | Lennart | Register- og ATC-Forum | 2 | 13-07-2011 17:05 |
Hvordan er det å jobbe i kabinen hos Danish Air Transport? | Ek_Osl | Flyforum | 6 | 06-06-2011 08:41 |
Fremkomstmidler som dyr | catocontrol | Flyforum | 3 | 25-07-2005 23:12 |