Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-11-2009, 21:36   #1
Bluejuice
ScanFlyer Blue
 
Bluejuice's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
Default Arbeid på OSL

Noen som veit om det er noen ledige jobber på OSL?, røkker litt i stuerarmen etter å ha vært litt i kommunen. Jeg sikter på en timevikarstilling.
Bluejuice is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2009, 21:38   #2
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Re: Arbeid på OSL

http://www.finn.no/finn/job/object?finnkode=19669706
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2009, 08:34   #3
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,134
Default Re: Arbeid på OSL

Hvorfor må man disponere egen bil for å jobbe som stuer? (Ref. jobbannonsen i linken ovenfor.)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2009, 08:50   #4
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Arbeid på OSL

Arbeidstider, tenker jeg. Hvem er det som rekrutterer via dette selskapet - Menzies (siden Røros vel holder seg til Proffice - eller holder de på med flere?)?
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2009, 09:01   #5
ENGM 911
ScanFlyer Rusty
 
ENGM 911's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
Default Re: Arbeid på OSL

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Hvorfor må man disponere egen bil for å jobbe som stuer? (Ref. jobbannonsen i linken ovenfor.)
Offentlig kommunikasjon er ikke tilgjengelig pga skiftordningen til selskapet.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈
ENGM 911 is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2009, 20:17   #6
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,134
Default Re: Arbeid på OSL

Quote:
Originally Posted by ENGM 911 View Post
Offentlig kommunikasjon er ikke tilgjengelig pga skiftordningen til selskapet.

Ja, det er en god forklaring, men.....

Arbeidsgiver burde vel egentlig ikke bry seg om hvordan folk kommer på jobb, bare man kommer? Om det er i egen bil, eller om kona eller mamma kjører en på jobben, eller om man går eller sykler er da arbeidsgiver uvedkommende, bare man kommer på jobb?

Nåvel, det ble litt OT, jeg synes bare det var en underlig forutsetning i en jobbannonse for en sånn jobb.
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2009, 21:26   #7
Gunnar
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
Default Re: Arbeid på OSL

Tja, det er heller ikke nødvendig med egen bil for å jobbe for Coop (der er det heller ikke en av kravene), men selv der kan det å ha egen bil medføre ganske gode fordeler. Så kravet om "egen transport" er nok vel gjennomtenkt...
Quote:
Originally Posted by ENGM 911
Offentlig kommunikasjon er ikke tilgjengelig pga skiftordningen til selskapet.
"ikke tilgjengelig på grunn av skiftordning"? Som i "alle bussene har gått når arbeidstiden er over" og/eller "arbeidet starter før første buss kommer til Gardemoen"?
__________________
Mvh
Gunnar
Gunnar is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2009, 21:33   #8
ENGM 911
ScanFlyer Rusty
 
ENGM 911's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
Default Re: Arbeid på OSL

Faktisk er det slikt for noen Gunnar.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈
ENGM 911 is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2009, 21:43   #9
Gunnar
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
Default Re: Arbeid på OSL

At det er slik for noen vet jeg. Men jeg stusset litt siden jeg trodde det gikk busser til Gardemoen så og si døgnet rundt... Nåja, da lærte jeg noe nytt i dag også
__________________
Mvh
Gunnar
Gunnar is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2009, 21:47   #10
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
Default Re: Arbeid på OSL

Som mange sier så er det en grunn til at man skriver dette.

Siden man har skift som kan begynne tidlig eller slutte sent så kan det være at det er lite offentlig kommunikasjon. Og da vil en arbeidsgiver sikre seg at de ansatte kan komme på jobb. Hos oss er det ikke noe krav at man eier bil, men det er et krav at man kan komme på jobb til de tidene som våre kunder har trafikk. Så når det står at man må disponere bil så er det rett og slett for å syngligjøre at man selv er ansvarlig for å komme seg på jobb.

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 12:00   #11
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,265
Default Re: Arbeid på OSL

En liten avsporing, men offentlig kommunikasjon har vel lite med denne sammenheng å gjøre. Offentlig transport derimot...
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 15:49   #12
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Arbeid på OSL

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Arbeidsgiver burde vel egentlig ikke bry seg om hvordan folk kommer på jobb, bare man kommer? Om det er i egen bil, eller om kona eller mamma kjører en på jobben, eller om man går eller sykler er da arbeidsgiver uvedkommende, bare man kommer på jobb?
Kan bruke mine skift som eksempler, mine tidligskift begynner som regel 0400 eller 0415 (dog ikke ramp). På de tidene finnes det ingen offentlig transport fra meg i Oslo/Skøyen - og det gjør det vel ikke engang fra Oslo sentrum om vinteren(om sommeren går det vel noen "charterbusser" som muligens korresponderer).

Tror de færreste har koner eller mødre som gidder å kjøre noen på jobb når det innebærer å stå opp to-halvtre om natten - egen bil eller annet kjøretøy er egentlig eneste realistiske mulighet.

Men ingen som kan bekrefte hvem RettBemaning rekrutterer for (jeg antar jo Menzies?)?
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 16:06   #13
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Re: Arbeid på OSL

Antar det er Menzies jeg å, de hadde noen annonser på NAV for noen uker siden.
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2009, 23:53   #14
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,134
Default Re: Arbeid på OSL

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Kan bruke mine skift som eksempler, mine tidligskift begynner som regel 0400 eller 0415 (dog ikke ramp). På de tidene finnes det ingen offentlig transport fra meg i Oslo/Skøyen - og det gjør det vel ikke engang fra Oslo sentrum om vinteren(om sommeren går det vel noen "charterbusser" som muligens korresponderer).

