![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Tikket nettopp inn et nytt tilbud fra Norwegian. Enveisreiser for 199,- til diverse byer, men stort sett kun fra OSL.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ute etter å tjene penger der de FLESTE ikke har muligheten til og reise...
Hvorfor ikke satse på et super salg der folk faktisk kjøper. Hvem har mulighet til og reise på en Onsdag eller Søndag av de som jobber? Akkurat. SVG-Murcia. ok. 400 kr t/r. Hotell. 7000 kr.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det handler om tilbud og etterspørsel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Poenget er, at det - pga. det du nevner, at folk ikke har fri i ukedagene - at det ikke er så stor etterspørsel. Derfor selger de til lavere priser, pga. lav etterspørsel. I helgene, er kanskje etterspørselen høyere, og da er prisene det også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På motsatt side kan man se at prisene har blitt skrudd opp på ruter hvor de har stor etterspørsel, spesielt der hvor de har monopol. Lavpris? Tvilsomt! Lønnsomt? Definitivt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mulig DY er flinke til å opprette direkteruter til utlandet også fra de andre flyplassene i Norge, men kampanjene DY kjører har en tendens til å være begrenset hovedsaklig til OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er faktisk etter hvert ganske mange som har såpass fleksibilitet at de kan benytte seg av disse tilbudene. Det er jo ganske mange som reiser på langweekend torsdag-søndag, så da kan det da ikke være så vanskelig å reise søndag-tirsdag, f.eks? Og de som jobber turnus har jo ofte like mye fri mandag-tirsdag som torsdag-fredag.
Jeg tipper om det handler om vaner og følelser knyttet til helga - det føles liksom "riktigere" og mer fortjent å reise mot slutten av uka "det er tross alt fredag". I tillegg kan jo det være en del arrangementer i byene etc som er hyggelige å delta på i helga. Utelivet er som regel også mer dempet i begynnelsen av uka. Personlig synes jeg det kan være like kjekt å oppleve en hverdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
Kjipt at det ikke var noe tilbud til/fra Køben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel DY har ofte gode priser ut og til dels meget høye tilbake. Men nå har man snart valget med FR tilbake... ? Og det vil sikkert føre til at DY tenker seg godt om...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, dette blir jo veldig interessant hvordan man nå kan f.eks. "trikse og mikse" med Berlin, ettersom Ryanair nå flyr fra Rygge. Da har man tre selskaper å velge mellom, noe som gir stor fleksibilitet mht egne ønsker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og studentenes! Jeg reiste mye i mine seks år som student og var i den perioden helt uavhengig av ferier, helger osv.. Fikk benyttet meg av mange gode tilbud!
![]() |
#13 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
For oss som jobber turnus er slike tilbud gull, flere av mine siste storbyferier har vært fra tirsdag til fredag pga hyggelige priser på fly og hotell. Det er mange som ikke jobber 8-16 mandag-fredag. Eders Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Tja ... Når et flyselskap legger ut billetter til 199 kr. synes jeg det er så billig at man ikke akkurat skal stille krav til avgangstider og dager. Dette er for øvrig første gang på kanskje et år eller to at Norwegian har lagt ut så billige billetter i en kampanje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
199 CP fra Norwegian | Numsket | Reiseforum | 13 | 25-04-2011 13:34 |
BA vs SK vs DY til London - tilbud og sånn (splittet fra BA-salg) | Boeing_fan | Reiseforum | 7 | 29-12-2010 18:51 |
199 kr. til Berlin | FlightDeck | Reiseforum | 1 | 26-08-2009 22:53 |
199 kr. til syv destinasjoner | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 05-03-2009 18:46 |
100 000 billetter fra 199.- fra Norwegian | ATC-flyradar | Flyforum | 45 | 11-10-2007 21:59 |