Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-11-2009, 13:13   #1
ex_trd
*A Gold/OW Emerald
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
Default SIN-NRT-YYZ med Singapore Airlines og Air Canada

Her kommer min første, trip-report, så vær overbærende.

Singapore

Var i Singapore for litt siden, og hadde deretter behov for å reise til Canada, nærmere bestemt Toronto. På veien fikk jeg også klemt inn noen dager i Tokyo, hvor jeg har bodd tidligere.

Etter å ha ventet i loungen noen timer, dro vi med taxi fra Conrad Singapore til Changi (SIN) rundt kl. 21 (kan trygt anbefale dette hotellet for alle som skal til SIN).


Loungen på toppen av Conrad Singapore.

På flyplassen var det ingen kø i Singapore Airlines Business Class-insjekk, og vi var raskt på plass i SQ sin business lounge i Terminal 3. Denne er meget stor og kanskje litt upersonlig, men det var et ok utvalg av snacks og drikke. Etter å ha sittet her og klimpret på tastaturet en stund bevegde vi oss mot gate-området, hvor det allerede var startet boarding for Business Class. Ble likevel noen av de første ombord, og fikk servert sprudlevann.


SilverKris Lounge i Terminal 3 på Changi (SIN).

SQ638 NRT-SIN med Airbus A380, avgang 23:45, ankomst 7:30+1


Nesten tom kabin foreløpig.

Load i business var 100 % såvidt jeg kunne se. Det var også passasjerer i Suites class, men jeg vet ikke hvor mange. Avgang ca. et kvarter etter tiden, men dette tok vi igjen og landet på rett tid. Fikk servert and ombord etter å ha tatt "Book the Cook" dagen før avreise. Ingen kulinarisk opplevelse, men det gled da ned med en god rødvin jeg ikke husker navnet på.


God benplass som dere ser.

Frokosten var også grei, og det var godt med kaffe før landing. SQ sine flyvertinner er alltid smilende fra øre til øre, men jeg kan ikke nekte for å mene at noen av de kan opptre litt "robot-aktig". Toalettene var rene og innbydende under hele turen. Setene på hval-jumboen er nesten for brede i business, og det føles nesten som om du sitter på en amerikansk diner :-) Dog er de komfortable nok, og sengen du kan legge de ned til er også brukbar. Dog ble det sparsomt med søvn iom. at denne flighten ikke er mer enn drøye 6 timer i lufta.

Tokyo
Var noen av de første av flyet, men havnet nesten sist i immigrasjonskøen da jeg måtte ta en dotur på veien (det er langt å gå på NRT fra gate til immigrasjonen!). Sedvanlig "limousine-buss" til hotellet i Shinjuku, sjekket inn der og tok en liten høneblund.


Lunsjbord på Park Hyatt Tokyo, anbefales for alle som tar en tur til byen. Tror det kostet litt under 500,- per person inkludert mineralvann for 3-retters med utsikt.

Hadde noen fine dager i Tokyo, blant annet gikk det skikkelig på fylla den ene dagen med såkalt "nomihoudai", et konsept hvor du kan drikke så meget du vil av alkoholholdige drikker i 2 eller 3 timer til en fast pris (her ca. 2000 JPY for 3 timer om jeg ikke husker helt feil, dvs. 125 kroner).


Tokyos gater.

Den siste dagen tok vi toget ut til Narita igjen, og sjekket raskt inn på Air Canada sin innsjekk for "Executive First", som er deres business-class-produkt interkontinentalt. ANA sine lounger på NRT er helt ok, men ikke mer. Pluss for automatisk øltappemaskin, men så som så matutvalg.


ANA lounge på Narita.

AC2 NRT-YYZ med Boeing 777-300ER, avgang 17:00, ankomst 15:50
Flighten var dessverre forsinket innkommende fra Canada, men dette ble delvis veid opp av sprudlevann umiddelbart etter boarding. Load i business ca. 80 %.


Slik ser setene til AC ut i business (Executive First Suite, som de kaller de).

På denne flighten landet vi før vi hadde tatt av, takket være den internasjonale datolinjen i stillehavet. Kjekt å vinne en dag for en gangs skyld! ;-) Meget hyggelig crew som kunne stille med god mat og drikke denne dagen. Til middag ble det lammekotelett med tilbehør. Begynte dog å bli litt for pussa etter hvert (sikkert pga. for mange Asahi-øl i ANA-loungen), så sa nei til ytterligere alkoholholdige drikker etter maten.


Mitt mislykkede forsøk på å ta bilde av maten. Er det for meget sprudlevann og øl som er skyld i skjev kameravinkel? Legg merke til stemnings-belysningen i kabinen som visstnok skal dempe jetlag.

Likte godt "snack-baren" mellom de to businesscabinene hvor man selv kunne forsyne seg med godsaker gjennom flighten. Setet til AC synes jeg er veldig bra, og det kan legges ned til en seng uten at du trenger å gå ut av det. Sov godt i noen timer. Etter en god frokost landet vi litt etter skjema, og vi var noen av de aller første av flyet og denne gangen også gjennom immigrasjonen (som forøvrig var veldig utrivelig denne gangen, nesten som en amerikansk CBP-offiser). Hentet ut leiebil og satte kursen mot Toronto sentrum, relativt uthvilt om enn noe groggy.
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2009, 13:29   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,940
Default Re: SIN-NRT-YYZ med Singapore Airlines og Air Canada

Flott rapport dette, fra 2 selskaper det frister å prøve i business!
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2009, 19:45   #3
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: SIN-NRT-YYZ med Singapore Airlines og Air Canada

Spennende! Håper på en tur i SQ business selv snart.
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2009, 08:10   #4
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,826
Default Re: SIN-NRT-YYZ med Singapore Airlines og Air Canada

Oh la la... Jeg digger de nye business setene til SIA, har bare prøvesittet dem noen genger til og fra dere jeg vanker. Bra at de kjører så klassisk stil.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2009, 09:07   #5
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,715
Default Re: SIN-NRT-YYZ med Singapore Airlines og Air Canada

Fin rapport!

Har flydd SIN-NRT selv et par ganger, og har funnet ut av jeg foretrekker å gjøre det på dagtid pga jeg får sovet for lite. Nedsiden er at da får man det gamle produktet hos SQ, men Spacebed funker på den annen side helt greit på dagtidsflyvning.
view is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2009, 13:00   #6
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
Default Re: SIN-NRT-YYZ med Singapore Airlines og Air Canada

Fin rapport. Blir sulten av matbilder
MountainDew is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
2 x Air Canada CPH - YYZ i dag 21.03.2019 raider66 Småprat 2 20-03-2019 13:59
Sommerferien 2016 - OSL-CPH-YYZ-FRA-OSL i C med SAS, Air Canada og Lufthansa SAJblue TripReports 25 04-08-2016 10:17
Singapore Airlines med SIN-SFO nonstop Someone Flyforum 0 15-06-2016 22:22
Air Canada med Dreamliner fra YYZ til CPH EspenRR Bilder & foto 2 03-05-2015 11:21
British Airways/Singapore Airlines sin Concorde-rute til Singapore Chriscross Flyhistorisk forum 4 29-03-2012 12:11


All times are GMT +2. The time now is 21:57.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.