Tror de færreste har koner eller mødre som gidder å kjøre noen på jobb når det innebærer å stå opp to-halvtre om natten - egen bil eller annet kjøretøy er egentlig eneste realistiske mulighet.
Betviler ikke at det kan være vanskelig å ta seg til jobb til tider på døgnet. Selv har jeg og de jeg jobber sammen med hjemmevakt med 40 minutters utrykningstid noen netter. Men arbeidsgiver har da aldri lagt seg opp i hvordan jeg klarer dette, bare gjort meg klar over forutsetningene i jobben og forutsetter at jeg oppfyller kravene. Men de legger seg ikke opp i hvordan jeg oppfyller dem.

Nå representerer jeg arbeidsgiversiden selv, for personell som ikke uten videre kan benytte kolletivtransport. Men når jeg skal ansette medarbeidere legger jeg meg overhodet ikke hvordan folk kommer seg på jobb, bare forutsetter at de gjør det, og det gjør de.

Så hvis bakgrunnen for at stuere skal disponere egen bil er at man skal ha mulighet for å komme seg på jobb når kollektivtilbudet ikke fungerer, så mener jeg at arbeidsgiver legger seg oppi ting de ikke har noe med. Jeg fastholder at arbeidsgiver ikke kan/skal legge seg opp i hvordan folk kommer seg på jobb i tide, bare at de faktisk gjør det. Kan det være noe annet som ligger bak?
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 09:40   #15
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: Arbeid på OSL

Røros (som jeg jobber i) bruker kun Proffice (som jeg ikke jobber i) til rekruttering, men noen blir som meg ansatt direkte i Røros. Så det må være Menzies det er snakk om her.

Når det gjelder dette med disponering av bil så har det, som sagt over, samband med at en del vakter hos noen selskap/avdelinger kan starte så mye som 1 time før første kollektivtransport ankommer (første ankomst med flybussen er rett før 0500). Det er neppe noe annet bak enn ev. erfaring som tilsier at det funker best å ha som krav. Nå sjekker nok neppe arbeidsgiver Autosys, så om du vet at du klarer å komme på jobb til de tidene som kan bli aktuelle, så er det vel bare å si at dette er i orden.

Min bil kan forøvrig beskues på P44 i slutten av neste uke. Din også, JoeW?

Bluejuice - ta kontakt med Proffice og sjekk med dem. Mange nye på trafikk i det siste, vet ikk om det er ansettelser på ramp også, men skader ikke å sjekke.
__________________
Flighter fra 01JAN08:

Last edited by The Ticketor; 07-11-2009 at 09:44.
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 12:44   #16
adlerauge
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 53
Default Re: Arbeid på OSL

Ser at det er Frank Aas som er oppgitt som kontaktperson og daglig leder. Han var vel daglig leder i Serviseair før de måtte innstille?
adlerauge is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 14:18   #17
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Arbeid på OSL

Quote:
Originally Posted by The Ticketor View Post
Min bil kan forøvrig beskues på P44 i slutten av neste uke. Din også, JoeW?
Min bil gjemmer seg stort sett et annet sted, men utgangspunktet er vel for tiden P44 ja. Men kun til og med i morgen. Deretter settes kursen sydover til CPH igjen.

EDIT: Og stemmer at det har vært mye nye trafikkansatte i Røros - ikke bare i forbindelse med KL/AF, men også med fokus på DY gjennom Proffice. Aner heller ikke noe om hvordan det har vært på ramp, men pga. vikaropplegget gjennom Proffice vil jeg tro det er nokså stort gjennomtrekk og dermed ansettelser nokså ofte.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 14:46   #18
ENGM 911
ScanFlyer Rusty
 
ENGM 911's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
Default Re: Arbeid på OSL

Alt dette kommer fra historien. Da jeg var ansatt i BU, ble vi overflyttet fra FBU til OSL. Mange ansatte hadde ikke tilgang på kjøretøy, noe som tilsa at BU måtte betale for transport til/fra OSL de tidene offentlig kommunikasjon ikke var tilgjengelig. Dette kostet selvfølgelig både penger og utfordringer for skiftene. Nyansatte som ikke kom fra FBU, ble gjort oppmerksom på at de selv var ansvarlig for egentransport. Det er vel herfra diverse handlingselskaper har tatt dette fra.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈
ENGM 911 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 18:55   #19
grindstein
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
Default Re: Arbeid på OSL

Da har jeg sendt inn søknad på denne jobben på OSL. Noen andre her som har søkt?
__________________
grindstein is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2009, 18:59   #20
S. Holberg
ScanFlyer Gold
 
S. Holberg's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
Default Re: Arbeid på OSL

Lyst på ny jobb nå, Steinar?
Enda nærmere flyene på pc-skjermen
__________________
-S. Holberg
S. Holberg is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Arbeid/utvidelser på TOS sukram Flyforum 2 18-04-2010 20:54
papir arbeid i et fly CNO324 Flyforum 19 20-04-2009 16:22


All times are GMT +2. The time now is 17:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.