![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Hei blir muligens en kjapp tur til Danmark på en messe, og om jeg kjøper kvoten, hvor sannsynlig er det at jeg blir tatt i tollen?
Fra toll.no: Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Svært svært liten, men det hørte du ikke fra meg.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Blitt stoppet i tollen mange ganger, og aldri opplevd og bli spurt hvor lenge jeg har vært i utlandet, så vil driste meg til og si lik null.
Og om de hadde spurt, så er jo svaret "reiste ned i går morges" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Selvsagt liten sjanse, men jo mindre du har med deg jo større sjanse er det for at de spør om hvor lenge du har vært borte.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tips: Gå inte på toaletten vid ankomst!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Bare ikke gjør som han som var på dagstur og som ble stoppet på FBU og ble spurt om hvor lenge han hadde vært borte. "Siden i går" var svaret. "Har du bil", sa tolleren. "Ja, i p-huset, sa mannen, her er P-billetten..."
![]() Spiller ingen rolle, har aldri blitt stoppet på OSL, toalettbesøk eller ikke.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er vel ikke akkurat uvanlig at en del er mer enn glade for å komme seg innom toalettet etter de-boarding, så om dét skulle vært gyldig grunn for å bli stoppet i tollen burde tollerne ha nok å gjøre... :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sjansen = null
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Det tror jeg ikke du skal si! Tollerne i Krsand og Sandefjord har flere ganger stoppet folk og tatt fra dem kvoten da de ikke har vært ute i 24 timer. Men det er mange som slipper igjennom med det også. Så helt konsekvent er det ikke.
Det enkleste du gjør er å ta med litt baggasje. En ekstra t-skjorte, truse, sokker. Så blir det nok ikke noe problem, med mindre du skulle bli spurt om å vise frem billetten. Men da har du max uflaks og sannsynligvis møtt ei tollerdame med mensen! ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har blitt stoppet av tollere på torp 5-6 ganger bare i år, og har aldri blitt spurt om hvor lenge jeg har vert utenfor landet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Browncoat
|
![]()
Den sikreste måten er vel å ikke handle inn alkohol eller tobakk...
Men oddsen for å bli stoppet er forholdsvis liten...
![]() |
#12 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Nå er det sandelig på tide du begynner å drikke, så du blir til å stole på!! ![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Har landet på OSL minst 100 ganger, og har enda til gode å bli stoppet i tollen... Kjør på
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Om du er nervøs for å bli stoppet, så kjøp varene dine i en butikk i Køben. Ta med kvitteringen - og alt er lovlig da du har betalt avgifter i det landet du har vært i.
Jeg liker å leve farlig, så jeg kjøper alltid mitt på OSL ![]() uuuuuhh - thrillseeker! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
avsluttet
|
![]()
Om du skulle være den ene 0.01% som stoppes;
(mange nordmenn stoppes, og det er gjerne ofte ekstrakontroller ved deboarding, enten ved dokument(pass/ID)- eller narko-kontroll. Ta gjerne med hundekjeks i tilfelle det blir sistnevnte, for bikkja er ganske god den :-) Du bør ikke ha med alle gyldige reisedokumenter/bevis for turen ut..., om tollvesenet skulle hatt behov for å sjekke dèt, for da legge de sammen 1+1=3... Men frykt ikke! De er ikke på jakt etter nordmenn generellt, de opptrer ofte på mistanke. Vær deg selv og slapp av. Jeg har gjort det mange ganger. Koselige og trivelige turer. Slapp av og nyt tilværelsen. Noen som husker mastercard reklamen på TvN/Tv3 (tv2?) for endel år tilbake? - bil stoppper midt i et kryss for å ta en kaffe på kaffebar, og han viser mastercardet sitt til alle, og alle aksepterer dèt, og venter i lykkerus til han er ferdig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Tror det der er skikkelig individuelt. En kompis jeg har reist noen ganger med blir stoppet HVER ENESTE GANG. Selv har jeg knapt noen gang blitt stoppet. Jeg har begynt å lære meg til å gå en meter foran han igjennom tollen, og så tar jeg meg heller en kaffe på andre siden mens jeg venter.
De ser nok etter noe, og jeg tviler på at det ovenfor er 100 % tilfeldig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har blitt stoppet en eneste gang, og det var faktisk på veg hjem fra en dagstur.
Hadde vurdert å ta med en spritflaske fra Tax-free'n, men droppet det. Inne hos tollerne, ble jeg selvsagt spurt om hvor jeg hadde vært, og jeg la ut om Milage runs og bonuspoeng. Først da jeg kom hjem, sjekket jeg reglene, og fant ut at det var lurt av meg å ikke ta med den flaska. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
En smule OT, men jeg ble faktisk stoppet i Sandefjord fra Strømstad fergen hvor de gikk igjennom alt vi hadde og fant en kvittering fra Oslo tidligere på dagen.
Vi ble fratatt alt (vi hadde med en vanlig kvote hver) og fikk bot.. Merkelig hele settingen. Det var en herr-toller og en dame-toller. Og det var damen som var virkelig en guffen skrue. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
vanskelig å reise på dagstur til CPH til TRD | hifiman | Reiseforum | 3 | 07-05-2013 13:38 |
Tog fra køben til Malmø? | petru26 | Reiseforum | 11 | 09-12-2010 17:31 |
Sk1489, Hvor bli den av ? | Lennart | Reiseforum | 6 | 20-01-2009 23:00 |
Forsinkelser til Køben | Martin | Flyforum | 5 | 26-06-2006 22:59 |