![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Artig å lese hvordan danskene mener de første rutene til NY og BKK skal gå fra CPH..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Dette blir spennende. Setter vel også glidlås på snakketøyet til de som allerede har døds dømt IC satsningen med kun 2 fly.......
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Denne var fin
![]() SAS tror Norwegian vil få høyere kostnader enn SAS når de går inn i IC trafikk. Quote:
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
|
![]()
Jeg skulle og mene det ja.......
Last edited by OJB; 08-12-2009 at 18:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Her snakker vi litt mer planer enn det som har kommet frem tidligere. Veldig spent på å se dette i aksjon, men jeg lurer samtidig på hva konkurrenten har tenkt å foreta seg nå - legge ned IC fullstendig?
Uansett, tommelen opp for DY, det skal virkelig sies at her har de baller!
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Hva med å få inn en større investor og medeier?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,380
|
![]()
Så langt er det kun kjeften ... La oss vente og se til vi ser konkret handling .. Et marked som f.eks. Kina er per i dag heller ikke tilgjengelig for DY, og vil trolig heller ikke bli det så lenge både SAS og Air China opererer. Ikke mye Open Skies i Asia, selv om det begynner å liberaliseres i enkelte markeder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
![]() ![]() Men for all del, det hadde vært morsomt å se DY fly langruter og ikke minst om de fikk det til å bli en suksess! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Aftenposten har snappet opp saken: http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle3412270.ece
"Finansiseringen av den oversjøiske satsingen skal dessuten holdes separat fra den øvrige driften." |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,480
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Det sitter jo rundt 20 personer i Shanghai for Innovasjon Norge, og jobber konstant for å "selge Norge" til Kinesere. Her bør jo Norwegian få til et samarbeid for å få Kinesiske turister til Norge. Ellers bra at Norwegian tenker på Shanghai, som er Verdens nye " New York".
Kom i gang Norwegian, HVA VENTER DERE PÅ !!!! Last edited by basejumper; 08-12-2009 at 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,380
|
![]()
Trafikkrettigheter .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2007
Location: Stokke
Posts: 101
|
![]() Quote:
Kostnaden for merkevaren til Norwgian hvis denne satsingen slår feil, blir plaget med mye instillinger etc, kan jo bli stor selvom den ikke går direkta av "lommeboka". Håprt for all del man lykkes med dette, hvor mange destinasjoner kan man forvente totalt med 20 ruter fordelt på OSL, ARN og CPH? Totalt mellom 7-10 destinasjoner?
__________________
MVH Christian |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Ja der har ikke jeg mye peiling, men det kan da ikke være så ille at et selskap som SAS har monopol mellom to land ?.
Ellers flyr jo verken Air China eller SAS til Norge, så da bør vel døra stå åpen for Norwegian. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,380
|
![]()
Air China og SAS deler markedet mellom seg. Ettersom NO/SW/DK regnes som ett forhandlingsområde, vil et tredje selskap ikke få rettigheter.
Liberaliseringen har begynt å komme til Asia også, men Kina er regnet som vanskelige å ha med å gjøre, og vil neppe være noe forgangsland på området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Location: Stavanger
Posts: 292
|
![]()
Kjedelig at et selskap som SAS sitter med trafikkrettigheter til Kina.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Vist du ser på andre land som Tyskland osv. Så fly jo flere en to selskaper mellom Kina som, Lufthansa, Air Berlin, Air China, osv. så det bør jo ligge muligheter for flere selskaper.
Men dette er sikkert den såkalte bilaterale avtalen som det prates om, og da er jo skrekken at SAS som et statlig selskap kommer foran Norwegian, siden det er statsansatte som spikrer disse avtalene , men dette høres jo også ut som et internt problemstilling, evt. avtale mellom NO/SW/DK. Ellers er det jo også overflyvningsavtaler med Russland som må på plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Delta vil kjøpe inntil 60x CRJ900 (30+30 options)... | Trety | Flyforum | 0 | 09-01-2007 15:16 |