![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Air Canada vil etter mange års fravær, gjennåpne Toronto-København 24. juni 2010. Det vil bli daglige flygninger operert med 767-300ER
http://micro.newswire.ca/release.cgi...&Start=0&htm=0 Quote:
![]() Quote:
YYZ-CPH AC882 17:15 06:55 (+1) CPH-YYZ AC883 12:20 14:50 ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God nyhet for CPH. Dette blir vel den eneste direkteruten fra Canada til Skandinavia.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hyggelig satsing og hyggelige nyheter for Kastrup. Da blir det enda hurtigere å komme seg til nærmeste Tim Horton's
![]() Last edited by Desk pilot; 21-12-2009 at 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Töft satset. Grattis til CPH!
![]() |
#5 |
Flyklapper
|
![]()
Dette maa da vaere tredje gang .. pluss et par SAS-omganger .. faar haape det varer lenger denne gangen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Gode nyheder :-)
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Gode nyheter. Har benyttet den ruten noen ganger i tidligere tider ifbm. ski-turer (lenger vest enn Toronto).
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Flott! Fløy selv denne ruten et par ganger - både foran og bak leverte AC. Velkommen tilbake!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kastrup har jo ønsket seg rute til Toronto i mange år.
Men jeg deler skeptisen til LN-MOW. Dette ble forsøkt tidligere da feeder trafikken inn til Kastrup stod mye sterkere enn i dag. Air Canada sier i pressemeldingen at dette ikke er en rute med tanke på lokalmarkedet fra Kastrup men Norden og Polen i sin helhet. Samtidig har transfer trafikken fre de nordiske landene gjennom Kastrup falt voldsomt. Det skal med andre ord bli en tøff jobb å fylle flyet med tilfredstillende økonomi. Uansett, jeg liker outsidere. Grattsk Kastrup med ny rute!
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 21-12-2009 at 16:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Ser Polen er nevnt .. er det nok feed inn til CPH på morgenen av Star-selskapene (SK/LO) til at det merkes? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Stort sett må jo alle fra Skandinavia, Baltikum og Nord Tyskland mellom lande på vei til Canada - det kan jo like godt skje i CPH.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fantastisk! Også godt med flere *A-forbindelser til Caribien, Mellemamerika osv. uden alt det bøvl med stopover i USA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Denne ruten ligger veldig godt an til en test i løpet av sommeren!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hvordan er Air Canadas Boeing 767-300ER? Air Canada har hatt strålende priser fra Oslo via Frankfurt og London i det siste, og jeg regner ikke med at det blir noe verre med en egen CPH-rute!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Fløy med en slik i vår, og var strålende fornøyd. Samme interiør som de har i sine nye 777, og bra beinplass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kunne absolut være et godt alternativ til Cancun - nu hvor vores seneste forsøg med Air Berlin heller ikke faldt så heldigt ud - se TR: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=56337
Nogen der hvordan emigration fungerer i Toronto - er det lettere og hurtige end USA.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ankom Calgary i februar og immigration gikk veldig smidig. Må fylle ut et skjema ombord som jeg tror ble levert til customs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dejligt med Air Canada tilbage på CPH...! Der har været lidt rygter om en mulig tilbagevenden til CPH, men havde egentlig ikke troet det ville blive allerede i 2010.
Tror egentlig at de denne gang har rimelig god chance for succes, da jeg ser muligheden for et stærkere *alliance samarbejde end sidste gang de prøvede. Ved deres seneste forsøg havde de ganske fornuftig load, men kæmpede lidt med yield visse tider af året - delvis som en konsekvens er af SAS måske ikke var den bedste samarbejdspartner når det kom til stykket. Ellers begynder den transatlantiske trafik på CPH for S10 at se fornuftig ud. Delta ind på JFK og Air Canada ind på YYZ - men til gengæld SK borte fra SEA.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Grattis til CPH.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
|
![]()
Jeg fløy AC 767 fra London til Toronto for et par måneder siden. Dette var første gang jeg fløy både Air Canada og 767, og ble veldig positivt overrasket. Godt med beinplass (Jeg er nesten 1,90 høy), komfortable seter, og jeg synes at støynivået i kabinen var overraskende lavt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Canada prøver seg med LCC igjen - Air Canada Rouge | Someone | Flyforum | 33 | 05-04-2022 08:36 |
Air Canada rouge med Toronto - Bergen - Toronto 07/08SEP18 | Trdfly | Flyforum | 6 | 09-09-2018 20:52 |
Air Canada setter opp B787 på Toronto-København | Trdfly | Flyforum | 8 | 02-10-2014 10:40 |
Oslo-Toronto via København - Air Canada og SAS | Solvi | Reiseforum | 16 | 29-09-2014 22:07 |
Ryanair prøver seg på Aer Lingus igjen | The Ticketor | Flyforum | 16 | 23-01-2009 09:57 |