![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Nå ankom jeg Bergen med LN-RNO og var litt i sjokk.
Hvor lenge klarer SAS å fly en 737 med 30-40pax på denne ruta? Noen som veit om SAS har planer om å dumpe Fokkeren eller om de planlegger å legge opp til en leasing? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Eller fly med et lite grønt og hvitt fly?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Eller hva med kombinasjon? F.eks på 18:25 avgangen fra KRS har jeg hatt inntrykk de gangene jeg har ventet på flyet til OSL at det har vært bra med folk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Nå er ikke alle flygningene like tom. Jeg har tatt denne ruten en del ganger, mest morgenflyet BGO-KRS og siste flyet tilbake, og disse har hele tiden vært ganske så bra besatt. Hovedproblemet med 737, er at det er redusert ett par avganger daglig, noe som gjør tilbudet langt mindre fleksibelt. F.eks. er første flyet BGO-KRS rundt halv ni og neste rundt halv tre. Samme andre veien, der det ikke er noen fly mellom kl. halv ti og kl. 16.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dumping av Fokker har vært diskutert i flere år. De får aldri bestemt seg. "Problemet" med Fokkeren er at den tjener penger.
Grunnen til at Boeing flyr Fokkerrute er at det mangler crew på Fokkeren. Det er tatt en ledelsesbeslutning om at det ikke skal omskoleres folk fra Boeing til Fokker selv om det er for mange på Boeing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
de få gangene jeg enten har stått ved gaten eller flydd ruten selv har den aldri vært i nærheten av full men jeg kan tenke meg morgen og kvelds avgang er ganske full.men for å spørre om noe her, noen som veit hvor mange seter som må fylles før en 737 er lønnsom på ei rute?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
En veninne mistet jobben som kaptein på F50 i forrige uke så det kan være at operasjonene med F50 nærmer seg slutten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
De skulle vel fases ut innen Q1 2010. Lurer på hva som skjer med kystrutene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kanskje vi får se CRJ innenlands i nærmeste fremtid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det en bestemt dato SAS slutter å fly fokker? Eller er det bare Q 1 2010.
Har lyst til å ta en tur før de forsvinner. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer King
|
![]()
Kort tips: Overføre ryta til WF?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
ettersom mange av de yngste styrmennene er på F50 har de fått fyken. SAS glemte i samme slengen å sette inn andre piloter på disse maskinene, og rart hvordan det gir et litt leit regnskap når rutene skal drfites
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
For den reisende er det jo hipp som happ hvem som flyr rutene.
For de som jobber i SK/WF så håper jeg ikke bolaget surrer så mye med hvem-hva-hvor at andre finner ut at det er god butikk å "kuppe" rutene. Det at WF skal overta har jo vært oppe flere ganger tidligere.
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
På pprune hevdes det at SAS-ledelsen nå synes Widerøe er for dyre ... om det er noe hold i dette burde vi vel snart høre noe ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg tror ikke man skal ha noen forventlinger om at man skal "høre noe" om at WF ikke lenger skal overta F50-rutene. SAS er glad i å ha alle muligheter åpne, slik at man kan opprettholde presset mot de anstatte. Både i SAS og i WF.
Men det er en merkbar forskjell i retorikken fra noen år tilbake og frem til nå. Tidligere var det et uendelig mas fra SAS sin side om at WF for enhver pris måtte overta F50-operasjonen. Nå har maset stilnet. Og en av grunnene er rett og slett fordi WF crew er blitt langt dyrere enn crew på regionalavtalen i SAS.
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det i denne sammenheng at SAS Norge AS overtok eierskapet til LN-WDF+WDG+WDH i slutten av Oktober ?
Wetlease med SAS-crew til Widerøe, som operatør med SK flightnummer ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
FlyKirurg
|
![]()
Klarer de det med tre maskiner da? SAS hadde jo 6(?) stykker som sirkulerte rundt.
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Noen som vet mer?
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå har SAS tydeligvis bestemt seg for å legge ned F50 ruta mol-trd fra februar, stiller igjen spørsmålet : Hva skjer med Fokker 50 rutene etter nyttår ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva skjer med TK9? | AMSKIX | Småprat | 10 | 02-04-2016 09:15 |
Hva skjer med SK312? (31/5) | LN-ANX | Småprat | 2 | 31-05-2013 16:28 |
Hva skjer i Bergen i kveld? (16. Okt) | Utflyttet | Småprat | 10 | 17-10-2011 16:19 |
Hva skjer på Kjevik? | rampen | Flyforum | 15 | 13-01-2008 18:38 |
Hva skjer med OY-MAA? | RuneGaus | Flyforum | 21 | 01-08-2007 19:51 |