![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2007
Posts: 280
|
![]()
Dette står å lese på NRK nett sine sider.
Quote:
__________________
Fotoutstyr: Canon EOS450D. Canon EF-S 18-55mm. 1:3.5-5.6 IS objektiv Tamron AF70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2 objektiv Upcoming flights: Ingen i nær fremtid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Vil tro de hadde diverse verdier og beregninger de baserte avgjørelsen på...
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
|
![]()
åho...
Snakk over overdramatisering da. Skulle tro det var verdens undergang for de vettu. "Han sier mange nå kommer til å bruke Torp isteden for Skien." jaja-- ![]()
__________________
-S. Holberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]()
Her er jo hovedproblemet antagelig kommunikasjon fra selskapets side (med mindre de på rad 0 har bommet på noe når de har regnet ut saker og ting)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Tja, hvis halve flyet måtte bli igjen på flyplassen, så føles det definitivt som verdens undergang er nær. I hvert fall hvis det er lenge til neste fly (som en kommer med).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Kanskje jeg skal spørre passasjerene hva de mener jeg kan ta med neste gang jeg gjør avgangsberegninger for en våt eller glatt bane. Det ser jo ut som at både de og NRK mener de selv vet best. Hadde de tatt av med fullt fly og satt alle i livsfare, hadde ingen klaget. Velkommen til luftfarten anno 2009.
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
Join Date: Mar 2009
Location: Hedmarken
Posts: 9
|
![]()
Jeg ville sagt at det er bedre med piloter som opererer med noen vel store sikkerhetsmarginer, enn for små sikkerhetsmarginer. selv om dette kanskje er litt i meste laget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Daglig leder i Vildanden uttaler: "De tyske pilotene kjente ikke til det nye sikkerhetssystemet på Skien lufthavn. Anthonisen sier at dette ikke vil gjenta seg."
Skulle likt å vite hvilket sikkerhetssystem det snakkes om. Ellers er det en imponerende dårlig artikkel fra NRK sin side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Merkelig sak med veldig litt konkrett informasjon. Og å si at en pilot ikke tør er useriøst, om de ikke tør å fly så setter de flyet på bakken. Når værforholdene tilsier det kan det fører til vektbegrensninger og da kan mann sette igjen last/passasjerer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,771
|
![]() Quote:
Og som kjent så er jo ikke verdien ( summen ) konstant ![]() Får meg til å tenke på orkandagen for snart 100 år siden på Sola, Dan-Air som dengang fløy HS748 Svg-Ncl kunne ikke ta av p.g.a vinden, da der heller ikke fantes hotel å oppdrive i Svg til pax ble disse sendt med BU-737 ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
![]() Lurer på om det skal fjernes en 0 ![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
For ti år siden hadde Dan-Air gått i grava for lengst!
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,450
|
![]()
Det er godt over 10 år siden Dan-Air kastet inn hånkleet - var nok billedlig ment.
![]() Fakta er at forskjellige operatører kan ha forskjellige performance charts selv på samme flytype, og forskjellige flytyper har gjerne også forskjellige toleransegrenser for f.eks. crosswind. Har mer enn en gang sett operatører 'fra kontinentet' sitte på FBU og riste på hodet av SAS og BU's tilnærmede normale operasjoner i snøføyk og slaps mens de selv var utenfor toleransegrensene på egne diagrammer og ikke kunne fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
|
![]()
Her synes jeg det var mye svada og useriøsitet. Kan noen oppriktig forklare hva årsaken her kunne være ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
...ikke minst fra daglig leder i Vildanden som garanterer at det ikke skal skje igjen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,450
|
![]()
Pilotene hadde tydeligvis manglende dokumentasjon om destinasjonsflyplassen ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Av ren nyskjerrighet, kan du utdype dette litt mer?
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,450
|
![]()
Litt uklart hva artikkelen mener - manglende trening er kanskje mer dekkende .. '
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bagasje står ute i regnvær | SBT | Småprat | 2 | 01-06-2016 23:27 |
SAS-fly fikk ikke lov til å fly inn i Pakistansk luftrom | Dash | Småprat | 8 | 04-12-2012 11:41 |
ENVA/TRD i regnvær MEN med A330-300 | gilberg | Bilder & foto | 12 | 05-09-2009 23:29 |
A330-300 i fryktelig regnvær på TRD | LTH | Bilder & foto | 5 | 11-07-2009 14:18 |
Litt regnvær nå i varmen? | Utflyttet | Flyforum | 3 | 26-07-2008 21:06 |