Flyprat

Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 11-12-2009, 16:02   #1
Harald Oanes
ScanFlyer Silver

Default Hent kaffekoppen - glem Obama for en stund...

ADVARSEL! Lang post/tråd...!

Etter en sterk oppfordring fra kyndige forum-medlemmer lar jeg meg overtale til å offentliggjøre noen bilder fra min nylige Køben-tur i Reportasje-vognen. Jeg visste ikke om det var noen interesse for bilder av tåke, regn, mørke, overskyet osv osv osv. Både været og forfrysninger gjorde at det ikke var noen vits å utfolde sin fotografkunstnerske frihet, det var 2 grader og frisk bris - og bakenden min var kaldere enn de grønne flaskene i kjøleren...

Men jeg er nå så lei av Obama og AirForce One, at jeg behøver å distansere meg fra hele skiten... Så jeg skrur tiden tilbake en uke, hvor en lang tur i både tid og sted brakte meg til Kongens By. Var mildt sagt meget uheldig med været, hele uken jeg var i DK - men fikk en fin uke, mesteparten i lag med mine gode danske venner.
Køben var en beleiret by, man kunne godt nok merke at noen VIP`er skulle slenge innom og gjøre seg flotte for alle TV-skjermene og tilby en ren klode hvis alle setter seg ned hjemme og lar være å slippe en CO2-fis. Jeg ble også forvist et par ganger, ikke minst av en pisse-sur DSB-mann som trodde han var sjef for overvåkningspolitiet... Mer om det kommer i en "anderledes trip report" når jeg har fått pustet ut noen dager...

PS. Trykke på pause-knappen når det blir for mye...

Ut av tåkehavet kommer LOT`s of Polish laber...

...og 1-ball dro, 2-ball dro – men ingen fikk nesen ut av hoggestabben, eh unnskyld – siloen...

SWISS Army Knife – kan brukes til det meste... og de fleste...

Helmuth! So viele Nesse und Nebel! Wohen ist die Lufthafen!

Easy come, easy go, easy jet – det smerter meg å si det, men en gresk er i denne omgang bedre enn en irsk...

En artig liten sak jeg ikke kjente til...

Jeg vet ikke hva boten i Dk er for å kjøre uten kjørelys, men i N er den vel 1500,-

Som om det var for å vise hvor mye kjekkere det er med naturlig belysning (les: sol), så viste solen seg i akkurat 1 min, 1 minutt på 2 hele dager! Takk, og amen...!

Om jeg fikk hjem-lengsel...? Nei, selv ikke en rød/hvit 737 i sol fikk mine tanker til Sola denne dag...

FINN AIR, og vinn 1000,- kroner!

En absurd situasjon, man var glad da det endelig dukket opp noe B737, en Icelending med engelsk reg...!?!

Som dere ser, helt grå himmel, men et lite glimt av sol var innom, men noen få sekunders intervaller...

Turens høydepunkt for meg... Det er bare så rått med de 2 store...!

En vesle-voksen SAS

En fransk mini-bus...

Spansk stjerne-allianse, Sangria, Paejea, sol & varme – i 2 grader og tåke...

forsettes...

Last edited by Harald Oanes; 11-12-2009 at 17:58.
Harald Oanes is offline   Reply With Quote

Posting Rules