Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-01-2010, 06:09   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Glad og kald onsdag morgen

Minus 22 grader i Oslo ER kaldt - brrrrrr Men det skal da ikke stoppe arebidslivet - mye arbeid på kontoret som avsluttes med middag for ny avdeling her hjemme i kveld. Ha en flott dag som forhåpentligvis er varm innendørs...
EB is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 07:24   #2
zico77
Developer

zico77's Avatar

Default Re: Glad og kald onsdag morgen

God kald morgon frå Trondheim!

-19 grader då eg forlot heimen -brrrrrrr. Bilen starta fint i dag og, men den gav preg av å yta litt motstand då eg vrei om nøkkelen. Komt meg i hus på jobben også, og sitter foran oppgåvene med kaffien Så då er det vel bare å kose seg inne i dag......

Ha ein flott og kald dag alle saman!

zico77 is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 07:30   #3
JonF
ScanFlyer Blue

God morgen fra Oslo. Altfor kaldt, og altfor trøtt. Sukk. Ikke noen god start på dagen.
Glad jeg nettop har byttet batteri og har hatt fullt oljeskift på bilen. For nå starter den uten å protestere selv i 20 blå.

Mye å gjøre i dag, så det er bare å angripe mailboksen ser det ut som. Kvelden byr på god mat og kanskje en kinotur

Ha en flott dag
JonF is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 07:32   #4
LN-TAL
ScanFlyer Silver

God morgen ja.

Kaldt, med -22 ?? Jaha, her er det i skrivende stund -37. Og det begynner å bli kaldt ja.

Bilen startet forøvrig lett som vanlig, til tross for å være diesel. Men hadde ikke en 07 modell startet noenlunde greit i slike forhold så hadde jeg nå blitt skuffet også ja.
LN-TAL is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 07:43   #5
Eirik
Livsnyter

Mornings fra Mui Ne beac, Vietnam. Nydelig dag, ca. 30 pluss. Høres sikkert sykt ut, men skulle ikke hatt noe i mot å hatt en januar-uke eller to i sprengkulden før jeg dro hjemmefra, men nå er jeg her, og får prøve å gjøre det beste ut av det...
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 07:44   #6
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Minus 20 i Asker på den svenske fridagen "13. dag jul". Hjemmekontoret er i ferd med å varmes opp av vifteovn og fyring. Barna sover fremdeles, men det er vel på tide å få dem ut av de varme sengene. Eldstemann har skidag i barnehagen i dag - det blir neppe lange turen...

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 08:23   #7
SNSK
ScanFlyer Blue

SNSK's Avatar

God morgen fra Lierskogen..
Her viser temperaturmålereren at den har vært godt under -20 i natt. Her er fyr i peisen og den første kaffen er i kroppen.

Blir hjemme med sykt barn i dag...

SNSK
Old 06-01-2010, 09:17   #8
OJB
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Sandvika,
Her er det sprettkaldt idag. Kaldt var det hjemme i Tananger på morgenkvisten,12 minus grader som er 17 grader kaldere enn det som er vanlig en januardag i den del av landet.
Det var en fin tur over fjellet med SK4002 og -BUF'en i klart og kaldt vintervær. Så klart at lysene langs kysten fra Sola til Oslo kunne sees hele veien. Flott med snø(eller er det sne?) og alle lysene fra alle tettsteder på denne tiden av året. Det er et like flott syn hver gang. Tiden kommer fort nok der det bare er skyer , regn og dårlig sikt.
Jeg talte 17 drivhus i Lier som lyste opp nattehimmelen som lysende paddehatter. Nå vinterstid ser det jo flott ut , men noe særlig økonomisk og miljømessig er det jo ikke.
22 minus grader på Gardermoen var kaldt nok og minner meg om årene med skolegang tidligere på Stabekk med opp til 30 grader minus i lengere perioder av gangen. Det savner jeg ikke.
Forøvrig gikk det treigt med togene nå i morges og Flytoget var ca halv timen sein til Sandvika fra OSL.
Ha en fin dag i kulda.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 09:17   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra et dritkaldt Oslo. For første gang med stilongs på jobb idag, da det selv inne her er under min komforttemperatur....heldigvis har jeg behaglige 22 grader hjemme Lite som skjer i dag, bortsett fra en kamerat har "truet" med å komme på besøk i kveld.

Itillegg har jeg nå tatt i bruk kollektivtrafikken i Oslo sin store "suksess"; Flexus. Dessverre var de utsolgt for gammeldagse månedskort, så endte opp med Flexus istedet....snakk om tungvindt system. Men jeg tidligere har kunne stemple kortet en gang i måneden også gått med det i lommeboken til det gikk ut, må jeg nå drive å validere kortet hver gang jeg går på en t-bane/buss/trikk
Old 06-01-2010, 09:24   #10
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Kald morgen fra sør!

Minus 12 her i dag pluss sterk vind som sikkert gjør de effektive kuldegradene ned mot minus 20.

Hvis vi alle lar bilen stå på tomgang i natt, hjelper det kanskje på den globale oppvarmingen så det blir et par grader varmere i morgen? Klimastatus for Kristiansand er at både sommer og vinter er blitt kaldere! Global warming - Go fcuk yourself!!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!

