![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Hadde jeg vært Norwegian ville jeg først ha bygget opp kundegrunnlaget til en del destinasjoner med 737 fly, Dubai er jo et eksempel på at men kan være kreativ i rutevalg og lykkes.
Deretter legge inn en ordre på 4 - 5 stk. 787 fly, og gå direkte i gang med disse rundt 2012. Da har men fått god tid til å forberede seg. , samt at kundegrunnlaget står klart. Jeg tror typisk ferie passasjerer til Norwegian kan akseptere en mellomlanding her og der, i ny og ne. Men man kunne jo ha flydd til USA direkte med 737 ER. Ellers er det jo meget hyggelig at Norwegian ønsker å sattes, men jeg har en viss magefølelse av at å gå direkte i gang på de største destinasjonene med store fly er en risikosport. Så derfor er et eget datterselskap et must, men spørs om man også burde hatt et eget navn og logo på dette for ikke å skade Norwegian varemerke vist det blir fiasko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Klarer 738 å fly med full last til Canada?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
Muligens til Halifax ... Basejumper vet som vanlig ikke hva han snakker om ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Hvem har pratet om 378 ?, Det finnes faktisk ikke 737 800 ER; det finnes bare 737 900 ER, eller 737-700 ER, så tror heller LN.MOW ikke vet hva han leser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Location: Lier
Posts: 193
|
![]()
En 737-700ER klarer turen fra GM til østkysten, men skal en ha med noe som ligner en meningsfyllt last i en 737-800, så må det en mellomlanding til på f.eks Island eller Grønland. Ergo er større fly løsningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]()
900ER har ca samme range som -800, og 700ER er beregnet for en mer businessorientert konfigurasjon. Så du viser nok en gang at du ikke vet hva du snakker om
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Location: Lier
Posts: 193
|
![]()
Range på 737-modeller:
-700ER: 5510nm -800: 3060nm -900ER: 3200nm med to klasser (180 seter) og 2700nm med en klasse (215 seter) Sakset fra www.boeing.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,689
|
![]()
Range på 737 er grundig dekket tidligere, f. eks her http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=45707
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 22-11-2009 at 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Du vet at etter dette er du blottet for troverdighet i diskusjonen om LCC produkter ![]() Når DY tar asfalt med 330 på Osl, skal jeg ta et bilde, ramme inn og sende til deg. ![]() For ordens skyld, Someone trodde ikke akkurat på at dette ville skje da vi diskuterte emnet over en pils i våres, så han tar nok denne sporty!
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: FL380
Posts: 160
|
![]()
-700ER gir vel 2-4kubikkmeter med cargokapasitet, glem den på DY ops i det hele og store!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]() Quote:
![]() IC-satsingen til FlyGlobespan var forøvrig en total katastrofe, og det er nesten ingenting igjen av selskapet nå. Last edited by LN-MOW; 22-11-2009 at 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Boeing selv har ihvertfall Oslo langt inne på kartet over range på 737
http://www.boeing.com/commercial/737...c_newyork.html Men det beste er selvsagt SORT fly som bare flyr til STORE flyplasser. Ellers er jo dette et spørsmål om oppstartkostnader, drift og risiko, og være eller ikke være for denne visjonen til Norwegian, og da kan jo en mellomlanding med et mindre fly være en smart oppstartstrategi for å etablere en ny rute. Det finnes en del i midtøsten som flyr Asia til Europa med mindre fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]() Quote:
Ellers er jeg jo her på lånt tid, da hver gang jeg kommer med en uttalelse som er negativ for SAS får jeg en privat melding om at jeg snart blir kastet ut av forumet. Der er vel statlig feighet, de tåler vel ikke å bli konfrontert med virkeligheten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Faktisk har Basejumper jo ikke helt urett. Man kan fly med en 738 til Halifax og til New York. Man ma bare senke avgangsvekten tilsvarende.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
|
![]()
Ser at B737-700 kan klare den turen med 126pax. Men så kommer et annet, men minst like viktig spørsmål. Hva med vær å vind underveis? Tør tippe på at den slitter enormt om den skulle få en brukbar motvind. Vinder med 50/60km over atlantern er slettes ikke uvanlig vinterstid, og jeg kan love deg at en slik motvind vil gjøre et bra reduksjon på rangen til en B737 på en sålang tur.
Last edited by grindstein; 22-11-2009 at 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,689
|
![]()
Er det med eller uten full bagasjekvote? ("Full kvote" er her et litt relativt begrep, men folk vil nok sjekke inn noen kilo hvertfall)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Husk at Norwegian er den eneste som flyr lavpris til Dubai, ikke Ryanair, ikke Easyjet, så hvorfor ikke bli Pioner til USA.
Det er ikke lenger å fly til USA en til Dubai, og skulle de ha behov for mellomlanding, kan de lande på Island. Dubai ruten må vist også mellomlande i motvind. Ellers har jo alle fly i alle tider måtte mellomlande på naboøya til Madeira før rullebaneforlengelsen der. Det var vist ingen som klaget. Last edited by basejumper; 22-11-2009 at 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer King
Join Date: Oct 2009
Location: Drammen
Posts: 231
|
![]()
Om de skal bruke en 737 til USA, er vel det begrenset til østkysten? Den når vel ikke til Chicago, Miami, Atlanta, og ihvertfall ikke California?
Men jeg sier gjerne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS og OPS | ENBO | Flyteknisk forum | 0 | 19-10-2013 22:02 |
Southwest OPS | Blubird | Flyteknisk forum | 13 | 16-06-2012 12:25 |
Jet Time overtager 737-ops fra Cimber | FlyHi | Flyforum | 15 | 19-03-2012 17:01 |
Cimber dropper 737-ops | Yabadoo | Flyforum | 21 | 19-12-2011 15:35 |
SAS OPS | sk931 | Flyforum | 0 | 08-07-2005 23:06 |