![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som veit om det er noen ledige jobber på OSL?, røkker litt i stuerarmen etter å ha vært litt i kommunen. Jeg sikter på en timevikarstilling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hvorfor må man disponere egen bil for å jobbe som stuer? (Ref. jobbannonsen i linken ovenfor.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Arbeidstider, tenker jeg. Hvem er det som rekrutterer via dette selskapet - Menzies (siden Røros vel holder seg til Proffice - eller holder de på med flere?)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Offentlig kommunikasjon er ikke tilgjengelig pga skiftordningen til selskapet.
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Ja, det er en god forklaring, men..... Arbeidsgiver burde vel egentlig ikke bry seg om hvordan folk kommer på jobb, bare man kommer? Om det er i egen bil, eller om kona eller mamma kjører en på jobben, eller om man går eller sykler er da arbeidsgiver uvedkommende, bare man kommer på jobb? Nåvel, det ble litt OT, jeg synes bare det var en underlig forutsetning i en jobbannonse for en sånn jobb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tja, det er heller ikke nødvendig med egen bil for å jobbe for Coop (der er det heller ikke en av kravene), men selv der kan det å ha egen bil medføre ganske gode fordeler. Så kravet om "egen transport" er nok vel gjennomtenkt...
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Faktisk er det slikt for noen Gunnar.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
At det er slik for noen vet jeg. Men jeg stusset litt siden jeg trodde det gikk busser til Gardemoen så og si døgnet rundt... Nåja, da lærte jeg noe nytt i dag også
![]()
![]() |
#10 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Som mange sier så er det en grunn til at man skriver dette.
Siden man har skift som kan begynne tidlig eller slutte sent så kan det være at det er lite offentlig kommunikasjon. Og da vil en arbeidsgiver sikre seg at de ansatte kan komme på jobb. Hos oss er det ikke noe krav at man eier bil, men det er et krav at man kan komme på jobb til de tidene som våre kunder har trafikk. Så når det står at man må disponere bil så er det rett og slett for å syngligjøre at man selv er ansvarlig for å komme seg på jobb. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En liten avsporing, men offentlig kommunikasjon har vel lite med denne sammenheng å gjøre. Offentlig transport derimot...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Tror de færreste har koner eller mødre som gidder å kjøre noen på jobb når det innebærer å stå opp to-halvtre om natten - egen bil eller annet kjøretøy er egentlig eneste realistiske mulighet. Men ingen som kan bekrefte hvem RettBemaning rekrutterer for (jeg antar jo Menzies?)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Antar det er Menzies jeg å, de hadde noen annonser på NAV for noen uker siden.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Nå representerer jeg arbeidsgiversiden selv, for personell som ikke uten videre kan benytte kolletivtransport. Men når jeg skal ansette medarbeidere legger jeg meg overhodet ikke hvordan folk kommer seg på jobb, bare forutsetter at de gjør det, og det gjør de. Så hvis bakgrunnen for at stuere skal disponere egen bil er at man skal ha mulighet for å komme seg på jobb når kollektivtilbudet ikke fungerer, så mener jeg at arbeidsgiver legger seg oppi ting de ikke har noe med. Jeg fastholder at arbeidsgiver ikke kan/skal legge seg opp i hvordan folk kommer seg på jobb i tide, bare at de faktisk gjør det. Kan det være noe annet som ligger bak? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Røros (som jeg jobber i) bruker kun Proffice (som jeg ikke jobber i) til rekruttering, men noen blir som meg ansatt direkte i Røros. Så det må være Menzies det er snakk om her.
Når det gjelder dette med disponering av bil så har det, som sagt over, samband med at en del vakter hos noen selskap/avdelinger kan starte så mye som 1 time før første kollektivtransport ankommer (første ankomst med flybussen er rett før 0500). Det er neppe noe annet bak enn ev. erfaring som tilsier at det funker best å ha som krav. Nå sjekker nok neppe arbeidsgiver Autosys, så om du vet at du klarer å komme på jobb til de tidene som kan bli aktuelle, så er det vel bare å si at dette er i orden. Min bil kan forøvrig beskues på P44 i slutten av neste uke. Din også, JoeW? Bluejuice - ta kontakt med Proffice og sjekk med dem. Mange nye på trafikk i det siste, vet ikk om det er ansettelser på ramp også, men skader ikke å sjekke. Last edited by The Ticketor; 07-11-2009 at 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser at det er Frank Aas som er oppgitt som kontaktperson og daglig leder. Han var vel daglig leder i Serviseair før de måtte innstille?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
EDIT: Og stemmer at det har vært mye nye trafikkansatte i Røros - ikke bare i forbindelse med KL/AF, men også med fokus på DY gjennom Proffice. Aner heller ikke noe om hvordan det har vært på ramp, men pga. vikaropplegget gjennom Proffice vil jeg tro det er nokså stort gjennomtrekk og dermed ansettelser nokså ofte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Alt dette kommer fra historien. Da jeg var ansatt i BU, ble vi overflyttet fra FBU til OSL. Mange ansatte hadde ikke tilgang på kjøretøy, noe som tilsa at BU måtte betale for transport til/fra OSL de tidene offentlig kommunikasjon ikke var tilgjengelig. Dette kostet selvfølgelig både penger og utfordringer for skiftene. Nyansatte som ikke kom fra FBU, ble gjort oppmerksom på at de selv var ansvarlig for egentransport. Det er vel herfra diverse handlingselskaper har tatt dette fra.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da har jeg sendt inn søknad på denne jobben på OSL. Noen andre her som har søkt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Lyst på ny jobb nå, Steinar?
![]() Enda nærmere flyene på pc-skjermen ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Arbeid/utvidelser på TOS | sukram | Flyforum | 2 | 18-04-2010 20:54 |
papir arbeid i et fly | CNO324 | Flyforum | 19 | 20-04-2009 16:22 |