![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer King
|
![]()
En bekjent av mamma har akkurat kommet tilbake fra Cuba, eller en rundreise der. Så vidt jeg vet reiste hun med dette programmet:http://www.apollo.no/NO/hvor-vil-du-...emTiderne.aspx hvilket innebar en innenriksflyvning Havana-Santiago de Cuba. Jeg er usikker på om det var charter eller rutefly, men hun sa at reiseselskapet for noen år siden sa at de ikke ville bruke sovjet-fly, fordi de så på den som usikre. Har noen et hint om selskap og/eller flytype? (Hun sa det var et propellfly)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Ser det går yak42 mellom disse byene. Er vel ikke usannsynlig at hun fløy med det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer King
|
![]()
Hun sa tim meg at en del i reisefølge ble veldig nervøse når de så at flyet hadde propeller.
En yak-42 har ikke propeller, men jetmotor. Dessuten sa hun at reiseselskapet ikke bruker sovjetfly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Havana - Santiago de Cuba Flight No.CRN 882
Aerocaribbean ATR 72 http://en.wikipedia.org/wiki/Aero_Caribbean |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi besøkte Cuba for ganske mange år siden, riktignok med Ving som charterselskap. Da fikk vi prøve ut både An-2 og An-12 på utflukter som vi kjøpte fra Ving. Men Ving hadde kanskje ikke samme reglene for bruk av russiske fly som Apollo? Kan ikke huske at jeg merka meg at noen av passasjerene klagde noe særlig da de så flyene.
An-12 var jo nesten litt skummelt, med vinduer bare på noen få av seteradene om jeg ikke husker gærent, mens An-2 var bare søt ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Eurobonus på Charter (Apollo) | zapateria | Reiseforum | 4 | 14-04-2015 23:58 |
Aegean Airlines (A3) med charter for Apollo Sommer 2013 | Navigator | Flyforum | 1 | 06-09-2012 19:29 |
Apollo og Novair med Cuba flighter fra BGO TRD og SVG kommende vinter | LN-HAT | Flyforum | 3 | 10-09-2006 19:20 |