![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
|
![]()
Denne gangen var det LN-RCY som ble "påkjørt" av trappa, og denne gangen skal det være en human error. Ikke lenge siden -800 begynte å komme på TOS igjen, så det kan jo ha en sammenheng med at folk på KR ikke er vant med flyet.
Forrige lørdag skjedde nesten det samme. http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=4587 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 528
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
|
![]()
Det sies at -800 har en litt annen profil bak på flyet. Den er visstnok noe høyere, slik at sensoren på trappene her i TOS reagerte for sent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
Join Date: May 2005
Posts: 40
|
![]()
Ærlig talt, nå bør noen pina dø ta ansvar i TOS og ikke skylde på tekniske dippedutter.
-800 har frekventert TOS i flere år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
Join Date: May 2005
Posts: 40
|
![]()
Men på den annen side sagt kan en "contribution factor" være stadig kortere turn around tider?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,614
|
![]()
Stress kan ofte vaere medvirkende aarsak, men man har jo ofte kort turnaround pga forsinkelser ogsaa, saa det er ingen unnskyldning. Det foerste man skal laere om betjening av bakkeutstyr er aa ta den tiden man trenger og ikke ta noen 'shortcuts'. Det er bedre med to minutters forsinkelse enn et oedelagt fly. Vi har sikkert alle tatt en shortcut naa og da, men paa tarmac er konsekvensene saa enorme at det ikke maa skje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Mad dog... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Mad dog... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Idylliske Ytrebygda
Posts: 1,074
|
![]() Quote:
Hentet fra boken "Boeing 737-300 to -800" av Robbie Shaw
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS fly satt på bakken på TOS - Skade på flykroppen | LN-RPL | Småprat | 8 | 19-03-2011 16:35 |
Nok en gang... og denne gang i verdenstoppen også | LN-RRA | Flyforum | 30 | 13-01-2010 12:11 |
Nok en gang problemer med flaps på Atlantic fly | dimmaua | Flyforum | 3 | 28-12-2006 16:37 |