Last edited by Bizflyer; 06-01-2010 at 11:30.
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 09:28   #11
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Quote:
Originally Posted by OJB View Post
Flott med snø(eller er det sne?)
Snø OJB, snø

God morgen fra Tananger

Som OJB sier så er det kaldt her idag også. ATIS sa minus 13 da jeg skudde på scanneren imorges, og det var vel etter at SK4002 hadde lettet. Ryktet sier at det var -41 på Røros. Ønsker ikke akkurat at jeg var der...

Her blir det jobbing innendørs, og går faktiskt i t-skjorte nå

Ikveld satser man på å ta turen til Sandnes og se Avatar 3D. Ellers ingen større planer...

Ha en fin dag forumister, uansett hvilken temperatur
Old 06-01-2010, 09:31   #12
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

God morgen fra nord-øst-siden av Vigelandsparken. I det nye huset vårt er en 1 av 2 fyrkjeler kaputt, så det har vært og er kaldt.... Mitt første månedskort etter 12,5 år i Oslo var heldigvis av gamletypen. Men skjønner at dette blir mer tungvint etter hvert. Var forresten med på en undersøkelse når "Flexus" skulle døpes, selv synes jeg "Fram" var et stiligere navn. Men designet er sammenfallende med det jeg valgte. Det er vel 4-5 år siden denne undersøkelsen nå...
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 09:37   #13
LNv22
ScanFlyer Gold

LNv22's Avatar

God morgen fra Oslo. Ikke annet å si enn at det er sykt kaldt.

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
For første gang med stilongs på jobb idag, da det selv inne her er under min komforttemperatur
Skulle nesten gjort det samme selv, håper imidlertid å få levert en vifteovn på kontoret i løpet av dagen.

Ha en flott dag!
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 10:10   #14
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty

FBU 4EVER's Avatar

God morgen fra Nærsnes. 19,4 blå i skrivende stund ute, 21,5 her foran PC'en.
Dagen startet med en SMS fra Brandbudronningen i Phnom Penh. Hun vil HJEM! Billettene hennes gjelder hjemreise 20/1, men hun vil hjem så fort som mulig. Hun har sjekket billigste billett, men det kommer på over 8.000 kr, og det har hun ikke råd til. Jeg har sett på muligheten å reise ut till BKK 14/1 og ta henne med på vennebillett hjem 16 el. 17/1. Vi er ikke samboere, så vanlig ID-billett har hun ikke tilgang til, hun må reise sammen med meg. Vennebilletten kan jeg ikke bruke på hverken Thai eller LH, så det må bli SAS. Men flight'ene til og fra er smekkfulle (og sannsynligvis overbooket) og de fleste crewmedlemmene har med seg slekt og/eller venner. Hva i huleste gjør man?
Ellers, så var det en hyggelig kveld på Schrøder igår, sammen med JetBlue m.fl. Nyyydelig torsk. Skikkelig godt! Ellers ikke noe på skjemaet idag.
Ha en fin dag!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 10:13   #15
zico77
Developer

zico77's Avatar

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Ryktet sier at det var -41 på Røros
Ikkje lengre rykte: -41.5 kl 0730

http://www.adressa.no/nyheter/sortro...cle1428441.ece

zico77 is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 11:29   #16
LCH78
www.lch78.net

LCH78's Avatar

Her i nord har man våknet til 11 blå grader og man er glad man ikke befinner seg i Kirkenes hvor der er -23 eller i Murmansk hvor dem har -33

Ellers så er man godt i gang med dag 3 av friuka, og denne blir nok brukt til å rydde bort jula
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 11:33   #17
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by FBU 4EVER View Post
Hva i huleste gjør man?
Som den rike kapteinsgentlemannen du er, tilbyr du selvfølgelig å betale de 8 høvdingene for en billett hjem. Du kan jo begrunne det med at du savner henne så vanvittig?

Det blir vel ikke så mye dyrere enn en ID og en vennebillett i biz, pluss noen netter på hotell når det ikke er plass på flyet hjem?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 11:41   #18
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Stein: Check PM
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 11:46   #19
Polaris
Free Luigi

Storkoser meg med bare 5 små blå i Tromsø ( rene sydentemperaturen...! ), den vanvittig spennende boka "filosofihistorie" (ironivarsel) og tenker at bikkja skulle fått seg en tur ut. Måtte opp 05.30 og tørke spy i gangen, så det er mulig hunden er litt sjaber for dagen.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 11:57   #20
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Storkoser meg med bare 5 små blå i Tromsø ( rene sydentemperaturen...! ), den vanvittig spennende boka "filosofihistorie" (ironivarsel) og tenker at bikkja skulle fått seg en tur ut. Måtte opp 05.30 og tørke spy i gangen, så det er mulig hunden er litt sjaber for dagen.
Oi, det var nettopp den boken som gjorde at jeg innså at jeg var på ville veier en tidlig høstdag for snart 20 år siden da jeg begynte på forberedende, og derfor kom meg over på et langt mer fornuftig spor (ingeniør). Minner!

God formiddag fra Bergen. Her har arbeidsdagen vart en stund allerede, og vil nok vare i mange timer ennå. Ah, snart helg..... Ha en flott vinterdag!
Hickok is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules