![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mindre bilder ligger HER
Større bilder ligger HER Da er snart mitt førtste år med speilrefleks over, så tenkte jeg skulle lage en liten oppsumering av flybildene jeg har hatt i år. De fleste er fra OSL, men litt annet og. Lastet dem opp i 1200x størrelse, men håper det går bra for de fleste ![]() Starter med denne TAP'en fra midten av februar. ![]() Så et par bilder fra da OSL fikk besøk av en MD-11 to dager senere ![]() ![]() En liten klovn fra DAT ![]() Må ta med et par av Koreaneren også da... :P ![]() Kraft i denne karen! ![]() 2x777 (tror jeg) og en A380 fra Emirates ![]() ![]() En overflyver ved 01L ![]() Inbound ENKJ med LN-NEZ ![]() En av årets mange An-124 besøk på OSL ![]() Vår kjære LN-OCP over vollen ved 19R =) ![]() Så et par jumboer fra AMS. ![]() En kineser som linet up behind depating smågris ![]() En fornøyd MGP09-vinner kom hjem til Norge, 17. mai ![]() Et par fallskjærmhoppere på Flydagen på Kjeller den 28. mai ![]() AC DC ankommer OSL i sin lille A318, 14. juni ![]() ![]() Last edited by Even92LN; 29-11-2009 at 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En amerikansk kaktus is ready for takeoff, 01R
![]() Årets første avgang fra OSL for Thai Airways ![]() En rask right turn mot GOTUR ![]() En av de altfor få MD-80'ne som kom til OSL... ![]() Thomas Cook med en lang A321 ![]() Utsikt mot Mistberget ![]() Lekkert ![]() ![]() Fin ![]() Til alle som ikke vet forskjellen på en 737 og en 747: ![]() Og en Norwegian må jeg jo ha med da ![]() ![]() LN-NEW på Torp ![]() LN-NEW nesten nede på Kjeller ![]() Thai må avgårde, selv i regnvær! ![]() ![]() Så noen fra Rygge Airshow =) ![]() Vi fikk et herlig show fra denne belgiske F16 ![]() ![]() ![]() Last edited by Even92LN; 29-11-2009 at 14:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
"Hmmm, har du litt mer kaffe?"
![]() Et nattbilde.. ![]() Plutselig en dag kom det 2 stk Hercules rett etterhverandre ^^) ![]() Whhooops. ![]() Peganuss ![]() Et par GA-fugler ![]() ![]() Så får jeg avslutte med denne 747'en fra Saudi Arabia da... ![]() Håper dere likte bildene, men kritikk mottas med takk ![]() EDIT: Bildene har fått ny størrelse; 1024p - Link til større og mindre bilder ligger heelt øverst i tråden. Last edited by Even92LN; 29-11-2009 at 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
synes at når man laster opp bilder på forumet her (eller andre plasser) kunne ha holdt seg innen de regler som gjelder for bilder.
Hentet fra en sticky-tråd her på forumet Quote:
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Bravo!
Den TAP'en var utrolig skarp, ellers masse bra her ;D |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Kjempebra og skarpe bilder! Blir du tvunget i kne på bildestørrelse så post på et annet forum neste gang og send oss linken dit i stedet! Disse bildene hadde tapt seg i opplevelse om de var i 840 puslepixler! Thumbs up fra meg!
![]() |
#7 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Bildene er bra, men alle har ikke store nok skjermer med slik oppløsning. Bildeserien har terningkast 6 - uten tvil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
at your service!
|
![]()
Poenget er at det vert "slitsomt" med sideves scrolling. Ber difor om at du tek ned desse bileta og endrar dei til 1024, slik at vi slepp å scrolle sidelengs. Gjer du ikkje dette må vi vurdere å fjerne tråden din.
Torbjørn ----------------- Last edited by wf145; 29-11-2009 at 00:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Fine bilder, bortsett fra at de er for store i høyden men går i bredden da jeg har widescreen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Å herregud, dere dreper jo en hver lyst til å publisere noenting somhelst her. ta dere en pære... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Det at man må scrolle for å se hele bildet ødelegger bildet, i tillegg til å være irriterende, da man ikke får helhetsinntrykket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er forskjell på å barbere seg og kappe hodet av... Det eneste de (moderatorene) oppnår med å være så brutale er at færre poster. Det er også enkelte ting som kan meddeles utenom offentlighet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjører du på 120 i 100-sonen må du regne med å få forelegg ...
![]() Hvorfor kunne du ikke gjort det omvendt og postet de minste bildene på forumet og de store på din andre site? Dette vitner om liten respekt for foumets brukere som enten har dårlig båndbredde eller mindre skjerm når du svarer som du gjør. Det er en grunn til at vi poster begrensninger. Selv med en skjermoppløsning på 1280 må man scrolle. Forumets ramme tar også noen pixeler .. Last edited by LN-MOW; 29-11-2009 at 01:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg er også blitt straffet fordi jeg har hatt en mening her, noe jeg mener er uprofesjonelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
På min skjerm er oppløsningen akkurat passe, men vi må ha respekt for at forumreglene ikke tillater så store bilder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
A330
![]() Join Date: Mar 2007
|
![]()
Syns det var kjempefine bilder her Even
![]() At de var store og at jeg må scrolle for å se bildene helt gjør ingen verdens ting. Helt enig med Seilfly i et tidligere innlegg, bildene hadde tapt seg litt om de har vært mindre ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hehe, var kanskje ikke så smart det å laste opp i 1200p... x) De passer fint her, både på 17" og på 24". Men såklart... regler er regler, selv om 840p er ekstremt smått.
Jeg har ikke lagt ut mindre bilder på flightsimforumet, men når man legger ut bilder der så presses de sammen automatisk så de passer innenfor margene i forumet. Men jeg skal se om jeg får lagt ut forminskede bilder i løpet av dagen, men det er ganske mye arbeid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Først - takk for fine bilder selv om jeg i helgen ikke får sett hele bildene på skjermen på reise-laptopen...
Så litt feedback fra teknisk avd: Skjermstørrelsen i tommer spiller ingen rolle for scrolling, det er skjermoppløsningen i antall pixler som gjør det. Veldig mange har 1240 som standard bredde, og med bilder i 1200 blir det de litt scrolling hit og dit. 1024 er en bedre bredde med dagens skjermer, og har jo vært diskutert i en annen tråd tidligere. Bli ikke overrasket om vi oppdatere "instruksen" til 1024 ganske snart, men som de fleste har fått med seg så har vi hatt litt annet å henge fingrene i den siste uka. Vi valgt å ikke drive med automagisk resizing av bilder som legges inn med IMG-tag da resultatet fort kan bli dårlig. Bra bilder gjør seg jo i stor oppløsning, men noe av hensikten her må også være at flest mulig får sett bildet i "bra nok" oppløsning. Har selv lagt inn et par bilder som også gjør seg i større oppløsning og la da inn link til på de aktuelle bildene. Keep up the good work!
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette var kanon bilder! Utrolig flott! Jeg har heller ingen problemer med str, men jeg forstår om noen har det. Hva om man sitter på en Asus EEE f.eks?
Til Admin, hvorfor ikke implantere "auto-skalering" på bilder kun i bilde forumet? Legg grensen litt over det som er lov, da tvinges folk til å laste opp i mindre format for ikke å tape seg i kvaliete. Jeg vet at vB tilater sånt. Last edited by Robin882; 29-11-2009 at 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Liten oppsummering fra vinteren/våren | chrSVGa380 | Bilder & foto | 7 | 26-03-2012 14:35 |
Oppsummering Spotteråret 2009 | LN-KRF | Bilder & foto | 9 | 01-01-2010 20:54 |
Oppstart av sesongen 2008 | LN-KGL | TripReports | 11 | 29-04-2008 01:31 |
Flyshow sesongen 2007 | N-3PB | Flyforum | 3 | 13-03-2006 11:23 |
Oppsummering av sesongen på Trøndelag Intl. | KAB | Flyforum | 10 | 25-10-2005 12:44 |