![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ingen tvil om hvem som kommer ut best naar det gjelder barn som reiser alene. Baade paa pris og produkt. Verdt aa merke er at DY heller ikke tillater transfer for UM'er, noe som gjoer dem ubrukelige paa mange innenlandsstrekninger.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Dette viser jo tydelig hvorfor man også har behov for nettverksselskapene og ikke bare low-cost punkt til punkt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Enig, dette er noe lavpris selskaper ikke ønsker seg i det hele tatt, og DY gjør vel sitt for å gjøre det klart her.
Service = kostnader. Jeg reiste mye alene som liten og synes det var veldig stas, ble alltid tatt godt hånd om at SAS og Widerøe. Ingen tvil om jeg vil benytte til å sende egne barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Med litt erfaring fra UM-handling er jeg heller ikke direkte overrasket over konklusjonen.
Dere som mener DY ikke ønsker seg UMs - kunne ikke DY hatt en generell aldersgrense på 12 år for å reise alene - og droppet all UM-service, slik det i dag er en aldersgrense på 5 for å i det hele tatt være UM? EDIT: Mener dog å ha hørt at SGS skulle outsource UM-handlingen/assistansen ihvertfall ved OSL - og i sommer ble jo den gamle "barneloungen"/assistansesenteret lagt ned - eller "flyttet" til en av broene på messaninnivå langt ute på innland... Last edited by JoeW; 18-12-2009 at 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Behandling av minipax (UM) krever sitt ansvar. Her ser det ut som DY ikke vil ta på seg "bryet" med UM i transitt. Dette blir for "spett" DY, full skjerpings.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Eh? Hvorfor skulle jeg like at prisene på mine flybilletter skal bli dyre for at flyselskapet skal "pålegges" å frakte andres unger? (Sette på spissen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nå betaler faktisk UMer et gebyr
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Browncoat
|
![]()
Men det gebyret dekker vel ikke alle utgiftene som selskapet har for jobben, etter hva jeg har lest.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Ja, men sa ikke Norwegian noe om at dette langt fra dekker de faktiske utgiftene, sist denne problematikken var oppe i media. Dengang var det en mor som mente at UM-gebyret hos Norwegian var alt for høyt for at hun kunne sende sin sønn fra Bardufoss til Stavanger hver helg, eller noe sånt.
Norwegian sa også dengang at de ikke ville drive med dette, men mediapresset ble så stort at de måtte krype til korset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Innenriks-UM på flyplasser der foreldre også kan møte ved gaten er ikke noe å snakke om - men med kjennskap til OSL kan jeg si at DY ikke tjener penger på UM-fee'en - den dekker ikke alle kostnadene forbundet med dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
avsluttet
|
![]() Quote:
flyplass ansatte -> ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GO OSL! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er det kommet en butikk i andre etasje over Monolitten?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Vi ser også dessverre mange som tror at det går å kombinere UM-bookinger med DY og WF/SK . Ikke alltid like lett å få forklart for foreldre at da må de engasjere noen selv som kan ta vare på barna under flybytte med ny innsjekk og det hele. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De mer avanserte reiseruter fungerer jo uansett ikke med Norwegian - skal en UM Bergen-Oslo er det jo hipp som happ hvem man flyr med. Prismessig er UM-service faktisk billig - sammenlignet med amerikanske selskaper er det jo halv pris!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Slik flyr vi om 85 år. | Twin Otter | Flyforum | 5 | 10-11-2008 18:45 |
Artikkel fra RB: "Slik flyr rikingene" | Blackhawk | Flyforum | 1 | 27-04-2008 00:47 |
Aftenposten: Slik flyr du førsteklasse | Utflyttet | Flyforum | 19 | 15-06-2007 19:36 |
Streik? Slik flyr du likevel: | Trety | Flyforum | 0 | 31-01-2006 15:10 |
Slik flyr man en 737 | Airwolf | Flyforum | 18 | 19-08-2005 00:03 |