![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det ser vel ut som om DY sliter mest om dagen. 29% av flyene på rute så langt i dag kan vel betegnes som relativt svakt..
Noen som vet hva de sliter med? http://www.osl.no/osl/omoss/_statist...enspunktlighet
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Er det noen steder på nettet hvor delaykodene kommer frem?
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tja lidt inde i denne fra pprune er da lidt du kan bruge
http://www.pprune.org/flight-ground-...rocedures.html Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
(krysser fingra for at det ikke blir enda en "sånn en debatt"...) |
|
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Endelig hjemme, mer enn 6 timer etter planen. 1650 ble til 2250 fra AES! DY måtte retunere til OSL pga snøværet, SAS måtte tilbake til Trondheim. Men annonseringen ca kl 1800 om at vi måtte vente til 2220 ble seff ikke godt mottatt.
|
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg reiste med SK 381 fra TRD til OSL i dag, og vi landet faktisk fem minutter før rutetid! Vi var nok imidlertid unntaket, de aller fleste flyvningene fra TRD var forsinket. Melkeruta til SK var en halvtime forsinket i begge retningene og DY så ut til å ha ca. en times forsinkelse på sine Oslo-ruter.
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis man ser desember under ett, er det faktisk ett selskap med 100% punktlighet. Vi gratulerer North Flying med 21 flighter og alt på rute! På ankomstsiden er det imidlertid ikke like imponerende ... har de lang liggetid?
Thai har imidlertid ankomstpunktlighet på 100% .. ![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#10 |
Mellom bakkar og berg...
|
![]()
På www.wideroe.no kan du sjekke om Widerøe (og SAS) er i rute på alle Widerøe sine destinasjoner. Her legges også ved en delaykode som du kan trykke på, for å få en forklaring på koden.
|
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Så det ligner ikke "uflaks" - men en generelt tendens for DY... Vejret vil vel også påvirke begge selskaber lige meget....
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
47% punktlighet i dag. Kan neppe forklares med været forrige uke
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
SK spiller i en annen liga enn hva DY gjør når det kommer til punktlighet og service.
ett lite eksempel fra svg i går (og sikkert i dag også): dy har utstyrt norport med en-1- deice-bil...norport brukte 20 min på å få flyet rent. rett etterpå fikk en sas.maskin gjordt samme jobben utført av sgs på 5 min. virker som om punktlighet ikke er prioritert av dy når noen kroner kan spares istedenfor. |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Norwegian sier jo selv at de prioriterer lave priser fremfor punktlighet, så da kan man jo heller ikke regne med annet en at de sliter med forsinkelser
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Norwegian har visst flere maskiner med teknisk på bakken, noe som gjør det svært hektisk. Uten å kjenne detaljene så vil jeg tro at dette slår kraftig inn på punktligheten. Fikk også høre av min samboer som kom inn fra Arlanda at Norwegian slet med kapasiteten på bakken i julen. Regner med at det kommer mer utfyllende informasjon i løpet av dagen. Her er fordelingen i litt dypere tall før kl 12:00 i dag. SAS har til nå hatt 22 planlagte avganger. Norwegian har til nå hatt 25 planlagte avganger. Som dere ser er ikke alt like rosenrødt for den andre heller! SAS/Norwegian Før tiden 6/0 +10 min 8/8 +20 min 3/3 +30 min 1/4 + 1 time 2/5 + 2 timer 1/2 + 3 timer 1/3 Når jeg går gjennom avgangene til SAS, dukker også code share flighter opp. De aller fleste av disse gikk før oppsatt avgangstid. Det synes å virke som at disse blir tatt med i punktlighets beregningen til SAS? I såfall er jo bildet overhode ikke riktig!
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 28-12-2009 at 13:28. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg vet at LN-DYA ble satt på bakken den 23 pga feil på APU. Resultatet var at TRD-BOO-TOS som skulle betjenes med denne maskinen måtte betjenes med 2 300 maskiner.
|
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er vel spesielt nå de sliter? BGA all snøværet?
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå opererer vel Norwegian med kortere "turn around" tid enn SAS, så da skal det jo mindre til for å få delay stempelet.
|
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
[QUOTE=MartinL;457445] Det synes å virke som at disse blir tatt med i punktlighets beregningen til SAS?
[QUOTE] http://www.osl.no/osl/omoss/_statist...enspunktlighet Tyder vel ikke på det ? 24 SAS avganger , men 44 med Codeshare ? Det er vel neppe kundene så interesert i ?, kommer jeg 2,5 timer for sent til Tromsø , og ikke rekker båten/bussen videre så er kort turnaround hos DY det siste jeg vil vite noe om. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens punktlighet OSL 16dec !! | Tertit54 | Flyforum | 10 | 17-12-2010 12:21 |
Dagens punktlighet på OSL | LN-KKY | Flyforum | 15 | 27-10-2008 14:24 |
Dagens punktlighet paa OSL | LN-MOW | Flyforum | 5 | 18-12-2007 15:42 |
Dagens punktlighet på OSL | DY | Flyforum | 1 | 22-11-2004 21:32 |