![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei.
Lurer litt på en sak jeg ikke helt finner ut av. Flydd rundt i norge 5-6 ganger nå siste 2 ukene og hver avgang har jeg fått 3D. tenkte det var litt kult men så kommer det rare, ikke på en rute har jeg hatt en annen person på min rad. På flere av rutene har flyet vært "helt fullt" men ikke på de radene foran i flyet noe som bør være populære seter å ta først?? Aldri har jeg hatt så mye flaks men er dette flask? har SAS satt av rad 1-3 til Gullkort kunder? har så å si ikke vært mange folka foran rad 1-2- på noen av rutene jeg var på. Noen som har noen idee eller er det bare ren flaks? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
På SAS innland er normalt de fremste radene reservert folk med gullkort og businessbilletter. F.eks når jeg sjekker inn på OSL-KRS er normalt de 7-8 første radene blokkert
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
aha, da skjønner jeg litt mer av hva som skjer... endelig fått gullkortet til sas så det kan være grunnen til at en kommer foran på flyet!
begynte å lure på om flaksen virkelig er snudd rundt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Yepp, Gullkort eller fullpris o.l. må til for å reservere første radene, blir mye 1. og 2. rad her og, ganske så behagelig !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
![]() Man har da kjentfolk........ ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Livsnyter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg mener det er standard at rad 1-5 er blokkert til forhånds setereservasjon innenlands for Gull og fullpris. Så hvis flyet ikke fyller seg opp blir det veldig ofte ikke noen andre enn overnevnte grupper som sitter der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Derfor jeg fikk så mange skråblikk de x antall gangene jeg som liten alenereisende alltid kapret venstre vindussete på rad to?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Neppe derfor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Livsnyter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ute på tur
|
![]()
Gammel vane, men bonusen er at om det tilfeldig er et fly med euro-config så ender 2-5C opp med å være midtgang i store og gode seter.
Generelt unngår jeg også første raden (enten den er rad 1 eller rad 2 eller rad 3), da disse setene er smalere pga bord i armlenet. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Livsnyter
|
![]()
1.rad er alt fra himmelen (734 høyre side) til ´helvete`(737-700 i går) der 1.vindu på høyre befant seg et sted mellom rad 1 og 2...
Last edited by Eirik; 05-12-2009 at 03:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Tja, det gjelder å finne sine favoritter etter hvilken flytype som er satt opp. Jeg setter i alle fall stor pris på å kunne velge sete fritt på innenlandsreiser med gullkort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Developer
![]() Join Date: May 2006
|
![]()
Apropo gullkort; for å opptjene poeng til gullkort, så kreves det 45k -men det står noko om kvalifiserande flygningar; Er det nokon som kjenner til kva og korleis dette passer inn? Er det mogleg å kompensera for antall poeng mot kvalifiserande flygningar? Som feks dersom du bare reiser business innanlands? Gjelder det i så tilfelle for FLEX og FULLFLEX?
Forøvrig 1A funker som oftast greit på norsk innanriks på 737 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Du får ikke godskrevet noen kvalifiserende flygninger, uansett hvor mye du betaler innenlands. Dette får du kun for biz billetter som er bonuspoenggivende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ute på tur
|
![]()
Sånn apropos seter så skal man egentlig skygge C og D-setene på innenriks 800-serie med isopor-setene, da disse er halvt knekt og det føles ikke ulikt å sitte på do...
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ha ha ha ha. Beste idag. Egentlig er alle de nye isopor setene helt forferdelige å sitte i. Sånn er det når man kjøper flyseter usett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Eurobonus gullkort ønskes kjøpt | oyvind | Reiseforum | 811 | 16-10-2019 22:19 |
Nytt Gullkort fra sas? | KLM 1200 | Reiseforum | 18 | 09-06-2015 08:02 |
Setevalg WF, booket gjennom SAS (sas plus) | ClassOne | Reiseforum | 3 | 05-08-2014 21:41 |
Da var SAS gullkort sikret igjen | gardkarlsen | Flyforum | 5 | 22-02-2009 10:13 |
Opptjening på Gullkort på norsk innenriks | Someone | Flyforum | 25 | 17-04-2008 00:53 |