![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå har jeg mottatt mitt Ivory-kort fra Flying Blue. Felles poengkonto skal opprettes fra og med juni. Jeg har ikke planer om å reise noe med disse selskapene før det, men hvor ville eventuelle poeng blitt registrert iden jeg er/var medlem av både Fréquence Plus og Flying Dutchman.
De har ihvertfall et solid utvalg av partnere i alle kategorier, alt fra flyselskaper til veldedighetsorganisasjoner.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dette fikk jeg for 4 dager siden..
Stilig layout - ræva bilde! ![]() ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kan man håpe på at selskapene får en felles design...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Air France-KLM sin interesse for oppkjøp av TAP, er nettopp TAP sin betydelige posisjon some "gateway" til Latin-Amerika. Pr i dag troner IBERIA øverst med å tilby 15% av flysetene til Sør-Amerika, etterfulgt av Air-France sine 11% og deretter TAP med 10%(Lufthansa kun 5 %).
Dersom TAP innlemmes i Air-France-KLM familien, vil de sikre seg totalt 29% av flysetene til/fra Sør-Amerika og dermed kunne fange opp betydelig del av trafikken til Europa. OG...ved at Air-France-KLM nå har kommet på eiersiden i SAS og med intensjon om videre oppkjøp, har deres antall flyseter i Skandinavia økt fra 5% til 32%, mens Lufthansa-group kun har 8,5%(pr. i dag). Air-France-KLM har tydeligvis ambisjoner. Det skal bli spennende å følge med på utviklingen! https://airlineweekly.skift.com/2023...-air-portugal/ https://airlineweekly.skift.com/2023...-billion-deal/ Last edited by FBI2012; 06-10-2023 at 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Spesielt på Europa-Brasil vil de bli den dominerende aktøren ved et TAP-kjøp Ellers er det jo et annet aspekt her og Delta nærmest tvang LATAM uten av OneWorld da de kjøpte 20% av dem pre-Korona. Og selv om de nå samarbeider med flere, så virker de være åpne for samarbeid med de som tjener dem best |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
LATAM har beholdt de fleste samarbeid selvom de gikk ut av OW. den eneste de ikke beholdt...er med AA, naturligvis. og fordi de var buthurt hahah
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mulig redningsplan for Air France /Air France-KLM | Beechdriver | Flyforum | 56 | 11-07-2024 10:15 |
Air France-KLM kjøper 31% av Virgin, og Delta og China Eastern 10% av AF-KLM | Someone | Flyforum | 6 | 13-01-2020 10:27 |
Etihad, Air Berlin, og Air France/KLM med samarbeid | Someone | Flyforum | 3 | 22-10-2012 22:52 |
Inntektskollaps for Air France-KLM | sail4fun | Flyforum | 5 | 10-08-2008 10:45 |
KLM + Air France | jb1 | Flyforum | 2 | 02-11-2004 10:06 |