![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
DY full flex: 1999,- SK full flex: 2719,- DY lavpris: 520,- (640,- inkludert setereservasjon, ett kolli bagasje og kredittkortgebyr) SK lavpris: 667,- Dette stemmer også godt med mine egne erfaringer på andre ruter, DY har stort sett alltid lavere startpriser enn SK. Selvsagt kan man være heldig å finne billigere billetter på SK, men det er vel bare fordi DY er flinkere til å selge seter enn SK...
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 03-11-2009 at 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Stort sett holder det jo å bestille flex som koster 2287 kr. Med denne billetten kan du velge mellom syv-åtte forskjellige avganger hver dag mot Norwegians tre avganger.
Norwegian reduserer i vinter fra fire til tre daglige avganger mellom Oslo og Tromsø. Last edited by FlightDeck; 03-11-2009 at 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Fortsatt dyrere! (brukte sammenlignbare billettyper) EDIT: fordi jeg ikke ville sammenligne epler og pærer
SAS har til orientering 6 avganger den dagen jeg søkte på, 8. januar.
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 03-11-2009 at 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sammenliknbare?? Norwegian gir deg tre avganger å velge mellom for 1990 kr., SAS gir deg syv-åtte for 2-300 kr. mer!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
729,- kroner mer tenker jeg vi sier hvis vi skal sammenligne epler med epler.
Vil du vil sammenligne DY full flex med SK flex er det flere forskjeller som må taes med.
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 03-11-2009 at 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Og hvordan kan du mene at SAS' og Norwegians produkt er som epler og epler?? SAS gir deg en billett som i realiteten er fleksibel - hos Norwegian får du så å si ingen fleksibilitet nettopp fordi det ikke finnes avganger å velge mellom. Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS sier ikke at de er billigere, men du kan ofte finne billigere billetter med SAS enn Norwegian. Et eksempel er: OSL-NCE-OSL, 2 voksne og 2 barn i oktober, SAS i overkant av 8000,-kr, Norwegian underkant av 10 000,-kr
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Dette er vel en umulig diskusjon
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Som sagt i den første posten er det ikke tvil om at man kan finne billigere billetter hos SK enn DY, jeg bare reagerte på Glenns påstand om at folk er "dumme" som tror at DY er billigst, når selskapenes egen priser viser at DY som oftest er nettopp det, og da kan de vel knapt nok kalles dumme. Det var overhodet ikke ment som et innlegg i den evinnelige DY vs. SK diskusjonen. Selv sjekker jeg alltid begge, og øvrige konkurrenter der de finnes. Og ja, FlightDeck, jeg HAR reist med SAS.
![]()
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 03-11-2009 at 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvordan priser de to selskapene setene i flyene sine?
Hva koster det billigste setet og hva koster det dyreste setet på en tilfeldig valgt avgang der DY og SK flyr vinge mot vinge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Omtrent som å slåss mot vindmøller vil jeg tro.
![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Poenget ligger tross alt i ordet "alltid". Og Norwegian er langt ifra "alltid" billigst, og hvorvidt de er "best" avhenger vel strengt tatt av hvilke krav du stiller. Et av mine krav dersom reisen omfatter flybytte er "gjennomgående bilett".
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Eller tenker du på innen samme billettklasse?
![]() |
![]() |
#15 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Forøvrig er det jo andre ting man kan/burde/må sammenlikne med, f.eks hvem som er billigst nærmest avgangene. Jeg fant det umulig å finne billetter til under 800 kroner hos Norwegian når jeg skulle hjem fra Oslo i sommer. (Og jeg hadde LYST å fly med Norwegian!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Selvsagt er det mange variabler, sjekker man for eksempel siste avgang med selskapene i morgen er SK billigere, mens DY er billigere på morgenavgangen. Men som sagt, jeg ønsket ikke å starte en slik diskusjon overhodet og tror jeg setter strek for min deltakelse i prisdebatten der. ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Har en gang spart 1 time på å ha en full flex billett hos DY. Flyet vårt kom sent inn, og SAS annonserte avgang på sin avgang BGO - OSL. Vi gikk og kansellerte vår DY billett og fikk pengene igjen, og kjøpte en SAS billett og kom oss til Bergen 1 time tidligere enn DY flighten vi opprinnelig skulle komme med.
Så på ruter der du har SAS i tillegg til DY, kan det være en form for fleksibilitet ved at du bare kan droppe DY billetten og gå til konkurrenten.
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
...men ikke som "gode gamle dager" når man kunne bruke samme fullprisbillett hos begge selskaper (SK + BU). Et av problemene nå er jo også at flyene er så fulle at det ikke hjelper med flex-billett, eller bare kjøpe ny (som du sier)
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvem og hva som er billigst kan man sikkert diskutere lenge og vel og verre blir det sikkert når SAS senker sine priser slik de har opplyst i forb med Core.
Når man bestiller billett så kan man jo ha dette i bakhodet: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6333960 Så er det jo bare å legge sammen totalsummene så finner man ut totalprisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvem er sikrest, Aeroflot eller Transaero ? | Lennart | Småprat | 5 | 11-12-2011 10:38 |
Hvem støyer mest - Ryanair eller Norwegian? | RWY 24 | Flyteknisk forum | 5 | 01-09-2010 23:48 |
Noen som vet hvem eller hva dette er? | FBU 4EVER | Flyforum | 2 | 18-06-2008 14:28 |
Hvem er neste i Ch. 11? DL eller AA? | CK | Flyforum | 4 | 22-09-2004 20:15 |