![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Ser i en annen tråd at -KKF er førstemann ut av DY sine B733. Etter hvert som nye 738 kommer inn, så skal det vel ut en del eldre 733, litt avhengig av leasingkontrakter. Er det noen som vet mer (og som har lov til å si noe) om planene for dette fremover? Hvilke er de neste ut?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Planen er at seks Boeing 737-300-maskiner skal ut av flåten i løpet av 2010 og ytterligere åtte i løpet av 2011. I 2012 vil Norwegian da sitte igjen med 13 737-300, inkludert fem maskiner som selskapet eier selv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,539
|
![]()
Dette gjør meg bare lei!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Viktige stikkord er leasingavtaler som går ut og tyngre vedlikehold som må gjøres.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,539
|
![]()
Gode gammle KKF!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
-KKF er förstemann av en kvartett som gar i 2010. Mulig at det blir mindre. Behov regler mye...
KKR ma vaere gammelt, men KKW er ingne sjönnhet heller og vil forblir lengre enn noen av de nyere -300er som finnes i DY flaten. Leiekontrakter reforhandles og man velger etter kostnader, hvilke selvsagt innebaerer MRO...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,539
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Må si meg enig med BU662, å male innrammingen rundt vinduene i cockpit gjør KKW til den styggeste av DYs 300er i tillegg til at den er 10 år eldre enn KKX
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 215
|
![]()
Hvis jeg har forstått rett, så er allerede KKF på vei ut av flåten, og skippes til UK snarest?
KKW blir nok en stund til, i og med at den eies av Norwegian selv. Men er helt enig i at den er den styggeste 733'en til DY med den rødmalte innrammingen rundt vinduene. KKR begynner å bli temmelig sliten den også, men går denne ut i 2010? Noen som har info om hvilket individ som blir nestemann ut av flåten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Nå har KKW fått Unicef-farger, så den ser litt bedre ut utvendig enn på bildet til Kurt. KKS er også en maskin som med fordel kan erstattes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Noen som har sett LN-KKG og LN-KKW i den senere tiden? Kan jo være vedlikehold..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
LN-KKG is at Lasham for Maintenance since 27.December
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,258
|
![]()
LN-KKW har vel vært til litt fiksing etter trykkfallet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 215
|
![]()
KKF er historie, men hvor har KKD og KKE tatt vegen? Ser på flight24 at det har vært lite eller ingen aktivitet med disse to individene i det siste. Er de e Lasham for maintenance kanskje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Husk at en av kjerrene er i Polen også da. KKE vet jeg har vært i ARN en stund om han er der nå vet jeg ikke...
KKW er en historie for seg selv...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,646
|
![]()
KKD er på heavy maintenance hos ATC Southend.
KKE er i Lasham i samme ærend. Det er også KKT for den saks skyld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,258
|
![]()
Så KK"FAIL" er ute for good? Herlig, ett mindre fly å være "redd for å få"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
KKF er den maskinen jeg har jobbet mest på. Den var stasjonert på BGO i nesten hele sommer. Rart at den er borte men nye fly er selvfølgelig bedre
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS og utfasingen av 737-400/-500 | vstenhjem | Flyforum | 449 | 19-08-2024 10:44 |
Norwegian 737-300 i BOO | anders320 | Småprat | 5 | 23-03-2017 18:04 |
Benplass på Norwegian 737-300 | kaare123 | Reiseforum | 20 | 21-11-2012 23:16 |
Norwegian 737-300 | Marius Moberg | Småprat | 58 | 01-07-2012 19:56 |
Norwegian 737-300 | Iberworld | Samlerhjørnet | 2 | 17-03-2009 19:58 |